Sunday, July 25, 2021

Syed Saddiq: Tuduhan liar, tidak matang &tidak berasas

 

Pendakwaan Syed Saddiq dan tuduhan terhadap parti PN

PEMUDA Perikatan Nasional (PN) maklum mengenai YB Syed Saddiq, bekas Menteri Belia dan Sukan, yang telah dituduh atas dua (2) pertuduhan di bawah Seksyen 403 dan 405 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan pecah amanah dana ARMADA Malaysia berjumlah RM1 juta dan kesalahan penyalahgunaan wang sumbangan kempen PRU-14 sebanyak RM120,000. 

Pemuda PN sentiasa berpegang pada prinsip kedaulatan undang-undang, di mana seseorang itu tidak bersalah selagi mana tidak dibuktikan bersalah. Pemuda PN menjunjung dan amat yakin dengan ketelusan dan integriti Institusi Kehakiman. Ia adalah medan terbaik untuk tertuduh mendapat keadilan, membukti diri tidak bersalah dan membersihkan nama.

Namun, kenyataan YB Syed Saddiq dengan sewenangnya menuduh pendakwaan ke atasnya disebabkan keengganan tertuduh menyertai dan menyokong parti Perikatan Nasional amat mengecewakan. Ini merupakan satu tuduhan yang liar, tidak matang dan tidak berasas yang jelas mempunyai agenda tersendiri. Seumpama pepatah Melayu: ‘Awak yang tidak pandai menari, dikatakan lantai yang berjongket.’

Pemuda PN sentiasa berpegang pada konsep Budaya Politik Matang dan Sejahtera (BPMS), beretika dan politik khidmat bakti.

YB SENATOR IR. TS. KHAIRIL NIZAM KHIRUDIN
Ketua Pemuda Perikatan Nasional
Ketua Pemuda PAS – HARAKAHDAILY 23/7/2021

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails