Tuesday, July 27, 2021

Tempat iklan 'atlet paling seksi' di dunia. Olimpik Tokyo bukan sekadar sukan..

 


Kuala Lumpur: Olimpik Tokyo 2020, bukan sekaadar sukan, tetapi juga menjadi tempat iklan gelaran 'atlet paling seksi' di dunia. Demikian dinyatakan oleh Weblog Ibnu Hasyim di sini, hari ini.

Satu dunia sedia maklum bahawa Sukan Olimpik Tokyo 2020 kini sedang berlangsung di Jepun.  Penyertaan daripada atlet seluruh negara menyemarakkan lagi kemeriahan Sukan Olimpik Tokyo 2020 kali ini. Menurut weblog itu lagi.

"Bahkan baru-baru ini, seorang  olahragawati Jerman Alica Schmidt secara tidak langsung menjadi tumpuan utama di Sukan Olimpik Tokyo disebabkan kejelitaannya. Dia diberi gelaran 'atlet paling seksi' oleh sebuah majalah Australia pada tahun 2017. 

"Perkara itu menjadikan jumlah pengikutnya di Instagram meningkat kepada 2 juta ketika ini.  Walaupun dilaporkan baru-baru ini dia benci gelaran itu tetapi hakikatnya tidak begitu. Kerana beritanya  menjadi berita utama di seluruh dunia ketika dia menolak perjanjian menjadi model untuk Playboy.

"Atlet berusia 22 tahun itu akan mengikuti acaranya, 4×400 meter (m) lari berganti-ganti campuran di Stadium Olimpik, Jepun bermula 30 Julai ini."

Kata editornya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails