Sunday, March 27, 2022

Terbaru! Si tertuduh rasuah bergabung, Najib ganti Tun M bersama DAP.. UMNO?

 

Lawatan Pulau Pinang: Najib terhibur dengan reaksi DAP

PETALING JAYA: Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu hantaran di Facebooknya mengakui terhibur dengan reaksi yang ditampilkan DAP susulan lawatannya ke Pulau Pinang, semalam.

Ia susulan beberapa kenyataan yang dikeluarkan pemimpin DAP selepas Pengerusi Lembaga Penasihat Barisan Nasional (BN) itu hadir pada Sidang Kemuncak Perniagaan dan Pelaburan Pulau Pinang (Pibis) di Spice Arena, Bayan Baru, yang turut menyentuh berkaitan politik ditujukan buat komuniti Cina. 

“Terhibur dengan reaksi DAP terhadap lawatan saya ke Pulau Pinang semalam. Ahli Parlimen DAP keluarkan kenyataan untuk kutuk janji saya bahawa ekonomi akan berkembang pesat sekiranya sebuah kerajaan berbilang kaum yang kukuh dan kompeten dengan majoriti lebih besar dipulihkan. 

“Dia kata janji saya ini adalah janji kosong. Tidak boleh dipercayai. Lawak! Geng janji manifesto bukan kitab suci yang sudah kencingkan jutaan rakyat tuduh saya beri janji kosong pula,” katanya hari ini. 

Mengulas lanjut, Najib turut menyelar tindakan beberapa individu yang disifatkannya sebagai penyokong DAP yang memprotes kunjungannya itu menggunakan sebuah poster di hadapan penyokongnya. 

“Lalu, DAP pula hantar empat individu untuk angkat banner dan protes kunjungan saya ke sebuah food court di Bukit Mertajam. Bagi saya, ini adalah satu tindakan yang kurang bijak dan berisiko sebab ribuan penduduk tempatan serta penyokong saya tengah sambut lawatan saya. 

“Buat apa nak buat provokasi pada keadaan begitu? Satu manfaat bagi sesiapa pun takda,” ujarnya. 

Dalam pada itu, Najib turut mempersoalkan kenyataan Dewan Perniagaan Cina Pulau Pinang (PCCC) yang menafikan tanggapan bahawa masyarakat Cina di negeri itu mengalu-alukan lawatannya. 

“Entahlah. Yang saya dengan mata sendiri dan seluruh Malaysia tonton dalam video-video tersebar ialah ribuan kawan-kawan berbangsa Cina yang hadir bersama saya untuk makan di Food Court. 

“Itu video edit kurang High Definition (HD) ke? Rileks lah DAP.  Sabar! Saya cuma dua hari di Pulau Pinang untuk makan angin sambil makan lontong sahaja,” jelasnya. – UTUSAN

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Apakah mereka yang sama-sama tertuduh rasuah akan bergabung, Tun M dulu kini akan diganti Najib bersama DAP? Ditambah UMNO?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails