Monday, April 06, 2020

Jelaskan Kebenaran Syarikat Arak Beroperasi -Ahmad Fadhli Shaari



KUALA LUMPUR: Kerajaan diminta menjelaskan berkaitan kebenaran kepada syarikat arak, Heineken Malaysia Bhd untuk beroperasi dalam tempoh perintah kawalan pergerakan (PKP).

Ia berikutan tular di media sosial terdapat surat memberi kebenaran kepada syarikat arak tersebut untuk beroperasi.
Ahli Parlimen Pasir Mas, Ahmad Fadhli Shaari memohon supaya kerajaan khususnya Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) menarik balik kebenaran tersebut sekiranya surat tersebut adalah tulen.

“Jika surat itu adalah tulen, saya memohon agar kerajaan khususnya kementerian berkaitan menarik balik kebenaran tersebut.

“Ia berikutan industri arak bukanlah satu perniagaan dan perkhidmatan yang termasuk di dalam kategori penting,” katanya dalam satu kenyataan.

Menurutnya, sebagai seorang Muslim beliau dan umat Islam wajib berdiri menyatakan bantahan terhadap apa jua kelonggaran dan keistimewaan yang diberikan lepada industri arak.

Apatah lagi katanya, negara kini dalam situasi berdepan dengan ancaman wabak pandemik COVID 19 ini.
“Apakah nilai yang tinggal kepada seorang muslim yang berdoa kepada Tuhannya sedangkan membiarkan arak mengalir di bawah sejadah dalam keadaan dia bisa menyekatnya?” Soalnya.- HARAKAHDAILY 6/4/2020
Lagi bahaya arak, bila nak haramkan?
Lelaki mabuk merempuh sekatan jalan raya Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) COVID-19 di Jalan Tun Hussein Onn. - NSTP/Erika George Lelaki mabuk merempuh sekatan jalan raya Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) COVID-19 di Jalan Tun Hussein Onn. - NSTP/Erika George
COVID-19: Pemandu mabuk rempuh sekatan PKP
BINTULU: Seorang lelaki yang memandu dalam keadaan mabuk, merempuh sekatan jalan raya Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) COVID-19 di Jalan Tun Hussein Onn pada malam Jumaat lalu.
Ketua Polis Daerah Bintulu, Superintendan Zulkipli Suhaili, berkata dalam kejadian jam 11.40 malam itu, pikap dipandu suspek tiba-tiba meluru laju lalu merempuh papan tanda serta khemah polis, sebelum memecut melarikan diri.
“Anggota polis yang terkejut dengan kejadian itu terus mengejar suspek dengan kereta peronda polis sebelum berjaya menahan suspek pada jarak kira-kira lima kilometer dari lokasi kejadian,” katanya.
Anak Tun Mahathir Maizura minum arak?
Syarikat arak milik anak Mahathir San Miguel mengintai peluang ...
Truth Vaccine: #Eksklusif : [GAMBAR] Anak Lelaki Tun Mahathir GAY ...

3 comments:

Anonymous said...

April 6, 2020 at 10:37 AM
Ha ha ha
Waktu PH jadi kerajaan tiad pun suara ini..

Sama aja dengan tukang jilat juboq gian end..

Anonymous said...

Mengapa RBA DA-Pigs dan barua Pee H dan pemimpin mereka tidak berguling di atas highway menentang tol, bayaran PTPTN, kenaikan HARGA minyak dll, pusat Judi, ahlong, kilang Arak, pusat hiburan, pusat Judi dll ???

Mengapa sekarang baru RBA dan barua tersebut mendesak kerajaan mengharamkan industri dosa besar ?


Kita tahu ini semua wayang opera poyo lakonan Pee H untuk menipu rakyat lagi.

Anonymous said...

Hoi RBA ternakan parti kafir harbi DA-Pigs simpanlah kebodohan kamu untuk keturunan kamu.

Fakta:

Pemimpin-pemimpin Pee H telah berjanji akan:

(1) turunkan HARGA minyak atau stabilkan HARGA minyak tetapi HARGA minyak semakin tinggi di waktu Pee H memerintah negara.

(2) mansuhkan @ hapuskan tol bukan kurangkan kadar bayaran tol !

(3) 1 juta kerja dengan gaji RM2500 tetapi yang berlaku ialah kadar pengangguran semakin meningkat di zaman Pee H perintah negara.

(4) menangguhkan bayaran PTPTN. Yang berlaku semua rakyat diwajibkan membayar PTPTN Di waktu Pee H berkuasa.

(5) kencing-kencing lain.

Pee H kencing rakyat dari dulu, kini dan selamanya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails