Thursday, April 09, 2020

Apa Beza Mati Covid-19 Dengan Mati Tak Makan? -Rakyat Indonesia.

BERNAMA - Jokowi, Indonesian Cabinet to undergo COVID-19 test
Penularan wabak Covid-19 di Indonesia telah mencatatkan rekod 2738 kes positif dan mengorbankan 221 pesakit. 

VIDEO] 'Apa Bezanya Mati Karena Corona Dengan Mati Kerana Tidak ...
Ekoran itu, kerajaan Indonesia turut mengisytiharkan Perintah Kawalan Pegerakan (PKP). Walau bagaimanapun, terdapat segelintir masyarakat Indonesia ingkar dengan perintah tersebut kerana mata wang pencarian mereka terbatas. 

Menerusi Facebook Yazid Ajid, berkongsi satu video pertengkaran antara beberapa penduduk setempat bersama pihak berkuasa.

2 minggu kami tak makan
Mereka mengatakan bahawa tiada beza jika mereka mati akibat virus berkenaan dengan mati kerana kelaparan. Mereka keluar untuk mencari rezeki kerana mendakwa tiada bantuan khusus untuk mereka meneruskan kehidupan semasa PKP dijalankan. 
Ada yang mengatakan bahawa sudah 2 minggu mereka tidak makan kerana tiada sumber pendapatan. Situasi tegang itu berlaku apabila pihak berkuasa tempatan mengarah mereka untuk pulang ke rumah masing-masing.
Selamatkan nasib 6 juta pekerja
Bagi membela nasib rakyat, Presiden Indonesia, Joko Widodo akan berusaha menyelamatkan nasib lebih 6 juta pekerja yang terkesan dengan PKP ini. Beliau akan meggunakan program Kad Pekerja dan memberi inisiatif khusus melalui BP Jamsostek.

COVID-19: Jokowi umum status kecemasan kesihatan di Indonesia ...

(IH)

Izinkan Aku Regut Cinta MU -Ebiet G. Ade.wmv

2 comments:

Anonymous said...

"Sekarang ini, sekarang ini saya pm, sekarang ni kovid hilang, bukan esok, bukan lusa, bukan seminggu bukan sebulan, kovid hilang", dskuciwa.

Anonymous said...

Kita ucapkan syabas dan tahniah kepada Kerajaan PN kerana sudi menolong rakyat di waktu wabak covid-19 menyerang seluruh negara.

Jika KERA jaan Pee H yang berkuasa , malanglah rakyat kerana rakyat mendapat bantuan 30 hengget sahaja untuk hidup sebulan dengan alasan kerajaan tak ada duit KONON. Sudahlah dikencing Per H di waktu PRU dahulu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails