Sunday, March 27, 2022

“Cinta tak selamanya indah dik". Tempat lepak penyanyi jalanan..

 

Seorang wanita yang tidur di bawah pokok terperanjat apabila dikejutkan oleh anggota polis dan bukan kekasihnya, lapor laman berita Detik semalam. Seorang lelaki dikatakan kekasih wanita itu dilihat melarikan diri melintasi paya, dalam operasi  membanteras ‘penyakit masyarakat’, yang menjadi tempat lepak penyanyi jalanan dan kumpulan punk.

Wanita tidur ditinggalkan kekasih ketika serbuan polis

JAKARTA – Sebuah video tular di media sosial Indonesia memaparkan senario seorang wanita yang tidur di bawah pokok terperanjat apabila dikejutkan oleh anggota polis dan bukan kekasihnya, lapor laman berita Detik semalam.

Video yang dimuat naik dalam akaun TikTok bernama @satpolppdemak itu dirakam ketika anggota polis berkenaan melakukan operasi membanteras jenayah dalam kalangan masyarakat.

Kejadian dikatakan berlaku di bandar Demak, Jawa Tengah. Kelihatan dua anggota polis sedang mengejutkan seorang wanita yang tidur di atas tikar di bawah pokok. Seorang lelaki yang dikatakan kekasih wanita itu dilihat melarikan diri melintasi paya.

Wanita yang tidak sedar ditinggalkan pasangannya itu dilihat terkejut setelah mendapati dua anggota polis berada di kawasan itu.

Ketua Polis Demak, Aryo Soebajoe mengesahkan bahawa kejadian tersebut merupakan salah satu operasi yang dijalankan oleh pasukannya dalam membanteras ‘penyakit masyarakat’ di kawasan tersebut.

“Ya video itu dirakam ketika kami melakukan operasi di warung yang sering menjadi tempat lepak penyanyi jalanan dan kumpulan punk.
“Kami temui sepasang kekasih muda sedang berdua-duaan di belakang warung. Namun seorang lelaki melarikan diri ketika kami ke sana. Kebetulan wanita itu sedang tidak sihat,’’ kata beliau.

Video itu bagaimanapun mendapat perhatian netizen di ruangan komen
“Cinta tak selamanya indah dik,’’ tulis seorang netizen.
“Nampak betul bukan lelaki yang bertanggungjawab,’’ komen netizen lain. – Agensi

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Anak muda di mana-mana dunia, kembalilah kepada agama, terutama agama samawi..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails