Monday, May 10, 2021

Kecam Terus Israel, Bella Hadid Model, &Indonesia.

 

1. "..Kami membayar 3.8 bilion dolar kepada Israel setiap tahun.." Bella Hadid, Model Palestin-AS


Model Palestin-Amerika Bella Hadid bertindak balas terhadap serangan Israel ke atas penduduk Palestin di Jerusalem melalui akaun media sosialnya.

Sementara reaksi terhadap serangan Masjid al-Aqsa berlanjutan, model terkenal Bella Hadid,

"Sekiranya anda orang Amerika, ketahui bahawa cukai yang anda bayar mempunyai bahagian dalam hal ini! Kami membayar 3.8 bilion dolar kepada Israel setiap tahun. Tahukah anda?" 

Hadid mengulas mengenai perkongsian pelbagai pengguna mengenai perkara tersebut di akaun Instagramnya dengan 41 juta pengikut.

"Hari ini, lebih daripada 200 penduduk Palestin di Sheikh Jarrah menghadapi pemindahan paksa," kata platform IMEU. Hadid berkongsi kandungan bertajuk "Mereka diambil dari RUMAH SENDIRI !!!!!!!!!" Dia memberi sokongan dengan kenyataannya.

Menyatakan bahawa dia bercakap tentang apa yang berlaku di Palestin setiap hari dengan saudari model terkenalnya,

"Sukar untuk dinyatakan dalam kata-kata bagaimana perasaan saya. Saya merasakan kesakitan saudara saya. Saya menangis untuk saudara-saudara Palestin saya yang tidak selamat dan takut. Ini mesti berhenti sekarang! Tidak ada tempat untuk perkara seperti itu! Terutama pada tahun 2021! Kami bangga menjadi rakyat Palestin dan kami sentiasa berpihak kepada Palestin! Ini berlaku sejak ayah kami dilahirkan di sana pada tahun 1948. Palestin selamanya!'' menggunakan ungkapan tersebut.


2. Israel Tembak Titik Pengawasan di Gaza

Jet pejuang Israel mengebom tempat pengawasan milik sayap bersenjata Hamas Izzeddin al-Qassam Brigade di tengah Gaza.

Belum ada pernyataan dari Kementerian Kesihatan Palestin atau pihak berkuasa di Gaza mengenai kehilangan nyawa dan harta benda akibat serangan itu.

Sebaliknya, tentera Israel mengumumkan bahawa serangan dilakukan ke atas kedudukan tentera milik Hamas.

Kenyataan itu menyebut serangan roket yang didakwa dari Jalur Gaza ke wilayah Israel sebagai alasan untuk serangan itu.

Tentera Israel semalam mengumumkan bahawa terlihat roket dilancarkan dari Gaza.

3. Indonesia Kecam Israel 

Kementerian Luar Negeri Indonesia mengumumkan di Twitter bahawa mengutuk penggunaan kekerasan pasukan Israel terhadap orang awam Palestin di Masjid Al-Aqsa, yang mengakibatkan ratusan cedera.

Sementara pos-pos tersebut juga memberi reaksi terhadap pemindahan 6 orang Palestin secara paksa di Quarter Sheikh Cerrah di Jerusalem Timur,

"Pengusiran paksa dan penggunaan kekuatan semacam ini bertentangan dengan resolusi Majlis Keselamatan PBB, undang-undang kemanusiaan antarabangsa, terutama Konvensyen Geneva 1949, dan ketegangan dan ketidakstabilan di rantau ini berpotensi meningkat. " ungkapan digunakan.

Sebaliknya, dalam pos tersebut, masyarakat antarabangsa didesak untuk mengambil langkah konkrit untuk mengakhiri pemindahan penduduk Palestin dan penggunaan kekuatan terhadap orang awam.

Kudus Timur yang diduduki menyaksikan hari-hari yang tegang kerana ancaman penghijrahan paksa ke Palestin yang tinggal di Daerah Sheikh Cerrah. Serangan polis Israel di Masjid Al-Aqsa juga meningkatkan ketegangan di kota suci.

Polis Israel campur tangan jemaah di Masjid al-Aqsa dengan bom bunyi dan peluru plastik semasa solat tarawih pada 7 Mei.

Bulan Sabit Merah Palestin mengumumkan bahawa 205 orang Palestin cedera kerana campur tangan polis Israel.

90 orang cedera dalam campur tangan polis Israel terhadap rakyat Palestin semalam, dan Bulan Sabit Merah Palestin mengumumkan bahawa ada bayi dan kanak-kanak berusia satu tahun di antara mereka yang cedera.

Hari ini, setelah solat subuh, polis Israel campur tangan jemaah yang meninggalkan Masjid al-Aqsa sekali lagi dengan peluru plastik dan bom bunyi, mencederakan 10 orang.

(IH)

2 comments:

Anonymous said...

Pedulikan orang tua ni. Bukti tak ada tapi Dia buat fitnah lagi mana mana pemimpin Bersatu menawarkan diri untuk “lompat” ke Pejuang jika parti itu boleh “menandingi” imbuhan sehingga RM70,000 sebulan yang diterima mereka ketika ini, kata Dr Mahathir Mohamad.

Pedulikan lah orang tua ni... anak dan apak bodoh bangang nak setting Parti sendiri. Suma harap orang yang setting kan parti nye.

Pedulikan parti anak beranak ni. Nak setting parti pun terkial kial

Selamat Hari Raya

Anonymous said...

bagi amik undi jangan...

Tengahari tadi, Anthony Loke bersama Jawatankuasa Pertubuhan Prihatin Paroi Jaya telah mengadakan program membeli baju Raya kepada 50 anak-anak yatim dan anak-anak dari keluarga kurang mampu di sebuah pasaraya di Senawang.

Mereka bebas memilih pakaian yang disukai mengikut satu bajet yang ditetapkan.
Diharap inisiatif ini memberikan keceriaan kepada kanak-kanak tersebut dan menyambut Aidilfitri dengan gembira.

macam dolu dolu kjaan bagi peruntukan berjuta jota sekolah cina org Cina kaut... undi dapat tak...

elekkkk...

so whatttt sila belajar kurang ajar sket yer

bagi sapu undi sorryyy..!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails