Thursday, May 16, 2019

Tindakan SIS Menyimpang Ajaran Islam -Zailah, AP R/Panjang



KOTA BHARU: Tindakan Sisters In Islam (SIS) mempertikai tindakan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (Jaheaik) mengeluarkan notis wanita berpakaian tidak sopan amat dikesali.
Ketua Dewan Muslimat PAS Kelantan Siti Zailah Mohd Yusoff berkata, kenyataan SIS begitu mengelirukan umat Islam dan dianggap tidak wajar dikeluarkan.
“Sewajarnya SIS mendapat maklumat yang jelas terlebih dahulu daripada Jaheaik berhubung tindakan tersebut,” ujarnya di sini.
Baru-baru ini Jaheaik menahan 39 wanita yang didapati berpakaian seksi dan berkelakuan tidak sopan di khalayak ramai sempena Ramadan untuk sesi kaunseling.
Berikutan itu SIS dilapor mahu Jaheik menghentikan operasi mengawasi dan memanggil wanita-wanita berpakaian seksi serta membatal kehadiran mereka di sesi kaunseling.
Siti Zailah yang juga anggota parlimen Rantau Panjang berkata, tindakan SIS itu jelas menyimpang daripada ajaran Islam sebenar. -HARAKAHDAILY 16/5/2019

4 comments:

Anonymous said...

Nak tanyo barua-barua ternakan parti kafir harbi DA-Pig termasuklah barua dedak roket 7.00 pm, barua-barua nih amal syiah ko liberalisme sebab puak ni sibuk jilat abang besar kafir harbi roket?

Anonymous said...

Isle pas ikut islam Allah. Beza ngan isle parti kuali, ikut isle liberal.

Anonymous said...

Isle liberal boleh makan setalam dgn guan eng, makan dengan tangan. Tangan yg pegang najis babi, sentuh nasi dalam talam, kemudian parti kuali pun suap sama nasi yg disentuh tangan najis babi. Begitu besar jihad islam liberal dari parti kuali supaya dipandang mulia oleh guan eng.

Anonymous said...

Sis ni kalau pompuan islam bogel pun dia buat dek je. Liberal memang gitu ler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails