Monday, July 26, 2021

OLIMPIK: Farah Ann tempat ke-53. Sukan Syariat, Mampukah?

 

KUALA LUMPUR: Ratu gimnastik artistik negara, Farah Ann Abdul Hadi gagal dalam usahanya melangkah ke pusingan akhir acara individu all around Sukan Olimpik Tokyo 2020.

Ini selepas dia sekadar menamatkan aksi pada pusingan kelayakan keempat di kedudukan ke-53 keseluruhan, hari ini.

Selepas mengharungi empat aparatus, Farah, 27, yang membuat penampilan sulung di pentas Olimpik mengumpul keseluruhan 48.565 mata dalam saingan yang berlangsung di Pusat Gimnastik Ariake itu.

Dia yang memulakan aksi dengan disiplin palang bertingkat mengutip 11.600 mata sebelum meraih 11.566 untuk aksi batang titian.

Aksi Farah dalam disiplin senaman lantai pula menyaksikan dia mengutip 12.333 manakala dia meraih mata tertinggi dalam melombol yang juga aparatus terakhirnya dengan catatan 13.166 mata.

Hanya 24 gimnas terbaik dengan maksimum dua wakil setiap negara layak ke final bagi acara individu all around yang akan berlangsung, Khamis ini.

Bagi saingan individu pula, hanya lapan gimnas terbaik dengan maksimum dua wakil setiap negara layak ke pusingan akhir.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Jika negara umat Islam Malaysia mahu terlaksana 'sukan menurut syariat' seperti yang berlaku di Kelantan dan Terengganu, tentukan dalam PRU 15 akan datang Ahli Parlimen PAS bertambah kerusinya! Jom sama-sama berdoa dan berusaha!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails