Monday, November 30, 2020

RM100 juta selenggara sekolah pondok, tahfiz, SAR

 


KUALA LUMPUR: Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Dato’ Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri memaklumkan bahawa Kementerian Kewangan telah memperuntukkan sebanyak RM100 juta kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Katanya, perkara itu telah dijelaskan oleh Menteri Kewangan, Tengku Dato’ Seri Zafrul Abdul Aziz ketika sesi penggulungan Rang Undang-Undangan Perbekalan 2021 (Belanjawan 2021) di peringkat dasar, Khamis lalu.

Menurut Zulkifli, peruntukan itu disalurkan bagi penyelenggaraan dan penambahbaikan sekolah pondok, Tahfiz serta Sekolah Agama Rakyat.

Katanya, peruntukan itu akan memberi manfaat kepada lebih 3,500 buah sekolah di seluruh negara.

“Cara pengagihan akan mengikut skema dan prosedur sebagaimana RM100 juta (peruntukan) pada tahun ini telah diagih hampir keseluruhannya.

“Hal yang sama akan dilaksanakan sebaik mungkin,” katanya ketika menggulung Rang Undang-Undang peringkat jawatankuasa bagi Jabatan Perdana Menteri (JPM) di Dewan Rakyat, hari ini. – HARAKAHDAILY 30/11/2020

Hibur Hibur Sikit: Album 2

8 comments:

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

MENTERI AGAMA liberal DALANG DUA MUKA ni mesti diPECAT!!$100 JUTA utk. 3500 SEK2 AGAMA, TAHFIZ & PONDOK - sdgkan $74 JUTA utk SEK2 K. Cina, yg. kdg2 ada beberapa pelajar shj!!

PENIPU betul puak Melayu LIBERAL tak guna ni!!

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...
This comment has been removed by the author.
Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Tgk. juga hampir 80% dr. hampir 102,000 HEKTAR Ladang2 TABUNG HAJI yg. milik UMAT ISLAM, terus mahu diJUAL oleh si MELAYU2 LIBERAL Pengkhianat, Rasis, Fasis, Tamak, Bongkak, Buas & Rakus, dlm. Kerajaan PN - maka MENYAMBUNG legasi IBLIS si rejim PENJAJAH Zionis PH-DIKTATOR mahathir PARIAH kerala/PKR homo/DAP Parasit!! JAHATnya puak Melayu/Islam KEJI & JIJIK ni!!

UMNO-PAS telah diPERANGKAP habis2an oleh Melayu2 LIBERAL penipu dr. BERSATU paling TAK GUNA!!!

Lihat di - https://malaysiagazette.com/2020/11/30/batalkan-penjualan-pukal-aset-ladang-th-plantation-berhad-asyraf/

Anonymous said...

Kita bersyukur kepada ALLAH kerana kerajaan PN telah memberikan peruntukan RM1.4 billion untuk agama Islam dalam belanjawan 2021 jauh lebih besar dari peruntukan KERAjaan PH untuk Islam.

Malangnya anjing RBA ternakan puak kafir harbi roket menyalak histeria cuba menghasut umat Islam membenci kerajaan PN.

Bukankah di waktu peruntukan untuk sekolah kerajaan dikurangkan dan sekolah Islam cuba dinafikan, KERAjaan PH telah memberi peruntukan kewangan kepada sekolah swasta cina dan kolej swasta cina dll walaupun Perlembagaan Persekutuan tidak memberi sebarang peruntukan kewangan dan bantuan kepada sekolah vernakular, sekolah swasta cina dan kolej swasta cina ???

Bukankah ini menunjukkan KERAjaan PH bersikap rasis terhadap sekolah kerajaan dan sekolah Islam dan umat Islam ?

Anonymous said...

Duit zakat pun dap nak pulun. Presiden liberal dgn presiden syiah buat noheng jer.

Anonymous said...

RBA ternakan puak kafir harbi roket menggunakan reverse psychology dengan menyamar sebagai orang Melayu Islam untuk menyebarkan fitnah untuk melaga-lagakan parti Melayu dan parti Islam dan memecah-belahkan umat Islam dan menjana simpati untuk parti kafir harbi roket supaya puak kafir harbi dan khadam liberal mereka boleh berkuasa semula untuk menindas agama Islam dan umat Islam.

Cukuplah 22 bulan agama Islam dan umat Islam ditindas dan rakyat dikencing.

Anonymous said...

Mna petik angka rm1.4 bilion? Bg link sini..

Anonymous said...

Puak RBA menggelupur menyalak histeria apabila kebenaran didedahkan kepada rakyat bahawa kerajaan PN menambah peruntukan untuk Islam selaras dengan peruntukan Perlembagaan Persekutuan.

Fakta:

Belanjawan 2021
Kerajaan peruntukan RM1.4 bilion untuk pengurusan hal ehwal Islam

https://www.sinarharian.com.my/article/108818/KHAS/Belanjawan-2021/Kerajaan-peruntukan-RM14-bilion-untuk-pengurusan-hal-ehwal-Islam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails