Tuesday, March 29, 2022

2 kisah dari Bangkok. Pelakon Thai jatuh sungai & sami curi seluar dalam.

 

1. Mayat Pelakon Thai Jatuh Dalam Sungai Ditemui.

SELEPAS dua hari, mayat pelakon Thailand, Tangmo Nida, 38, akhirnya dijumpai oleh pasukan penyelamat tempatan pada Sabtu. Mayat Nida ditemui terapung di sungai sekitar 300 meter dari Pibulsongkram Pier, Nonthaburi, Bangkok, kira-kira 1 kilometer dari lokasinya terjatuh.

Abang Nida, Dayos Detjob, 44, merupakan individu pertama yang mengesan jasad mangsa berdasarkan pakaian yang dipakai adiknya sebelum memaklumkan perkara terbabit kepada pasukan penyelamat yang tiba di lokasi kejadian.

“Saya datang untuk membawanya pulang ke rumah,”  katanya memetik laporan Bangkok Post. Aktres yang pernah membintangi filem The Flying Leaf itu dipercayai terjatuh ke dalam sungai pada 11 malam Khamis lalu ketika menaiki perahu di Sungai Chao Phraya bersama-sama enam rakannya dari Krung Thon Bridge ke Rama VII Bridge.

Menurut laporan media tempatan, Tangmo duduk di bahagian paling belakang sebelum tergelincir dan terjatuh ke dalam sungai. Malangnya Tangmo tidak memakai jaket keselamatan.

Mayat dibawa ke Police General Hospital untuk bedah siasat.-Bangkok Post


2. Sami curi seluar dalam wanita..

BANGKOK – Seorang bintang televisyen Thailand, Mor Pla menggeledah bilik kediaman  seorang sami yang dituduh mencuri seluar dalam wanita selepas memeriksa rakaman sistem ltelevisyen tertutup (CCTV) di rumah sepasang suami isteri, lapor laman berita Thaiger semalam.

Hasil serbuan itu, dia bersama pasangan suami isteri tersebut menemui sejumlah seluar dalam lelaki dan wanita dalam bagasi suspek.

Pasangan yang tinggal dekat sebuah wat di wilayah Chachoengsao, tengah Thailand itu memeriksa rakaman CCTV selepas seluar dalam wanita itu hilang dan menyedari seorang sami menanggalkan seluar dalam dari penyangkut di rumah mereka.

Mereka membuat laporan polis,  namun tiada perkembangan lanjut. Pasangan itu  kemudian meminta bantuan Mor Pla yang merupakan sukarelawan selebriti.

Bintang televisyen itu membantu mengesan dan mengenal pasti sami yang didakwa mencuri seluar dalam tersebut.

Media Thai mengikuti Mor Pla ke kuarters wat untuk mencari seorang sami yang dikenali sebagai Phra Kaisorn. Suspek dikatakan telah melarikan diri dari wat  sebelum orang ramai tiba.

Mor Pla menemui bagasi yang disumbat dengan pelbagai jenis seluar dalam lelaki dan wanita seperti Phra sudah bersedia untuk meninggalkan wat tersebut.

Menurut ketua sami, dia tidak mengetahui tentang ‘aktiviti luar’ yang dilakukan oleh Phra dan memberitahu lelaki itu baru sahaja bergelar sami. – Agensi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails