Sunday, November 29, 2020

Bongkar! Tanya Sama Guan Eng..


Oh! Dendam politik, ya? Cuba tanya Guan Eng

Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak meminta DAP bertanyakan Lim Guan Eng tentang dendam politik.

Menurut beliau, Guan Eng bermaharajalela ketika menjadi Menteri Kewangan apabila Pakatan Harapan (PH) memerintah negara.

“DAP selar tindakan kerajaan PN membatalkan pinjaman RM2 bilion kepada kerajaan DAP Pulau Pinang untuk membiayai sebahagian dari projek mega PTMP Pulau Pinang bernilai RM46 bilion kesayangan Guan Eng.

“Kelulusan untuk jaminan pinjaman RM2 bilion dari bank asing iaitu Bank Pembangunan Asia (ADB) telah diberi kerajaan PH dahulu secara senyap-senyap pada awal Januari 2019.

“Pinjaman RM2 bilion ini tidak pernah diumum kepada Rakyat Malaysia dan tak pernah dilapor oleh mana-mana media masa itu dan hanya diketahui secara umum minggu lepas selepas ianya didedahkan dalam Dewan Rakyat,” kata Ahli Parlimen Pekan itu.

(https://suaramerdeka.com.my/oh-dendam-politik-ya-cuba-tanya-guan-eng/)

Hibur Hibur Sikit

6 comments:

Anonymous said...

Rupa2nya atok, bang non dan mike sabun senyap2 sokong ust eng guan dlm isu duit ni. Mereka bela cina dap yg berkiblatkan taiwan dan cina komunis.

Anonymous said...

Pejabat Presiden PKR Anwar Ibrahim dilapor menafikan laporan media bahawa beliau berjanji meletak jawatan sebagai Ketua Pembangkang jika gagal membuktikan mempunyai sokongan majoriti di Dewan Rakyat untuk menjatuhkan kerajaan pimpinan Muhyiddin Yassin.

“Laporan (media) tidak bertanggungjawab ini bertujuan menanam kekeliruan di kalangan rakyat,”

##dlm pkr pun ada musang keluar siang##

Anonymous said...

Setiausaha Pemuda DAP Teh Hong Keat mengkritik Anwar susulan arahannya agar ahli Parlimen pembangkang tidak menyokong undi belah bahagi untuk bacaan kedua Belanjawan 2021 di Dewan Rakyat, Khamis lalu.

Makin perkauman cina dap ini. Dlm ph pun masih nak hentam orang melayu.

Anonymous said...

BAJET 2021: TUN TUDUH YANG SOKONG SUDAH DIRASUAH, DIBELI DAN SEMUA SALAH NAJIB.

Seperti biasa setelah dimalukan dalam Bajet 2020 maka rasa marah marah Tun tak dapat dibending lagi.

Kerana merasa kehilangan AURA, maka Tun Dr Mahathir memfitnah jijik bahawa semua MP pembangkang yang TIDAK berdiri menyokong UNDI belah bahagi Bajet 2021 telah dibeli dan dirasuah.

Kesian atok makin ditolak tepi dan sunyi, kroni pun tak sudi membantu. Semua sudah di beli dan dirasuah cuma nasib baik Atok tidak cakap semua MP sudah dibailout..!! kikikiki

Itu lah pendapat mantan Perdana Menteri tersebut, yang kini mewakili parti Pejuang yang belum lagi didaftarkan. Boboi pun tak mampu nak daftar Parti PejWang nak harap kan kuda tunggangan mereka seperti Mazlee dan Syed mereka berdua awal awal lagi sudah angkat kaki. Terkontang kanteng Tun dan boboi dua beranak.

Dari atok marah sana sini tak tentu pasal, elok atok usahakan daftar Parti PejWang. Daftar parti PejWang pun tak mampu nak buat masakan pula nak nak lawan undi belah bagi Bajet 2021. Lu fikir lah sendiri

Seperti mana kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim mewakili PKR dan Anthony Loke mewakili DAP, bahawa banyak kebaikan2 dalam bajet tersebut, yang tidak boleh sewenang-wenang ditolak.

Disebabkan nafsu marah sudah membuak buak atok lansung tidak berfikir dengan rasional dan bijak. Betapa gelojoh dan bodoh orang tua ini.

Elok bersara terus dari politik kalau 10 yang diucap 100 kali rakyat sudah kesan tipu daya dan putar belitnya. Rakyat sudah bijak tidak mudah digoreng dengan tipu daya lidah bercabang Tun. Cukup cukup lah..!!

Mana baik untuk rakyat dan negara disokong. Bukan tak sokong dengan mudah tuduh semua sudah dibeli dan di rasuah. Bila terasa sunyi keseorangan idea tidak dipedulikan menyebabkan marah atok semakin membuak buak. Bukannya, bertindak melulu bodoh dan gopoh. Takyat negara ini sudah bertukar meluat dan serta kehilangan rasa hormat.
--------
Selepas dimalukan Sidang Bajet 2021 atok tuduh Wawasan 2020 gagal kerana Najib. Dr Mahathir akui sejak diperkenalkan pada 1991, banyak pembangunan dicapai hasil wawasan itu namun tidak mencapai tahap sebuah negara maju. -Facebook Tun

Seperti biasa acara wajib Tun selepas dimalukan Sidang Bajet 2021, 'Itu bukan salah saya, itu salah Najib'.

Datuk Seri Najib Tun Razak menggunakan isu pengeluaran RM10,000 dari Akaun 1 KWSP sebagai syarat untuk sokongan Barisan Nasional terhadap Belanjawan 2021, DAP dan PKR secara langsung membantu julang nama Najib di kaca mata umum. Ini memandangkan kerajaan Mahyuddin akhirnya “melutut depan Najib” sidang bajet 2021.

Hari ini katanya, "Jika Najib menjalankan tugas dengan baik dalam membangunkan negara dan menjaga kesejahteraan rakyat, PH tidak mungkin memenangi pilihan raya umum ke-14".

"Wawasan 2020 tidak dapat dicapai juga disebabkan Najib Razak" kata Tun Mahathir sambil merenung telornya yang tersangat laboh..!!

Acara wajib seorang yang kunun nya sangat
suci bersih adalah dengan menyalahkan kesalahanya pada orang lain.

Lu fikir lah sindri

Hakikat Syariat said...

Dah tahu siapa pemimpin dap sebenarnya masih ada yg tuli utk menyokong perjuangannya yg jelas ada agenda tersendiri.

Dunia politik ketika ini amat2 ketandusan pemimpin melayu yg faham akan ajaran islam sebenarnya.Yg ada pon majoritinya hanya mementingkan materials tanpa ada roh islam yg sejati.

Anonymous said...

Tun Atok jan pergi dgn lagak berani,Bang Non kini dipersimpangan sepi n Chef Sabu terbuai dgn budibaik Nobita yg gilakan Suzuka

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails