Saturday, June 26, 2021

Good Bye Mukhriz , Ambiga, Penunggang Agama Liberal, ...

 


Diangkat dari..

Post a Comment On: Ibnu Hasyim

1 – 3 of 3
Anonymous Anonymous said...

Makin bernanah lah puak puaka puaka penunggang agama liberal plural bila baca kerajaan PAS Kedah dapat billion ringgit pelabur dari luar...

Boleh says kiss and say Good Bye Mukhriz Tun Mahathir n Gangs...

Kamu tak di perlukan di Kedah dan Langkawi lagi...

kikikiki...

#bawakotakbukanpisau

June 25, 2021 at 2:18 PM

 Delete
Anonymous Anonymous said...

Tinggi sembang ph, sama tinggi dengan kereta terbang.

June 25, 2021 at 2:43 PM

 Delete
Anonymous Anonymous said...

Tuntutan penunggang Agama liberal COMANGO yang menyentuh Sensitiviti Umat Islam. Peranan Tokoh seperti Ambiga, Maria Chin, Siti Kasim, Marina Mahathir, Mariam Lee, Dr Farida COMANGO, G25, IFC di Malaysia.

1. Setiap 4 tahun, Majlis Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNHRC) akan mengkaji dan meneliti perkembangan serta prestasi isu-isu yang melibatkan hak asasi manusia sejak tahun 2009 terhadap 193 buah negara-negara PBB termasuk Malaysia. Ia disebut sebagai Proses Semakan Berkala Sejagat Majlis Hak Asasi Manusia.

2. The Coalition of Malaysian NGOs in the UPR Process (COMANGO) yang terdiri daripada 54 pertubuhan telah menyediakan satu laporan mengenai pelbagai isu-isu hak asasi manusia yang berlaku di Malaysia dan telah menyerahkannya kepada PBB bagi tujuan penelitian. Sesi kajian dan penelitian ini akan berlangsung hari ini (24 Oktober 2013) di Human Rights Council, Geneva, Switzerland.

3. Beberapa tuntutan dan desakan daripada penunggang agama spt COMANGO yang menimbulkan kontroversi sepertimana yang dilaporkan dalam laporan tersebut.

a. Penunggang agama liberal di Malaysia digesa untuk menandatangani International Covenant on Civil & Political Rights (ICCPR)

b. Penunggang Agama di Malaysia juga digesa untuk menandatangani International Covenant on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD).

c. Penunggang agama liberal di Malaysia digesa untuk mengiktiraf hak-hak Sexual Orientation and Gender Identity (SOGI) terutamanya hak-hak lesbian, gay, biseksual, transgender (LGBT).

Link bawah kesan ICERD pada Negara

https://www.editormalaysia.com/5376/

Islam adalah islam, liberal adalah liberal. Walaupun Islam sentiasa boleh memposisikan kedudukannya di setiap zaman dan tempat, Islam tidak mungkin boleh berasimilasi dengan idea-idea yang bertentangan dengannya. Penunggang agama liberal dan plural ini akan cuba meremehkan hukum hakam dan sifat Islam mengikut acuan tuan mereka di luar sana.

Biarlah Indonesia sahaja yang menanggung azab liberalisme melalui Jaringan Islam Liberal (JIL), kita di Malaysia perlu mencegah sebelum parah.

Beberapa komponen utama di dalam Liberalisme adalah,

1. Sekularisme

2. Kebebasan mutlak

3. Rasionalisme

4. Demokrasi Liberal

5. Feminisme - Tokoh spt Ambiga, Maria Chin, Datin Paduka Marina Mahathir, Siti Kassim, dan lain-lain tokoh femenisme acuan Barat ini.

6. Hermeneutik - pentafsiran kitab suci (al-Quran dan juga Bibble) dengan kaedah yang baharu, yang tidak terikat dengan mana-mana elemen. Para pendokong liberal ini sentiasa mengajak masyarakat supaya meninggalkan penafsiran alim-ulama muktabar spt Sahih Bukhari Muslim Imam Syafie Hambali Maliki dll.

7. Pluralisme - pluralisme. Penunggang Agama ini mengajak masyarakat untuk ‘beriman’ bahawa setiap agama adalah sama dan serupa.

June 25, 2021 at 3:12 PM

 Delete

16 comments:

Anonymous said...

Allah telah berfirman yang bermaksud:

"Tidakkah engkau perhatikan (dan merasa pelik wahai Muhammad) kepada orang-orang yang telah diberikan sebahagian dari Kitab (Taurat)? Mereka percaya kepada benda-benda yang disembah yang lain dari Allah, dan kepada Taghut, dan mereka pula berkata kepada orang-orang kafir (kaum musyrik di Makkah) bahawa mereka (kaum musyrik itu) lebih betul jalan agamanya daripada orang-orang yang beriman (kepada Nabi Muhammad s.a.w)."

(An-Nisaa' 4:51)

Sesungguhnya majlis fatwa telah membuat fatwa bahawa ideologi liberalisme adalah sesat lagi menyesatkan tetapi segelintir orang Melayu yang buta, pekak dan dungu masih berpegang teguh pada ideologi sesat liberalisme.

Maka puak liberal laknatullah adalah puak sesat lagi menyesatkan kerana mereka menyembah akal mereka sendiri yang berlandaskan kejahilan dan hawa nafsu serakah mereka sendiri dan mempertikai ajaran Al-Qur'an dan menolak hadis.

Maka mereka menggunakan akal mereka dan 'matlamat menghalalkan cara' untuk menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal bertujuan untuk merosakkan dan memusnahkan ajaran Islam dan meruntuhkan akhlak atau moral umat Islam.

Sesungguhnya mereka juga adalah musuh Islam kerana mereka berusaha memusnahkan Islam dan umat Islam dari dalam.

Maka tiada perbezaan di antara puak liberal dan musuh Islam seperti puak musyrikin kerana mereka menyembah Taghut iaitu syaitan, berhala, dan pelbagai kepercayaan dan amalan yang menyesatkan manusia daripada ajaran Islam.

Maka umat Islam wajib menolak semua pemimpin liberal dan tuan kafir harbi mereka dalam setiap PRU supaya mereka tidak berkuasa untuk menghina agama Islam dan menindas dan menyesatkan umat Islam.

Anonymous said...

Rasa nya banyak pemimpim Melayu sekarang ini yang ada ciri ciri liberalisme .... ramai sangat..

Masa untuk orang orang yg selalu ke surau, orang orang masjid selalu dengar ceramah dab kuliah agama keluar dari kepompong majlis majlis masjid dan surau dan turun ke jalan berdakwah dan menyertai gerakan politik atau menyertai ngo ngo islam membantu menolong apa yang didengar dlm kuliah dan ceramah tsb

Ebit Liew tak turun ke masjid tapi turun ke jalan raya membantu menolong dan berdakwah... Ebit Liew contoh terbaik... harapkan pemimpin politik yang ada mereka lansung tak boleh diharap sama sekali..

#bawakotakbukanpisau

Kau betul aku salah said...

Memangggil seseorang Muslim sebagai musuh Allah atau musuh Agama adalah perbuatan Takfir.. Perbuatan Takfir ini bukan saja kita mengata kepada seorang muslim “hai Kafir..” Tetapi menggelarkan mereka dengan gelaran musuh Allah.. Sebagaimana Hadis Nabiﷺ..

وَمَنْ دَعَا رَجُلًا بِالْكُفْرِ أَوْ قَالَ عَدُوَّ اللَّهِ وَلَيْسَ كَذَلِكَ إِلَّا حَارَ عَلَيْهِ..

” Dan barangsiapa yang memanggil seseorang dengan panggilan “kafir” atau “musuh Allah” padahal dia tidak kafir, maka tuduhan itu akan kembali kepada penuduh…”

Kau betul aku salah said...

Memangggil seseorang Muslim sebagai musuh Allah atau musuh Agama adalah perbuatan Takfir.. Perbuatan Takfir ini bukan saja kita mengata kepada seorang muslim “hai Kafir..” Tetapi menggelarkan mereka dengan gelaran musuh Allah.. Sebagaimana Hadis Nabiﷺ..

وَمَنْ دَعَا رَجُلًا بِالْكُفْرِ أَوْ قَالَ عَدُوَّ اللَّهِ وَلَيْسَ كَذَلِكَ إِلَّا حَارَ عَلَيْهِ..

” Dan barangsiapa yang memanggil seseorang dengan panggilan “kafir” atau “musuh Allah” padahal dia tidak kafir, maka tuduhan itu akan kembali kepada penuduh…”

Kau betul aku salah said...

Tidak ada kaitan politik Malaysia dengan kelompok Kuffar ,Musuh Islam atau Munafik..Bahaya kepada kelompok ini, Peringatan ini pernah diungkapkan Ibnu ‘Uyainah..

فتنة العالم الفاجر والعابد الجاهل فإن فتنتهما فتنة لكل مفتون ومن تأمل الفساد الداخل على الأمة وجده من هذين المفتونين..

“ Waspadalah dengan bahaya fitnah orang alim yang suka maksiat dan ahli ibadah yang jahil ( bodoh). Bahaya keduanya adalah bahaya bagi kebanyakan Masyarakat. Siapa yang merenungkan bahaya dan kerosakan yang menimpa umat ini, maka asalnya dari kedua golongan ini…”.

5- Malah dalam Negara kita hari ini tidak wujud gelaran kelompok Kuffar, Kita tidak lagi hidup dalam Negara yang dipisahkan dengan istilah Negara Kuffar dan Negara Islam.. Tetap Kita adalah berasaskan konsep Muwathanah(Kewarganegaraan),

Dalam hal Bai’ah sendiri , Nabi ketika di Bai’ah dari kalangan Sahabat bertanya kepada Nabi, Ketika mana kami boleh banngun melawan ? Kata Nabi ﷺ..

قَالَ إِلَّا أَنْ تَرَوْا كُفْرًا بَوَاحًا عِنْدَكُمْ مِنَ اللَّهِ فِيهِ بُرْهَانٌ…

“Kecuali kamu melihat kekafiran yang nyata dari Allah akan buktinya.. ”

6- Jangankan DAP, hatta MCA dan ahli parlimen muslim Sarawak yang menentang Hudud, Tidak boleh kita labelkan mereka dengan Gelaran Kuffar(Musuh Agama)..tetapi mereka kelompok yang Jahil, Apa lagi melibatkan tuduhan sesama muslim seperti tuduhan Haji Hadi kepada PH sebagai musuh Agama..

7- Aku memetik Kitab yg jadi rujukan Kelompok Salaf, Kitab Aqidah Thahawiyah ( العقيدة الطحاوية ) ada menyebut dalam soal Kekafiran, Menuduh Munafik diakhir dengan Lafaz…kata pengarang..

لا ننزل أحد منهم جنة ولا نارا، ولا نشهد عليهم بكفر ولا شرك ولا بنفاق..
ما لم يظهر منهم شيء..من ذلك‎ من ذلك، ونذر سرائرهم إلى الله تعالى..

“Kami tidak boleh Menentukan salah seorang dari mereka masuk Syurga atau Neraka. Kami tidak pula boleh menyatakan mereka sebagai orang Kafir, Musyrik, atau Munafik selama tidak tampak zahir mereka seperti itu… Kami menyerahkan urusan hati mereka kepada Allah ta’ala”…

Malangnya ada Mufti, Ada Ulama dan Ilmuan agama menghukum Aqidah sesama Islam, lalu meletakkan mereka sebagai Musuh Islam

Kau betul aku salah said...

diriwayat kan dari Ibn Umar tentang gambaran mereka yg dikatakan seburuk buruk Makhluk..

وكان ابن عمر يراهم شرار خلق الله..

Sesungguhnya inilah Gambaran seburuk buruk makhluk..

Apakah Perbuatan mereka yg disifatkan Seburuk2 Mahkluk itu ?
Dan telah berkata Ibn Umar..

إنهم انطلقوا إلى آيات نزلت في الكفار فجعلوها على المؤمنين..

“Sesungguhnya mereka menggunakan ayat-ayat yang turun kepada orang-orang kafir, lalu mereka jadikan (mempergunakan) ayat ayat itu ke atas orang-orang beriman… ”

Maka jauhilah generasi kita dari kelompok Takfiri,Khawarij dan Ruwaibidhah..

Anonymous said...

Soalan untuk Anon 2:05 PM:

(1) Apakah hukum puak liberal mempertikai, menghina dan menolak hukum dalam Al-Qur'an seperti Hudud seperti hukum potong tangan pencuri dll , hukum faraid dll ?

(2) Apakah hukum puak liberal mengharamkan yang halal seperti poligami dan menghalalkan yang haram seperti arak, zina dll konon kerana hak kebebasan individu ?

(3) Apakah hukum puak liberal menolak Sunnah Rasulullah S.A.W. ?

(4) Apakah hukum puak liberal menuntut kebebasan untuk murtad ?

(5) Apakah hukum puak liberal bersekongkol khadam puak kafir harbi menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam (Al-Quran dan Sunnah) dan menafikan hak umat Islam ???

(6) Apakah hukum puak liberal bersekutu dengan puak kafir harbi dalam PRU menyebabkan puak kafir harbi menjadi pemimpin-pemimpin yang membuat dasar negara ?

(7) Jika puak liberal bersekutu dengan puak kafir harbi, bukankah ini menunjukkan puak liberal tergolong kepada puak kafir harbi @ musuh Islam juga ??

(8) Jika puak liberal beragama Islam, mengapa mereka membiarkan puak kafir harbi menghina Islam dan umat Islam secara terbuka ? Bahkan mereka membela puak kafir harbi dengan alasan kebebasan bersuara ?

(9) Mengapa majlis fatwa membuat fatwa bahawa ideologi liberalisme adalah sesat lagi menyesatkan ???

Saya mohon semua soalan saya di atas dijawab segera oleh Anon 2:05 pm.

Anonymous said...

(10) Apakah hukum puak liberal mendakwa semua agama adalah sama iaitu semua agamaadalah jalan-jalan yang benar dan sama-sama sah dan mencapai kebenaran yang sama?

Anonymous said...

Jika Anon 2.09 mahu membela puak kafir harbi roket dan Pee H dengan menipu umat Islam dengan membuat dakwaan karut konon puak kufar @ kafir harbi tidak wujud di negara ini, agak-agaklah anon 2.09 sebab umat Islam tidak bodoh.

Mengapa Nabi Muhammad S.A.W. dan tentera Islam berperang melawan puak Yahudi walaupun puak Yahudi telah menetap di di Madinah ? Sebab puak Yahudi adalah musuh Islam @ kafir harbi ! !

Kafir harbi adalah orang kafir yang menghina atau memusuhi Islam secara terbuka, dan merendah-rendahkan kedudukan Islam.Maka kafir harbi wujud di negara kita.

Anonymous said...

Barua roket @ RBA sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak. Pandai kencing rakyat sahaja !

Kau betul aku salah said...

Tidak ada kaitan politik Malaysia dengan kelompok Kuffar ,Musuh Islam atau Munafik..Bahaya kepada kelompok ini, Peringatan ini pernah diungkapkan Ibnu ‘Uyainah..

فتنة العالم الفاجر والعابد الجاهل فإن فتنتهما فتنة لكل مفتون ومن تأمل الفساد الداخل على الأمة وجده من هذين المفتونين..

“ Waspadalah dengan bahaya fitnah orang alim yang suka maksiat dan ahli ibadah yang jahil ( bodoh). Bahaya keduanya adalah bahaya bagi kebanyakan Masyarakat. Siapa yang merenungkan bahaya dan kerosakan yang menimpa umat ini, maka asalnya dari kedua golongan ini…”.

5- Malah dalam Negara kita hari ini tidak wujud gelaran kelompok Kuffar, Kita tidak lagi hidup dalam Negara yang dipisahkan dengan istilah Negara Kuffar dan Negara Islam.. Tetap Kita adalah berasaskan konsep Muwathanah(Kewarganegaraan),

Dalam hal Bai’ah sendiri , Nabi ketika di Bai’ah dari kalangan Sahabat bertanya kepada Nabi, Ketika mana kami boleh banngun melawan ? Kata Nabi ﷺ..

قَالَ إِلَّا أَنْ تَرَوْا كُفْرًا بَوَاحًا عِنْدَكُمْ مِنَ اللَّهِ فِيهِ بُرْهَانٌ…

“Kecuali kamu melihat kekafiran yang nyata dari Allah akan buktinya.. ”

6- Jangankan DAP, hatta MCA dan ahli parlimen muslim Sarawak yang menentang Hudud, Tidak boleh kita labelkan mereka dengan Gelaran Kuffar(Musuh Agama)..tetapi mereka kelompok yang Jahil, Apa lagi melibatkan tuduhan sesama muslim seperti tuduhan Haji Hadi kepada PH sebagai musuh Agama..

7- Aku memetik Kitab yg jadi rujukan Kelompok Salaf, Kitab Aqidah Thahawiyah ( العقيدة الطحاوية ) ada menyebut dalam soal Kekafiran, Menuduh Munafik diakhir dengan Lafaz…kata pengarang..

لا ننزل أحد منهم جنة ولا نارا، ولا نشهد عليهم بكفر ولا شرك ولا بنفاق..
ما لم يظهر منهم شيء..من ذلك‎ من ذلك، ونذر سرائرهم إلى الله تعالى..

“Kami tidak boleh Menentukan salah seorang dari mereka masuk Syurga atau Neraka. Kami tidak pula boleh menyatakan mereka sebagai orang Kafir, Musyrik, atau Munafik selama tidak tampak zahir mereka seperti itu… Kami menyerahkan urusan hati mereka kepada Allah ta’ala”…

Ni reply aku selari dengan hadith yang diriwayatkan dari rasullah saw....Malangnya ada Mufti, Ada Ulama dan Ilmuan agama menghukum Aqidah sesama Islam, lalu meletakkan mereka sebagai Musuh Islam

Kau betul aku salah said...

Perang khaibar kr maksud ko?..perang Khaibar berlaku dalam tahun 629 M antara Nabi Muhammad (SAW) dan pengikut baginda menentang penduduk Yahudi di oasis Khaibar yang terletak 93 batu (150 km) dari Madinah di Hijaz, Mengikut sumber-sumber Muslim, orang-orang Islam menyerang tentera Yahudi yang berperang dengan kelebihan berlindung dari dalam kubu mereka.Peperangan itu berlaku disebabkan terdapatnya perancangan penduduk Yahudi Khaibar yang terdiri daripada Bani Qainuqa', Bani Nadhir dan beberapa kabilah Yahudi yang lain untuk berpakat dengan kaum Yahudi lain termasuk Wadi Qurra, Taima', Fadak dan Kabilah Arab Ghafatan bagi menyerang Madinah. Nabi Muhammad (SAW) bertindak pantas menakluk kota Khaibar terlebih dulu sebelum Yahudi Khaibar sempat berpakat dengan kabilah-kabilah lain untuk menyerang Madinah.
Mereka ni diperangi sbb melanggar piagam madinah..kat Malaysia x de siapa memerangi islam atau ydp agung waima orang kapir samaada mca dap mic atau gerakan sekalipun. Jadi x timbul kapir harbi langsung kat malaysia ni..yang ada cuma parti berdolak dalih titah ucapan ydp agung supaya segera bersidang..pada aku perbuatan tu agak durhaka..

Kau betul aku salah said...

Meh aku explain kat ko pasal piagam madinah@ perjanjian madinah@ dustar al madinah..piagam ini telah dibuat oleh Nabi Muhammad pada tahun 622M bersamaan tahun pertama Hijrah, merupakan perlembagaan bertulis pertama di dunia.

Kandungan piagam ini terdiri daripada 47 fasal.

23 fasal piagam tersebut membicarakan tentang hubungan antara umat Islam sesama umat Islam iaitu antara Ansar dan Muhajirin.
24 fasal yang berbaki membicarakan tentang hubungan umat Islam dengan umat bukan Islam iaitu Yahudi.
Selain Piagam Madinah, ia juga dikenali dengan pelbagai nama seperti Perjanjian Madinah, Dustar al-Madinah dan juga Sahifah al-Madinah. Selain itu Piagam Madinah juga boleh dikaitkan dengan Perlembagaan Madinah kerana kandungannya membentuk peraturan-peraturan yang berasaskan Syariat Islam bagi membentuk sebuah negara (Daulah Islamiyah) yang menempatkan penduduk yang berbilang bangsa atau kaum...sekian

Anonymous said...

Puak RBA ternakan puak kafir harbi roket telah gagal menjawab semua 10 soalan di atas. Ini membuktikan puak RBA jahil murakkab ! Jika setakat reply dengan copy and paste , budak sekolah rendah pun boleh buat.

Ini juga membuktikan puak RBA ternakan puak kafir harbi roket sembang lebat sehinggakan babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak. Puak RBA hanya pandai kencing rakyat sahaja !

Dakwaan kononnya (Quote) 5- Malah dalam Negara kita hari ini tidak wujud gelaran kelompok Kuffar (Unquote) jelas menunjukkan puak RBA jahil murakkab kerana 'kuffar' adalah perkataan plural kepada perkataan 'kafir' bererti orang-orang yang tertutup hatinya dari nilai-nilai kebenaran iaitu orang-orang yang tidak beriman pada Allah dan RasulNya dan Rukun Iman. Ini bererti puak kuffar wujud di Msia.

Ayat Quran menerangkan maksud kafir @ kuffar:

"Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka: sama ada engkau beri amaran kepadanya atau engkau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman."

(Al-Baqarah 2:6)

Anonymous said...

Kafir harbi harbi wujud di Msia kerana terdapat puak kafir yang memusuhi agama Islam dengan menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan Islam.

Bani yahudi yang menetap di Madinah telah dihalau keluar dari Madinah kerana mereka memusuhi Nabi Muhammad S.A.W. yang bererti mereka memusuhi Islam. Maka bani Yahudi tersebut adalah kafir harbi.

Perang Khaibar berlaku kerana bani yahudi berpakat mahu menyerang Madinah yang bererti mereka mahu menyerang Nabi Muhammad S.A.W. yang bererti mereka mahu menyerang Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Bani Yahudi di Madinah telah melanggar Piagam Madinah dengan bersekongkol dengan kafir harbi Mekah untuk membunuh Nabi Muhammad S.A.W. dan menghapuskan Islam dan umat Islam. Ini membuktikan bani Yahudi adalah kafir harbi kerana mereka memusuhi Islam walaupun mereka berasal dari Madinah.

Sesiapa sahaja yang nemusuhi Islam dengan menghina Islam adalah musuh Islam @ kafir harbi. Maka musuh Islam @ kafir hatbi juga wujud di Msia kerana mereka memusuhi Islam dengan menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan Islan dan menafikan hak Islam dab hak umat Islam.

Contoh musuh Islam di Msia ialah puak kafir harbi roket dan barua-barua mereka.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails