Friday, January 01, 2010

Gambar Ini, Pemimpin PAS Boleh Pegang Perempuan?

MISBAHUL MUNIR PULAK PEGANG BUKAN MAHRAM

MISBAHUL MUNIR PULA YANG MENYENTUH BUKAN MAHRAM. SEMUA BOLEH DALAM PAS DEMI UNDI

PAS: HALAL SENTUH PEREMPUAN DAN WELCOME KOMUNIS

SERONOK MAT SABU DAPAT BERPEGANG TANGAN. DULU PAS KATA, PEGANG TANGAN MAKCIK PUN HARAM. LA NI BOLEH LA PLAK......PAS NI ZINA PUN HALAL KALAU ORANG DIA YANG BUAT. AMBIL KES ELIZ PUN DAH CUKUP

MAKCIK PEGANG PEHA MAT SABU. SENYUM SIMPUL ABANG MAT....ABANG MAT SEDANG BERUSAHA KERAS NAK BAWA MASUK SEMULA CHIN PENG KE MALAYSIA. BAGUSLAH ABANG MAT. LEPAS NI BERUSAHA PULA NAK SOSIALISKAN RAKYAT BERAGAMA ISLAM.

SERANGAN-SERANGAN begini (contohnya 3 gambar dan komennya di atas) sudah ada dalam blog-blog yang bukan pro PAS & PR. Perlukah ditangani sekarang, sebelum mereka guna menjelang PRU 13? Mengapa blog-blog PR & proPR masih buang masa menghalakan serangan bukan kepada sasarannya, walaupun kita tidak nafikan perlunya islah?

Salam sumbangan hadiah untuk tahun baru! (..dari blog Ibnu Hasyim)

14 comments:

Aa said...

Salam dengan perempuan bukan muhrim tetap salah.
Persepsi:

Gambar 1. Perempuan tu hulur nak salam jadi agar tak memalukan sammbut salam dia.

Gambar 2: Dah makcik tu pegang, takkan nak tepis kot

Hazwan Khalid said...

Kalau macam ni...rasa kalah PAS nanti... ak rasa malas nok undi PAS.. biarpun Haji Hadi org TRG...

Anonymous said...

Itu halal cara PAS....tapi tak tengok lagi HALAL cara UMNO yang sememangnya haram itu di halalkan....kalau setakat gambar macam tu aku dulu pangkah BN sanggup tukar pada PRU akan datang,sebab apa...?aku tak mudah tertipu kalau setakat gambar gitu....TUKAR TETAP TUKAR!tak sabar nak TUKAR!

Anonymous said...

Aku dah lama tukar. kalau dah tak setuju apa ditunggu lagi. langkah pertama daftar sebagai ahli mana-mana parti dalam PR yang berkenan di hati

Anonymous said...

Aku dah lama tukar. kalau dah tak setuju apa ditunggu lagi. langkah pertama daftar sebagai ahli mana-mana parti dalam PR yang berkenan di hati

Anonymous said...

Org2 lama dulu kalau kenduri lembu org umno sembelih..jawabnya tak mknlah..laa nii zaman bagi alasan semua boleh dah...selamatlah macam nii ...

Anonymous said...

Saya ada di tempat tu, Misbah ketika itu sedang menghulurkan sumbangan kepada nyonya (isteri) mangsa bunuh, tangannya tak boleh diangkat kesan kena pukul oleh perompak, yg nampak putih sikit tu sampul surat yang berisi sumbangan. Lain kali buat cerita cermat sikit, tak ada sebab Misbah nak pegang tangan perempuan tu.

Anonymous said...

As. Kena Check dulu gambar tu. Sengaja ke tidak. Jangan hanyz dok tuduh. Tanya Misbah dan Mat Sabu dulu betoi ka. Kemudian, pastikan orang yang highlight gambar ini sengaja nak merosakkan parti Islam ke atau ada dendam peribadi ke? atau dulunya pernah terlibat engan parti Islam tetapi kini tidak secara beroraganisasi namun guna tulisan  dan gambar saja sebagai untuk lepas geram. Tambahan pula jika kita pernah ada kes....Ingatlah fitnah itu lebih besar dari membunuh. Wallahua'lam."Hentikan agenda fitnah jika tidak usul periksa dan tanya yang empunya diri dulu"

Muhammad said...

Sebenarnya Bukan Pegang Saja haram, tengok muka pun haram, kalau Tidak kenapa masa solat mesti pakai hijab dan tabir.

Baca Surah An Nur ayat 30 dan 31

Muhammad said...

biarlah urusan Perempuan Diberikan Kepada Wanita Pas. Itulah kerja-kerja Wanita Dalam Islam.

Sila Layari:
http://rahsia-rahsiabesardalamal-quran.blogspot.com/

http://surah-al-kahfi.blogspot.com/

Anonymous said...

As.Bila saya jumpa Mat Sabu & Misbah saya akan tanya mereka / saya akan hubungi mereka apakah keadaan sebenarnya. Jika fitnah maka ternyatalah ada something wrong pada yang menonjolkan gambar tersebut. Periksa dulu macammana berlaku insiden tersebut. Jangan kita berdendam peribadi terhadap seseiapa jika ada le. Istighfar jika kita salah. Jika betul kita nasihat mereka. Bukan memaparkan gambar tanpa usul periksa.Insaflah sahabat sekelian."Mohon maaf amat sukar jika di dalam hati(dendam,dengki dll mungkin) masih tidak suci"Wallahua'lam. -saya amat mengenali anda dan latarbelakang anda.

Ibnu Hasyim said...

3 Keping gamabar dengan komen telah kami paparkan sebentar tadi. Tentu ianya dibuat oleh lawan PR atau PAS.

Terdapat 10 jawapan. Katakan berlaku pilihan raya, dan tokoh-tokoh PAS tersebut Saudara Mohd Sabu dan Misbah bertanding.

Tiba-tiba pihak lawan sogokkan misi risalah tersebut. Apakah 10 jawapan tadi boleh selesaikan persoalan pengundi dan mereka mahu menyokong PR?

Jawapan yang kita mahu, ialah jawapan yang pendek, tepat, mudah faham, samada dalam bentuk percakapan, tulisan, kartun atau apa-apa media elektronik, yang mampu melunakkan pengundi menyokong PR.

Itulah tujuan contoh 3 gambar itu dipaparkan. Serangan-serangan begini sudahpun ada dalam blog-blog yang bukan pro PAS & PR.

Soalnya sekarang, perlukah isu-isu seperti ini ditangani sekarang, sebelum mereka guna menjelang PRU 13? Sepatutnya blog-blog PR & proPR tidak perlu buang masa menghalakan serangan bukan kepada sasarannya, walaupun kita tidak nafikan perlunya islah dalaman?

Itu saja tujuan entri ini dipersembahkan oleh Blog Ibnu Hasyim..

Wassalam.

duniapunyahal.. said...

hat tu pun nak heboh ka?org tua tu sapa pun yg dok sebelah dia, dia akan pegang,ingatan dia pun bukan elok sangat dah, aku ada sama dengan mat sabu masa tu..

anak kedah said...

ibnuhashim..kalau nak bagi org ramai tengok blog hang, carilah idea lain, jangan dok buat cerita yg bukan-bukan..aku pun ada sama dgn mat sabu masa tu..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails