Thursday, October 25, 2018

XBoleh Tunai Janji PM Jepun Letak Jawatan. M'sia Penyokong PH Bodoh..



Perdana Menteri Jepun, Yukio Hatoyama meletakkan jawatan selepas hanya lapan bulan menerajui kerajaan, sebahagian besarnya kerana memungkiri janji yang dibuat semasa berkempen untuk memindahkan sebuah pangkalan tentera udara Amerika Syarikat (AS) keluar dari pulau Okinawa.

Hatoyama, seorang jutawan yang memiliki ijazah kedoktoran dalam bidang kejuruteraan dari Universiti Stanford, ialah Perdana Menteri Jepun keempat yang meletakkan jawatan dalam tempoh empat tahun lalu.

Kalau kita cerita perkara ini kepada penyokong PH, mereka bukan faham kerana mereka 'bodoh' nak memahami manifesto. Mereka akan kata kami redha asal Najib jatuh.

PM Jepun walaupun satu janji manifesto tak boleh ditunai mereka merasai bersalah tapi PM Malaysia dan PH dia tak rasa apa-apa walaupun 2 daripada 12 janji yang ditunai. Mereka akan cipta pelbagai alasan untuk terus menipu rakyat.

Ini yang penyokong PH bodoh nak faham dan kerajaan PH akan menjadi macam kerajaan UMNO/BN.

Hasil carian imej untuk muka mahathir macam kondom?
15 abad yang lalu Nabi Muhammad SAW menyampaikan sebuah pesan yang mengejutkan.
لَتَتَّبِعُنَّ سَنَنَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ حَتَّى لَوْ دَخَلُوا فِي جُحْرِ ضَبٍّ لَاتَّبَعْتُمُوهُمْ قُلْنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ آلْيَهُودَ وَالنَّصَارَى قَالَ فَمَنْ
Rasulullah SAW bersabda: “Sungguh, kalian benar-benar akan mengikuti kebiasaan orang-orang sebelum kalian sejengkal demi sejengkal dan sehasta demi sehasta, sehingga sekiranya mereka masuk ke dalam lubang biawak sekalipun kalian pasti akan mengikuti mereka.” Kami bertanya; “Wahai Rasulullah, apakah mereka itu kaum Yahudi dan Nasrani?” Beliau menjawab: “Siapa lagi kalau bukan mereka?” (HR Musim – Shahih)

14 comments:

Anonymous said...

Aku dan yg lain pangkah PH bukan kerana manipestol...aku nak buang najib prompak..pas tak boleh diharap...pas sokong najib kerana telan duit haram najib..

Jadi ape yg nak di malukam..
Pas yg tak.malu hutang bilion tak pernah bayar...

ted manoff said...

Benar tuan ibnu..hadi patut malu pada diri sendiri..prOoTt💨💨💨 dmuka hadi..💦💥

Anonymous said...

Jepun dah maju. 10 Kali tukar dalam 2 tahun pun tak ada masalah.

Hari ini tukar Kerajaan pun tak jadi masalah.

Jepun tak main isu agama dan bangsa.

Siapa PM selepas Mahathir? Selepas Anwar ? Dah jadi masalah..

Mahathir yang berpengalaman pun mengaku susah nak pulihkan negara..

Kita masih jauh nak di bandingkan dengan Jepun.

Anonymous said...

Mb kelantan dan exco patut letak jawatan kerana gagal majukan kelantan...tak mampu bayar gaji jika tak berhutang....tak mampu bayar hutang..

Anonymous said...


Yang wajib ikut Jepun ia lah Hadi .. Sebab bersongkol dan menyongkong penyamun dan perasuah..


Mana maruah Hadi ?

Mohammad Azren said...

Hari ini menang Piliharaya, sebelum ayam berkokok suboh , kita laksanakan Hudud. LOBAI MENIPU atas nama AGAMA. Lagilah DASYAT! Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Hadi mana ada maruah. Pasal Duit, kalau LGE suruh pakai SERBAN TERBALIK pun dia sanggup. Janji DUUUIIIT. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Kalo jepun yg janji nak buat Ruu 355 gerenti jadi..kalo tak jadi jepun indur diri...lobai hadi cari alasan...

Anonymous said...

Jepun kalo tak boleh bayar hutang dah bunuh diri daah....lobai pas hutang lepas2 tak bayar selamba je mintak nak hutang lagi...

Ingat PH ni bapak hadi yg punye ker?...baik ikut mcm jepun dari nyusahkan orang...bikin malu sama islam jeer..

Mohammad Azren said...

Irwan Siregar dapat gaji berjuta-juta setahun, datang ke pejabat SPRM mengunakan kenderaan MYVI aje. Agaknya Cik Siti, kalau Lobai kena panggil SPRM, Lobai datang naik UNTA gamaknya . Nak tunjukkan KEZUHUDAN kepada penyokong Lobai PIANG. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

MB kelantan pernah mengeluarkan kenyataan akan letak jawatan sekiranya gagal laksana hudud... sampai skg syok pegang jawatan MB... kenapa admin tak siarkan yg tu...

cik siti said...


Puak-puah fanatik anti Islam tu dah meroyan lagi. Dah gila babi, syok sendiri. Di bawah jajahan otak si kulup, bukan Islam. Perasan sendiri.

Terus tembak lagi Pak Hasyim.. Biar bertempiaran lagi setan-setan!
Ha ha ha

Anonymous said...

Tak ade pon anti islam...hanye anti lobai yg malukan islam....tak mampu nak perintah nak perintah jugak...tak kenal kemampuan diri sendiri...nasib baik orang kelantan kurang cedik...

Anonymous said...

Wa nak gelak ker atau nak menangis tengok komen dlm ni..? Sorry to say la.... komen Barua2 semuanya turrr.. mcm orang mabuk Oktoberfest tahun lepas tak habis lagi stim.

PH supprters berhujah hanya ikut nafsu dlm membuat tuduhan tanpa perlu pembuktian. Kes 1MDB Najib pun masih terkial kial mencari bukti untuk pendakwaan sehingga untuk tutup malu buat pertuduhan yang lain. Isu 2.6B kenapa tiada pendakwaan.? Mengapa dah senyap.

PAS difitnah kononnys bersubahat dan terima duit 1MDB dari Umno tanpa pembuktian.. digesa dedahkan bukti untuk pendakwaan jika benar... PH & Barua2 pusing cerita meleret leret untuk kalih isu... Padahal mereka adalah kerajaan yang berkuasa dan tiada halangan dlm membuat pendakwaan... jgn kegagalan ini disalahkan Umno plak sebab kawal Polis dan SPRM dari bertindak... 97 29 0... ingat angka ni... April 2019.

Menuduh kononnya Kelantan kurang sumbangan cukai dan tiada hak untuk menuntut royalti minyak sebab luar perairan Kelantan... habis minyak tu ada dlm perairan siapa...Siam.? Kalau Siam pasal apa Msia yang dapat hasil...? Alahai... Barua2 ooii.. Orang tua yang lu orang hina dan kutuk tu lebih memahami apa itu Undang2 dan Federalisme..

Tak mampu berhujah dan mematahkan dakwaan PAS... Barua2 ni spin konon PAS tak Islamik.. PASU BUNGA lagi Islamik kata barua2 sebab nak mengampu dan nak tunjuk terlebih bijak dari Tokong dan Atok dlm isu hutang negara kononnya lebih dari 1 Triliion... selepas laporan RMK11 yang lepas..Wa nak tunggu apa komen Ayatololah Msia nak kata lepas ni pasal hutang negara.

Wa tulis ni bukannya nak melayan komen barua2 yang mcm mabuk Oktoberfest.. tapi sekadar mengajak mereka2 yang berjiwa Merdeka dan berprinsip dlm hidup atas kebenaran supaya berfikir guna akal untuk menilai dan tidak terbabit dengan fitnah2 Barua2 terhadap PAS mahupun sesiapa pun tanpa pembuktian.

Pemimpin yang Penipu akan mempunyai pengikut yang mcm taik xebagaimana barua2 dlm blog ni...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails