Saturday, April 11, 2020

Amitabh Bachchan sumbang 2,000 pek makanan sehari

HALAMAN HIBURAN
PELAKON Bollywood Amitabh Bachchan menyerahkan 2,000 paket makanan untuk penduduk di Mumbai yang berdepan kesempitan hidup berikutan penularan wabak Covid-19.

Menurut laporan India Today, Amitabh berkata dia merancang untuk memberikan lebih banyak sumbangan terutamanya untuk mereka yang memerlukan.

"2,000 paket makanan diberikan setiap hari untuk makan tengahari dan malam di seluruh lokasi di bandar ini.

"Kita juga merancang untuk serahkan bekalan makanan kepada 12 ribu orang yang memerlukan, ini masih dalam proses penyerahan," katanya menerusi blog peribadi.

Sebelum ini Amitabh Bachchan juga menyediakan bantuan bulanan untuk ribuan pekerja persatuan filem India.

Sementara itu, bapa mentua kepada aktres Aishwarya Rai ini turut merancang memperluaskan bantuan makanan tersebut.

Bagaimanapun, hasratnya itu berdepan kesukaran berikutan kebanyakan lokasi di India ditutup kerana lockdown dan perjalanan mereka terhad.

"Agak susah nak pergi ke lokasi yang lebih jauh kerana kebanyakan tempat sudah lockdown.

"Ia membuatkan perjalanan untuk hulurkan bantuan lebih sukar kerana kami dilarang keluar rumah dan tempat tinggal,"

"Tugasan yang sukar tapi tetap akan dilakukan" ujarnya. (IH)

2 comments:

Anonymous said...

Apabila Azmin bertindak keluar dari PKR bersama Zuraida dan sembilan lagi ahli parlimen selepas Mahathir menolak cadangan Muhyiddin untuk bekerjasama secara en bloc dengan UMNO, Muhyiddin mula yakin bahawa Azmin lebih memihak kepadanya.

“Sudah pastilah Azmin tahu bahawa beliau akan diberikan ‘ganjaran’ yang cukup lumayan dalam bentuk jawatan Timbalan Perdana Menteri seandainya Muhyiddin diangkat sebagai Perdana Menteri.

“Azmin turut tahu bahawa Mukhriz tidak lagi akan menjadi saingan terhadapnya kerana Mukhriz pasti akan memihak kepada ayahnya dan menolak terus sebarang bentuk kerjasama dengan Perikatan Nasional.

Azmin sedar beliau tidak akan dapat bertanding dengan Mukhriz dan Muhyiddin bagi jawatan Perdana Menteri dan terpaksa menunggu satu-dua dekad untuk memegang jawatan tersebut sekiranya Muhyiddin menurut rancangan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk membentuk kerajaan uniti

Sebenarnya, sebelum Azmin bertindak keluar dari PKR, majoriti ahli parlimen dan ketua-ketua bahagian dari parti berkenaan menyokong gandingan beliau bersama Mahathir dan meluat dengan kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sekarang Anwar sudah tidak mempercayai Tun lagi... takkan nak kena main sampai 3 kali...Ahakssss...!! Agak agak lah kann..!!

Strategi jangka pendek Azmin mudah pasti kan Mukhriz kalah pemilihan dan laluan Mahyuddin melantik Azmin jadi TPM akan lebih mudah. Selepas Boboi kalah membawa diri bersama apaknya maka legasi tak guna ini akan bersendirian dengan segala kemumgkinan serangan dari setiap sudut. Padan muka kau kali ini setann..!!

Memastikan boboi kalah pemilihan presiden bersatu adalah acara wajib dilakukan oleh team Mahyuddin dan Azmin.

Anonymous said...

Setuju. Kerana si kitul terlalu banyak bawa janji manifesto. Si kitul gagal penuhi janji. Si kitul juga bersandiwara dengan jawatan. Flip flop yg meresahkan rakyat. Juga pertarungan dua presiden yg merebut kerusi pm. Kerusi yg direbut buat rakyat bosan, kerana negara tak terjaga. Di belakang mereka ialah dap yg menulis skrip untuk pkr dan si kitul.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails