Tuesday, October 23, 2018

Tun M Sesuaikan Dengan Sosialisme, Liberalisme. Jadi Sesat?



Saya perlu sesuaikan dengan aliran sosialisme, liberalisme - Dr Mahathir

SHAH ALAM: Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui beliau terpaksa menyesuaikan pemikirannya dengan aliran sosialisme dan liberalisme dalam kalangan pemimpin Pakatan Harapan (PH).
Sehubungan itu, Perdana Menteri berkata, dalam keadaan tertentu, kerajaan berdepan kesukaran untuk membuat keputusan kerana perlu mengambil kira pandangan keempat-empat parti dalam PH.

“Saya sedar idea saya terpaksa disesuaikan dengan fikiran mereka (parti dalam PH)... ada mirip pemikiran sosialisme... ada liberalisme.
“Jadi saya terpaksa terjemahkan sesuatu perkara ini untuk disesuaikan dengan pelbagai aliran pemikiran yang ada,” katanya.
Beliau berkata demikian pada Program Bicara Minda Bersama Tun Dr Mahathir Mohamad di Seksyen 15 di sini, hari ini.
Program itu dikendalikan oleh moderator Tan Sri Johan Jaafar. Hadir sama isteri Perdana Menteri, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali.
Dalam pada itu, menjawab soalan Johan berhubung dakwaan masyarakat Melayu bahawa PH anti Islam serta pendukung liberal, Dr Mahathir berkata, ia adalah tuduhan yang dibuat oleh musuh kerajaan.
“Sudah tentu musuh menuding kita macam-macam... (Dakwaan) dikuasai DAP? DAP tidak berkuasa... tiada siapa pun yang berkuasa dalam PH. Kalau kita (Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) tiada, maka DAP akan jatuh.
“DAP mana ada kuasa... kalau ada perkara kita tidak setuju dengan DAP, kita akan cakap tidak setuju... mana ada DAP berkuasa,” katanya.
Dalam pada itu, Dr Mahathir berkata, beliau berdepan kesukaran untuk memimpin negara berbanding ketika kali pertama menjadi Perdana Menteri dahulu.
“Ketika saya menjadi Perdana Menteri pada 1981, keadaan kerajaan dan negara semuanya tersusun. Ketika itu saya hanya membuat keputusan dan jentera kerajaan akan buat kerja.
“Namun sebaliknya berlaku ketika ini apabila kerajaan yang ditinggalkan sangat teruk.
“Saya takut harapan rakyat... mereka fikir saya boleh buat benda sehingga berjaya. Namun, saya akui saya bukan ahli silap mata yang boleh memulihkan serta mencipta kejayaan sekelip mata,” katanya. (BH)
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Islam + Sosialisme + Liberalisme = Sesat?
Hasil carian imej untuk muka mahathir macam kondom?
LIMA belas abad yang lalu Nabi Muhammad SAW menyampaikan sebuah pesan yang mengejutkan.

لَتَتَّبِعُنَّ سَنَنَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ حَتَّى لَوْ دَخَلُوا فِي جُحْرِ ضَبٍّ لَاتَّبَعْتُمُوهُمْ قُلْنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ آلْيَهُودَ وَالنَّصَارَى قَالَ فَمَنْ
Rasulullah SAW bersabda: “Sungguh, kalian benar-benar akan mengikuti kebiasaan orang-orang sebelum kalian sejengkal demi sejengkal dan sehasta demi sehasta, sehingga sekiranya mereka masuk ke dalam lubang biawak sekalipun kalian pasti akan mengikuti mereka.” Kami bertanya; “Wahai Rasulullah, apakah mereka itu kaum Yahudi dan Nasrani?” Beliau menjawab: “Siapa lagi kalau bukan mereka?” (HR Musim – Shahih)

15 comments:

ted manoff said...

Pas kulop yg sesat..tgk muka hadi pun dh tau penuh dosa berat..

Anonymous said...

khawarij syiah takfiri... sesat barat

Anonymous said...

Siapa lebai kulup?

[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.'

cik siti said...

Lobai kulop pas kawin sebab nafsu.awak maksudkn org kawin 1 takut bini? Mungkin bapa awak kawin 20.huduh punya perangai lobai kulop pas penuh taik palat.

Anonymous said...

Pas pun liberal. Apa nak heran. Pas jugak menjunjung sistem parlimen. Bertuhankan undi.rilek la

Anonymous said...

woi lebai kulub HAMpas, yg itu itu juga dicopy paste, dah kiok gamaknya pejuang2 cyber lebai kulubHAMPas nih!

Anonymous said...

Ana stop dedak ente semua bulan ni tau!

Low class, balik2 lebai pas lebai kulup, cikai punya trooper HAMPas!

Anonymous said...

Puak pas paham tak menatang ape sosialisme dan liberallisme?...

Pas sudah liberal..

Anonymous said...

Tariq Ramadan mengaku terlibat dalam ‘permainan seks’

23 Okt 2018, 10:44 pagi (Dikemaskini 23 Okt 2018, 11:09 tengahari)

A A
GLOBAL | Ahli akademik Switzerland Tariq Ramadan mengaku terlibat dalam “permainan seks” dengan dua wanita Perancis yang mendakwa dirogolnya dan menegaskan hubungan itu berlaku secara sukarela.

Pengakuan profesor pengajian Islam di Universiti Oxford yang sedang bercuti itu adalah yang pertama setelah hampir setahun kes itu berlangsung, lapor Reuters.

“Dia akhirnya boleh bercakap dengan bebas, dan dia lega,” peguamnya Emmanuel Marsigny dilapor sebagai berkata kepada pemberita.

Ramadan adalah cucu pengasas gerakan Islam terkemuka dunia Ikhwanul Muslimin Hassan al Banna

Anonymous said...

Professor pengajian islam kuat seks..

Anonymous said...

ibnu salahkn sistem punca konek prof tkdapat dikawal

Anonymous said...

Dengan menyesuaikan pemikirannya dengan aliran sosialisme dan liberalisme yang di katakan ada lah menurut Islam. Islam ada jalan penyelesaian nya. Islam ada lah jalan tengah.

Sebab itu zaman Nabi boleh duduk berbincang. Yang penting, amanah, adil dan bijak.

Aliran pemikiran ini terlalu banyak dan pada masa-masa tertentu mengelirukan sehingga aliran pemikiran PAS pun di lihat telah berubah padahal mungkin tidak jika pendekatan Islam PAS betul. Kerana PAS kurang satu bijak. Kebijaksanaan.

Sosialis hanya untuk sosialis.
Libralis hanya untuk libralis.
Islam untuk semua. Malang nya apabila di ambil pendekatan Islam untuk semua, di tuduh sosialis atau libralis.

Anonymous said...

Power betul ted. Tengok muka dah tau penuh dosa berat. Taraf wali. Wali taik kucing. Kulop pun tak sunat lagi kut.
Muka tghh adalah muka ulamak yg mengajak kebaikan. Bukan macam si dajjal guang eng. Bawak oktoberfest ngajak kejahatan.

Anonymous said...

Ngaku pulak mamak kerala ni. Perosak islam betul. Elok lah letak jawatan. Babitkan aqidah. Dulu janji 2020. Gagal haprak. Yang kaya anak pinak. Yang bangsa melayu lain masih tahap jauh bawah banding kaum lain. Dah gagal dulu, tak payah pegang jawatan lagi. Umno pecah belah dulu pun sebab mamak kerala ni. Sanggup pikul memali sebab takut hilang pengaruh. Sekarang sanggup jadi penarik beca dap. Cukuplah tu, dah sangat tua. Cakap pun dah merapu. Iman pun dah sanggup liberal sekular dan tah apa apa lagi.

Anonymous said...

Yang menang PRU ia lah PH.

Apa yang kamu merapu ni...

Bila menang PRU bermakna kualiti dan wawasan PH yang di pimpin oleh Tun Mahathir dan mini di sertai oleh Anwar, ada lah yang terbaik.

Kamu boleh pandai dalam hal-hal yang kamu ceburi atau yang kamu minat, tetapi belum tentu kamu bijak dalam hal yang lebih menyeluruh dalam hal kehidupan INI...

Wallahhuallam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails