Sunday, June 13, 2021

Dadah di mana-mana, walau di negara umat Islam..

 

Indokini: Dadah di mana-mana, walau di negara umat Islam..

LHOKSUKON - Seorang lelaki dengan D awal (42), tidak menyangka keseronokannya bermain higgs domino slot game akan terganggu oleh pihak polis.

Bagaimana mungkin, lelaki itu diberkas polis ketika dia sedang sibuk bermain permainan slot domino higgs pada hari Jumaat (11/6/2021) semalam.

Tetapi penangkapan lelaki itu bukan kerana dia ketagih permainan itu. Ternyata ada satu lagi kes jenayah yang dilakukan oleh lelaki D sehingga dia menjadi sasaran operasi polis (TO).

D sendiri adalah lelaki dari kampung Matang Sijuek, Kabupaten Baktiya Barat, Aceh Utara. Polis berjaya menangkap lelaki itu di sebuah kedai kampung tempatan. Polis segera mengamankan lelaki D ke Markas Besar Kepolisian Aceh Utara untuk diperiksa.

Ternyata lelaki itu tidak ditangkap kerana kes bermain perjudian higgs domino game. Tetapi dia menjadi TO kerana kes jenayah narkotik dengan bukti 7 bungkus methamphetamine seberat 2.52 gram.

"Orang ini telah lama menjadi sasaran operasi petugas," kata Ketua Polis Aceh Utara, AKBP Tri Hadiyanto, melalui Ketua Unit Siasatan Narkotik, Iptu Samsul Bahri, SH ke Serambinews.com, Sabtu (12/6/2021) 

Ketua Agensi Detektif Narkotik menyatakan bahawa suspek D adalah sasaran operasinya kerana dilaporkan bahawa orang ramai sering memperdagangkan shabu-shabu. "Dari laporan yang diterima, maka kami akan melakukan penyelidikan untuk mengesahkannya," kata Iptu Samsul.

Setelah mengesahkan bahawa suspek D terlibat dalam kes shabu-shabu. Kemudian pegawai segera menahan suspek di sebuah kedai.

Telah dinyatakan bahawa ketika penangkapan itu dibuat, 7 bungkusan metamfetamin dijumpai dari suspek D yang mana suspek telah menyimpan di dalam bungkusan rokok Dji Sam Soe.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Di mana saja, di Malaysia atau Indonesia 'mengambil dadah' adalah perbuatan mungkar, seperti juga meminum arak.. Menolak kemungkaran, bukan saja tugas polis, tetapi juga tugas setiap umat Islam. Kita kena bantu polis dan pemerintah, kerana itu tugas mulia. 

Kalau ada yang berfikiran, itu hak pribadi, tidak mahu menolak mungkar, itu perbuatan khianat kepada amanah Allah SWT. Ada yang melarang 'menolak' pesta maksiat atas alasan pribadi... sebenarnya itulah yang mengheret sesama umat menjadi pemaksiat dan hamba syaitan! Na"auzubillahi minzalik.

3 comments:

Anonymous said...

Abam kata Mahiaddin gila kuasa. Mahiaddin sanggup dibuang dari umno kerana tak setuju najib tidak menjelaskan kedudukan 1mdb. Tapi terlantik sebagai pm atas budibicara YDPA, tanpa perlu melobi. Tapi abam terpaksa ke hulu ke hilir melobi yg abam adalah calon terbaik sebagai pm. Nampak sangat abam gila kuasa. Tapi buat fitnah pada org lain. Dulu, kini dan selamanya abam adalah ketua geng fitnah.

Anonymous said...

Klau dah tau ada pencuri. Kenapa bergabung utk bentuk kerejaan?

X gile kuasa ke tu?

Betullah ramai Melayu masih bodoh

Anonymous said...

Setuju. Yg bodoh tu sedang bergabong dgn dapic.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails