Tuesday, July 27, 2021

DAP dah kehabisan modal. Ini..

 

‘Malaysia mampu melakukan yang lebih baik’

AHLI Parlimen Iskandar Puteri, Lim Kit Siang menyeru agar ‘Impian Malaysia’ dihidupkan semula untuk Malaysia menjadi sebuah negara hebat bertaraf dunia. 

Tegasnya, kakistokrasi dan pencapaiannya yang sederhana tidak semestinya dan selamanya menjadi takdir bagi Malaysia. 

Menurut beliau, Malaysia menjadi tempat pertemuan empat tamadun manusia yang hebat iaitu Melayu/Islam, Cina, India dan Barat.

“Malaysia mampu melakukan yang lebih baik,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. 

Ini kenyataan yang membuktikan sikap trdisional pemimpin DAP/PH, yang kokok saja berderai-derai tapi ekor bergelumang tahi. Waktu berkuasa 22 bulan tak buat apa, sehingga ditarik merudum.. bila tiada kuasa barulah berkokok dan menonggeng menyalak.


Lihat kenyataan 'Sidang Parlimen: C-19, S'ngor paling gagal, N9.. A...

"Selangor adalah negeri kaya PH yang paling gagal di samping Negeri Sembilan dalam mengurus COVID-19. Sebab itu Anwar seperti hilang kewarasan apabila Selangor disebut negeri paling gagal. Selangor adalah cerminan kegagalan pembangkang dalam mengurus COVID-19. Apakah mereka diharap mengurus negara? Perlu diingat, ketua jawatankuasa COVID-19 Selangor adalah Menteri Kesihatan PH..."


Kesimpulan:

1. Jadi, itu satu tanda bahawa DAP/PH sudah kehabisan modal dan bukti dalam berhujah.

2. Lihat komen-komen pembangkang dalam weblog ini.. Komen-komen yang menggambarkan pembangkang ketandusan idea dan fakta dalam berhujjah. Diangkat sebentar tadi..


23 comments:

Anonymous said...

Dah lama tak tengok SAMPAH2 PAKATAN TIADA HARAPAN bersidang didalam parlimen? Sesekali tengok dah macam majlis MONYET2 pula?

Anonymous said...

blogger ni bodo piang, dok minum ayag acag

Anonymous said...

ADUN2 Pakatan Hancing Selangor GUMA GOYANG TULUR SAHAJA? Cukup bulan amik GAJI BUTA sahaja?

Anonymous said...

Ha ha

Klau bleh kata monyet

Dlu geng parti Islam extreme geng pembangkang bertekak lawan B eNd pun sama monyet?

Anonymous said...

Selangor kini semakin PARAH, ADUN2 Pakatan Tiada Harapan tidak berbuat apa2? Cuma makan GAJI BUTA SAHAJA? CELAKA BETUL monyet2 ini?

Unknown said...

Jkom sudah mari

Unknown said...

Kerajaan gagal.. Tunggu pru 15..mohon darurat mgadap Agong.. Batal darurat senyap2. Derhaka ni... Cuba ph buat lagu tu... Bergegar seantario Malaysia

Unknown said...

Jangan pajak fikiran kpd pemimpin

Unknown said...

If anwar... Mat sabu.. Lim guan eng sokong pn.. Kerajaan gagal. Kami tolak

Unknown said...

Kita tunggulah titah YDPA.. Mahu dipanggil mgadap PM ni... Buat senyap2

Unknown said...

Ha ha ha... Yg buka kilang menteri pn... Yang tak nak kongsi data covid ke negeri menteri pn.. Yang salah selangor.. Tunggulah ye.. Amarah rakyat selangor pada pru 15 nanti. Tunggu ye katak2 politik


Sani said...

Penjilat bontot penunggang agama sudah Mali. Penyokong mokhtar senik tayang konek, penonton filem lucah kat German sewaktu org pergi mesyuarat,nak bayar takda duit, nasaruddin tantawi, ahli setia kpd ketua Dewan ulamak Perlis yg menjubur isteri Dan hanya mampu beri 300 sepanjang tempoh berkahwin. Ler ni pula. Penyokong setia kpd MP kawin on line.sebab gian cipap.
Alahai.. kesian tengok penulis.

Sani said...

Tak payah nak ngata kat orang. Kau Tu bagus sangat ker.
Rakyat tak bodoh bangang macam kau.

Sani said...

Abis tu kau punya pemimpin. Gatai kote.dok kawin on line. Lagi hina

Sani said...

Ni lah insan yg lahir Dari didikan Hadi Awang mulut celaka. Yg suka binatangkan orang.
Hasilnya manusia bodoh bangang
Penunggang agama tersohor. Suka mengafirkan orang. Dia lupa ulama dia tunjuk kote kat mak janda, yg tonton video lucah kat German takda duit nak bayar. Yg sondol jubur isteri.hanya mampu bg 300 jer sepanjang tempoh perkahwinan
Hina betul. Pastu bertopeng dgn lebai Dan jubah.perangai macam setan lahanat

Anonymous said...

Sabar...1 malaysia dah tau, walaun2 mmg bingai2 belaka..kah355x!

Anonymous said...

suma walun yg datang maki hamun fakta ke laut... bukti elekkk

masih tak berubah...!! masih suka fitnah persepsi

Anonymous said...

Selangor je ke???

Anonymous said...

Ramai tidak faham atau sengaja tak nak faham untuk terus dibuat isu.

Antara Ordinan di batalkan dengan Proklamasi batal pada 01 Ogos 2021.

Ordinan adalah undang-undang kecil yang diluluskan ketika Darurat.

Undang-undang pula yang tidak perlu di luluskan oleh Parlimen seperti Akta or an Act of Parlimen.

Proklamasi Darurat ialah YDPA mengistiharkan Negara berada didalam keadaan Darurat.

Setakat ini darurat akan berlangsung sehingga 01 Ogos 2021 dan kerajaan putuskan untuk tidak nasihat YDPA bagi menyambungnya.

UMNO duduk di bahagian kerajaan: Keadaan itu menyebabkan para pemimpin parti itu terutama Datuk Seri Najib Tun Razak atau lebih dikenali dengan panggilan Bossku dikecam oleh pihak pembangkang dan dicap sebagai jaguh Facebook.

Bossku cuma diam tidak terkinja kinja macam beruk mak yeh Kalit Samat dan gang Jelutong. Bossku kata tunggu hari Rabu..

UMNO tidak tahu Ordinan Darurat telah ditamatkan pada 21 Julai dan kerajaan tidaknakan nasihat YDPA untuk sambung Proklamasi Darurat tidak akan disambung selepas tamat pada 1 Ogos.

Ini berlaku kerana kerajaan hari ini bukan berasaskan kepada sokongan parti, tetapi lebih kepada sokongan ahli parlimen.

UMNO sendiri sudah memutuskan untuk tidak bekerjasama dengan kerajaan Perikatan Nasional yang dipimpin oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin selaku Perdana Menteri, sebaik parlimen dibubar.

Tindakan Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan para pemimpin lantikannya memusuhi Muhyiddin, menyebabkan tidak semua keputusan kerajaan dimaklumkan kepada presiden. Ini bukan bermakna mereka mengkhianati parti, tetapi menjaga integriti dan keterangkulan di dalam kabinet.

Pembangkang hanya pandai bercakap. Hari pertama jelas membuktikan bahawa pembangkang yang ada hari ini memang hanya pandai bercakap tetapi gagal apabila diberi tanggungjawab menguruskan negara.

Pemimpin pembangkang seperti Muhamad Sabu, Lim Guan Eng dan ramai lagi telah diberi peluang memerintah negara selama 22 bulan. Bagaimanapun telah gagal dengan teruk sekali kerana terlampau bernafsu dan ghairah untuk melakukan perubahan dalam masa singkat demi memenuhi janji-janji kepada golongan minoriti sehingga merampas apa yang selama ini menjadi hak majoriti.

Segala urusan yang membabitkan orang Melayu dan penganut agama Islam mahu diganggu dan dicabut keistimewaan atas asas keadilan kepada semua. Akhirnya mereka dicabut dari pentadbiran negara dan dicampak keluar.

Ketika Perdana Menteri membaca surah Al-Fatihah untuk disedekahkan kepada mangsa Covid-19 tidak dipedulikan.

Begitu juga dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim masih mengekalkan tarikan ketika berpidato dengan walaupun hakikatnya hanya cakap kosong semata-mata.

Malah Azmin mencabar Anwar supaya bercakap dengan fakta dan bukti yang sahih bukan fitnah persepsi. Biasa lah fitnah persepsi ini kerja Anwar dan Tun Mahathir. Bila kedua dua walaun ini tiada nanti insyallah Melayu Islam akan bertaut semula.

Akhirnya pemimpin pembangkang terperangkap atau checkmate ketika Muhyiddin diam dan tenang dalam keributan.

Anonymous said...

Skrg ni, ko sendiri paham undang2 dan perlembagaan ke tidak?

Anonymous said...

Kedah negeri test drive mcamana?

Anonymous said...

Selangor dari hari pertama lagi telah menjadi EPICENTER kepada penyebaran coronavirus dinegara ini? Tapi MONYET2 DFUCK dan PGayR mereka tak pernah berbuat apa2 pun?

CELAKA BETUL MONYET2 ni MAKAN GAJI BUTA SAHAJA?

Anonymous said...

Bukan tak faham.

Tapi mereka and the geng amat sombong dan hina.

Jawapan yg mudah ditanya. Tapi meteri dgn sombong, hina mempermainkan ahli dewan melewatkannya. Malah menghina rakyat juga yg tertunggu jawapan.

Mereka2 ini tak pernah memdapat kuasa dan kemewahan. Zaman be end penipu dlu pun tak seteruk ni.

Skrng zaman gabungan penipu/pelompat/geng parti Islam extreme ni lagi dahsat. Mmg hina bila jatuh nanti.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails