Saturday, April 11, 2020

Mencabar Allah, Akhirnya Pesta Gay Ini 15,000 Positif COVID-19


by Phic Arman 2 hari ago

PESTA yang dihadiri oleh orang muda di pantai Miami ini kelihatannya mereka mencabar kematian. Parti yang telah disertai ribuan orang oleh sekumpulan LGBTQ di Amerika Syarikat itu bertujuan untuk mengumpul dana.


Dalam sebuah video wawancara di Reuters,  peserta parti gay bernama  Brady Sluder mendakwa tidak takut dan bimbang walaupun pada masa itu beberapa kes positif Covid-19 telah dikesan di Florida.
Tidak tahu apa di dalam  fikiran Brady Sluder tatkala di seluruh dunia tetap duduk di rumah untuk mengelakkan wabak virus Covid-19 , namun dia mencabarnya.

Acara itu diadakan selama enam hari dari 4-10 Mac. Mereka berseronok di pantai, menari tanpa henti sambil minum alkohol.
“Jika saya dijangkiti Covid-19 , maka biarkan lah. Kerana, saya tidak akan membiarkan virus Covid-19 ini menghentikan saya dari berpesta, “-kata Sluder.
Sluder juga mengakui bahawa dia kecewa gara-gara Covid-19 , bar dan restoran terpaksa ditutup. Oleh itu, dia menyertai pesta itu untuk melepaskan keinginan.
“Akhirnya, saya tidak akan membiarkan virus ini menghentikan saya daripada berpesta. Saya telah menunggu acara ini selama dua bulan. Kami merancang perjalanan dua atau tiga bulan lalu,”-kata Sluder.
Wawancara video klip Sluder dengan Reuters ternyata menjadi tular di media sosial. Ramai orang mengkritik kenyataan Sluder seolah-olah mencabar kematian.
Menyedari bahawa kenyataan dirinya menarik perhatian ramai, Sluder akhirnya meminta maaf menerusi Instagram peribadinya. Dia menyesal mengeluarkan kata-kata tersebut.
“Saya mahu memohon maaf atas komen sensitif yang saya buat mengenai COVID-19 pada pesta tersebut. Saya tidak menyedari betapa buruknya komen dan tindakan saya. Saya mengakui saya salah dan saya minta maaf, “katanya.

4 comments:

Anonymous said...

Rata-rata rakyat Singapura mendesak kerajaan mereka mencontohi kerajaan Malaysia menguruskan Covid-19.

Mereka kata jika kerajaan Singapura tidak 'lockdown' seperti Malaysia, tak mustahil kes Covid-19 akan naik mendadak di negara mereka mengatasi negara kita.

Saya baca beberapa komen dari rakyat Indonesia yang berkata rakyat Malaysia beruntung dapat pemimpin yang cakna kepada rakyatnya. Dapat banyak bantuan. Sedangkan di Indonesia, masing-masing perlu usaha sendiri untuk hidup. Tidak keluar bekerja, maknanya tidak dapat makan.

Begitu juga di Filiphina. Semakin hari kes semakin meningkat, dan semakin ramai yang mati. Rakyat terpaksa 'berperang' dengan polis demi mencari makanan.

Dan pagi ini, saya lihat gambar ini pula. Semasa Perdana Menteri Thailand berucap, ramai yang memberi emoji marah, manakala semasa Perdana Menteri kita berucap, rakyat memberi sokongan penuh kepada 'abah' kita.

MasyaAllah, Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar.

Dengan wabak yang sedang melanda negara kita, saya tetap dapat rasakan Allah merahmati kita semua.

Kita dapat menguruskan wabak ini dengan baik hingga diiktiraf dunia. Majoriti rakyat kita mendengar kata walaupun ada sesetengahnya degil dan menjengkelkan.

Barisan Hadapan kita sentiasa bersedia setiap masa untuk rakyat. Rakyat juga tidak jemu berganding bahu membantu mereka yang lebih susah.

Para pemimpin kita juga bukan biasa-biasa, orang yang alim, berilmu agama, seorang mufti, seorang ustaz.

Saya benar-benar terasa Allah melindungi dan merahmati bumi Malaysia.

Kalau setakat gebang bangang tapi tak menyumbang lebih baik duduk diam

Ibnu Hasyim said...

T.kasih. Komen yang baik.

Anonymous said...

RAJA KAMARUL BAHRIN SHAH
Ramai yang hairan tentang surat YB Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang kepada pemimpin-pemimpin Islam dunia yang memburukkan Pakatan Harapan (PH) dan juga AMANAH dengan menuduh kami terlibat dengan konspirasi bersama Amerika Syarikat, Negara Barat dan gerakan Freemason.

Dalam masa sama ramai kenalan kami dari Pas menyatakan kebimbangan mereka kedudukan Pas dalam Perikatan Nasional (PN) hari ini di mana mereka kelihatan terpinggir. Sebagai penduduk Terengganu di mana Pas berakar umbi saya ingin mengulas kedua dua isu di atas.

Seperti pesanan Almarhum Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat dahulu supaya Pas jangan jatuh dalam lubang yang sama, itulah sebenarnya yang akan berlaku hari ini jika enggan belajar dari sejarah hitam lalu dengan BN-Umno.

Melalui perlantikan oleh Perikatan Nasional pemimpin-pemimpin Pas sebagai Duta dan Menteri, ramai yang dilantik diletak dalam situasi yang akan boleh membawa banyak liabiliti yang akan merugikan Pas.

YB Datuk Seri Haji Hadi Awang dilantik sebagai Duta Khas Perdana Menteri dengan tugas khas di Timur Tengah. Berhadapan dengan Kerajaan Arab Saudi di mana kerajaan Umno-BN dahulu telah melibatkan tentera Malaysia bersama sekutu barat Saudi lain, Amerika Syarikat, Britain dan Peranchis menyerang negara miskin kerdil Yaman apakah pendirian negara sekarang?

Kerajaan Pakatan Harapan – PH telah menarik balik tentera kita dari Saudi. Ini membuktikan salahnya menuduh PH bersekongkol dengan Amerika serta Barat sebelum ini. Golongan Umno-BN lah sebenarnya yang bersama bersekongkol dengan Barat serta Arab Saudi menyerang Yaman di mana Arab Saudi kini juga makin rapat dengan Israel.

Hari ini sedar atau tidak, Pas bersama Umno-BN berada dalam kumpulan yang sama terbukti mesra Amerika dan Barat dengan tindakan berada bersama dalam sekutu menyerang Yaman seperti terkandung laporan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) tahun 2017 setebal 241 muka. Siapa sekutu barat sebenarnya ?

Sebagai Duta Khas melibatkan Timur Tengah, YB Datuk Seri Haji Hadi juga mesti menangani isu hubungan Israel, sekutu Amerika dan Barat, dengan Malaysia di mana kumpulan Umno-BN telah mengikut jejak Arab Saudi yang mesra Israel – sekutu akrab Amerika, hari ini.

Perlu diingat tiga tahun lepas suatu peristiwa sangat menggemparkan. Buat pertama kalinya Kerajaan Malaysia, Umno-BN telah mengeluarkan kebenaran beberapa Pegawai pegawai Yahudi Israel sekutu Amerika ke satu Konvensyen di Kuala Lumpur selama satu minggu . Kami dari PH membantah dengan keras di Parlimen kehadiran wakil Israel. Sekali lagi ini membukti salah tuduhan Hj. Hadi kami rapat dengan sekutu Amerika dan Barat.

Umno-BN rakan Pas hari inilah yang bermesra dengan Sekutu Amerika – Barat bersama Israel.

Sebaik PH menjadi kerajaan kami telah membuat pendirian jelas menolak Israel dan mengadakan Kuala Lumpur Summit negara Islam yang diprotes oleh beberapa negara Arab sekutu Amerika dan Barat. Sekali lagi ini bukti kami PH bukan boneka negara barat.

Adakah pandangan YB Datuk Seri Haji Hadi akan merestui meneruskan sikap bermesra dengan Israel yang menzalimi keras warga Palestin-Islam seperti kerajaan BN-Umno dahulu?

Adakah Hj. Hadi akan menyokong resolusi Kuala Lumpur Summit yang dipersetujui bersama Malaysia, di bawah PH, bersama dengan Turki dan Iran yang tidak disenangi sekutu Amerika – Barat serta Arab Saudi?

Tindakan kami dari PH dalam isu Yaman, Israel dan KL- Summit di atas jelas menunjukkan kami sebelum ini tidak redha menjadi sekutu atau boneka barat atau sesiapa pun.

Tugas YB Hj Hadi dalam tiga isu ini adalah contoh tanggung jawab yang berat yang beliau dan rakan Pas perlu menghadapi.

Sementara itu tanggungjawab dipikul Timbalan Presiden, YB Tuan Ibrahim, sebagai Menteri tentang isu alam sekitar agak berat dan akan menjadi sangat mencabar.

Kenyaatan awal tentang isu alam sekitar oleh beliau tidak membantu dari segi image dan menangani isu sebenarnya. Sebagai ahli Parlimen dari Kelantan beliau perlu menangani masalah besar alam sekitar Kelantan yang melibatkan pembalakan, pencemaran bekalan air dan perlombongan yang menjejaskan alam sekitar

Anonymous said...

Penulis ini, raja bahrain, ialah anak buah sabu. Tulisan mereka mewakili dap.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails