Wednesday, December 02, 2020

Tarbiah SOP: Kerajaan Tidak Lagi Berlembut..

 

Kumpulan penunggang motosikal yang berkumpul akan diberi kompaun serta-merta. - Gambar hiasan

Geng motosikal, berkumpul tanpa sebab, tumpuan operasi pematuhan PKPB di Kelantan
KOTA BHARU: Individu yang berkumpul tanpa tujuan munasabah, termasuk kumpulan bermotosikal di sini, kini menjadi antara sasaran tindakan tegas pihak berkuasa.
Ia susulan keputusan kerajaan negeri yang tidak lagi berlembut terhadap golongan yang tidak mematuhi prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) terutama di kawasan zon merah.
Exco Kerajaan Tempatan, Perumahan dan Kesihatan Kelantan, Dr Izani Husin berkata, mesyuarat Majlis Keselamatan Negara (MKN) Kelantan yang dipengerusikan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob bersetuju supaya polis bertindak lebih tegas.
"Polis akan menjalankan operasi dan mengeluarkan kompaun kepada mereka yang melanggar SOP termasuk berkumpul tanpa sebab serta tidak memakai pelitup muka.
"Kali ini tiada amaran akan diberikan. Mereka akan terus dikompaun serta-merta.
"Selain itu, kedai makan dan premis perniagaan dalam zon merah di Kota Bharu dihadkan operasi perniagaan sehingga jam 10 malam," katanya kepada Astro AWANI.
Jelasnya, hanya Kota Bharu diisytiharkan sebagai zon merah, manakala Tanah Merah dan Machang zon jingga.
Kota Bharu mencatatkan 53 kes aktif, Tanah Merah (35) manakala Machang (32) semalam.
Kelantan masih dikenakan PKPB sehingga 6 Disember depan.

Hibur Hibur Sikit

Album 3

6 comments:

Anonymous said...

Yg buang kumbahan najis babi pun patut dakwa seperti pengarah syarikat yg cemar sungai. Kepentingan awam yg majority Islam perlu diutamakan berbanding beberapa kerat penternak babi yg merosakkan sungai. In bukan rasis, tapi isu kesihatan, kebersihan dan kesucian.

Anonymous said...

Puak munafiqun PANdir 'bala untuk seluruh alam' adalah khadam liberal ternakan puak kafir harbi biaDAP yang telah menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam dan berusaha untuk menghapuskan hak kaum Melayu Islam.

Pemimpin, ahli dan ular-mak PANdir sanggup menjual agama untuk mendapat sedikit keuntungan dunia dengan mengkhianati agama Islam dan umat Islam.

Mereka sanggup bersekongkol dengan pemimpin kafir harbi melingkupkan aset dan wang tabung umat Islam dan berlagak seperti syaitan bisu @ pasu bunga setiap kali pemimpin kafir harbi biaDAP menghina Islam dan menindas umat Islam dan menyokong ajaran sesat seperti Syiah, Qadiani, liberalisme, sekularisme dan pluralisme dll dan tidak peduli tentang aktiviti kristianisasi ke atas umat Islam.

Mereka adalah penunggang agama yang sanggup bersekongkol dengan puak liberal dan puak kafir harbi kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu dll.

Bahkan mereka sanggup menghina Allah dan RasulNya dengan mendakwa kononnya mereka lebih bijak dari Tuhan dan mereka menfitnah Nabi konon Nabi mungkir janji dan Nabi adalah pelarian dll.

Mereka mungkin menyangka dedak haram cap roket adalah lebih baik dari balasan syurga maka mereka sanggup menjilat kepala bapak kafir harbi pada tahap dewa tanpa merasa malu atau segan.

Malanglah umat Islam jika umat Islam menyokong dan mengundi puak munafiqun liberal dan tuan kafir harbi mereka kerana mereka sanggup menjual ibubapa mereka sendiri untuk mendapatkan keuntungan dunia

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Yg. TOKEY2 DAPpengganas ni apa hal pula?!!

Di - https://suarakitahebat.wpcomstaging.com/2020/12/02/double-standard-kerajaan-pn-kilang-top-glove-yang-telah-menghasilkan-4278-kes-covid19-positive-kluster-teratai-sampai-sekarang-masih-ada-lagi-dibuka/

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

PENJENAYAH betul sy. TOP GLOVE ni! Hampir 5000 pekerja ASING dia diJANGKITI Covid-18- akibat TAK diSARING selama ni!! PENJARAkan TOKEY2 DAPpengganas TOP GLOVE ni, PEGUAM NEGARA baru!!

Lihat di -
https://malaysiadateline.com/52-dari-1472-kes-baharu-dari-kluster-teratai/

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Kenapa KEM. KESIHATAN, MKN serta rejim PH Selangor - TAK juga MENDAKWA si syarikat Tokey DAPparasit, TOP GLOVE ni, yg. memBAHAYAkan NYAWA Rakyat & Negara - dgn. punya TAMAK & BONGKAK - TAK menyaring Pekerja2 ASING dia, utk. COVID-19?!!

Sbb. disyaki ada PATI2 - sbb. tu TAK disaring , kerana kalau disaring, kena berikan maklumat lengkap Pekerja2!!

Lihat di - https://malaysiagazette.com/2020/12/01/19-kertas-siasatan-dibuka-terhadap-syarikat-top-glove/

Anonymous said...

Awas ! Puak RBA ternakan puak kafir harbi roket sedang menyamar sebagai orang Melayu untuk menyebarkan fitnah dan melaga-lagakan parti-parti Melayu dalam kerajaan supaya kaum Melayu Islam menjadi lemah dan boleh dijajah dan ditindas oleh puak kafir harbi roket.

Cukuplah 22 bulan rakyat dikencing hancing dengan pelbagai janji palsu oleh puak kafir harbi, RBA dan khadam munafik liberal mereka.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails