Tuesday, October 23, 2018

Siasat Segera Insiden Tanah Runtuh -Presiden PAS




KL: PAS mendesak siasatan segera berhubung insiden tanah runtuh projek lebuh raya di Bukit Kukus, PayaTerubong, Pulau Pinang yang mengorbankan lapan nyawa hingga setakat hari ini.
Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaskan, siasatan terperinci itu harus mengambil kira pemberian tender pelaksanaan projek bagi mengenal pasti tidak wujud unsur penyelewengan.
Memetik kenyataan beliau menerusi akaun Facebooknya, beliau menzahirkan rasa sedih atas kejadian tanah runtuh yang melibatkan sejumlah sembilan mangsa hingga setakat ini, lapan daripadanya terkorban satu sedang dirawat di hospital.
"Tragedi tanah runtuh di Bukit Kukus, Pulau Pinang amat menyedihkan. Projek dijalankan tanpa menghiraukan aspek keselamatan dan alam sekitar demi mengaut keuntungan.
"Siasatan terperinci perlu diambil oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang dari sudut pemberian tender dan perlaksanaan projek supaya tidak wujud sebarang unsur penyelewengan," tulisnya di laman Facebookmiliknya petang tadi.
Sementara itu, dilaporkan Datuk Bandar Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP), Dato' Ar. Yew Tung Seang mendedahkan berhubung penemuan aliran air di tapak projek berkenaan baru-baru ini.
Jelasnya, beliau yang turun ke tapak projek 20 Oktober lalu mendapati satu punca air telah ditutup tanpa mengambil kira kerja pengalihan yang perlu dilakukan.
Beliau mengesyaki kemungkinan itu adalah punca utama yang menyebabkan kejadian tanah runtuh berlaku.
Justeru itu, Tung Seang menggesa perunding projek dan kontraktor jalan raya mengemukakan laporan berhubung perkara tersebut. –HARAKAHDAILY 22/10/2018

19 comments:

Anonymous said...

Gambar hutan Lojing di Kelantan yang diGONDOLkan oleh Pas menjadi viral di Indonesia, bukti kerakusan maknusia mengaut keuntungan dan mengakibatkan musibah banjir besar di Kelantan......tiada siasatan pon!!!!

cik siti said...

Bodoh, kurang ajar sombong, babi tunggang si kulup.

Mohammad Azren said...

Bila chief Lobai dapat peluang belasah DAP.Tak ingat Dosa, sehingga boleh menuduh DAP adalah punca kemunduran negeri Pantai Timur. Akal pendek punya chief Lobai.agak nya batang pelir dia pun pendek. Hehehekikikihahahakahkahkah

ted manoff said...

Mohammad Azren jilat juboq tak basuh LGE..

Ha ha ha di dunia pun hina jadi pecacai, apa lagi akhirat!

ted manoff said...

Tuan ibnu jgn mcm2..dah xleh jawap klon nama plk..ajaran pas?..komen pertama jam 6 apasal didelete tuan ibnu?..

Anonymous said...

cik siti said...
Bodoh, kurang ajar sombong, babi tunggang si kulup.

October 23, 2018 at 7:14 AM

===================

cik siti `JALANG`,.......... tu ajerr kerrr idea ko?..........
terbukti ko hanya tong taik busuk lantoooooonnggggg...........

Anonymous said...

Buat ape lah lobai pas sibok hal negeri orang?...

Siasat negeri sendiri lagi baik kenape kelantan mundur..

Anonymous said...

En siti lgbt pas..

Anonymous said...

cik siti klon jantan `JALANG`
komen merapu dan maki hamun
lagi seinci ko jadi binatang
romen n cumbulah sama wala`un

..........................

ibnuhasyim! Keluarga al Saud sana nun dah berbunuh bunuh tu, ko dah siap2 pedang ke, parang ke, paling penting onta cap bulan purnama jangan lupa yak..........

Anonymous said...

betul tu..siasat membalak di kelantan. tkperlu hadi sibuk penang jika 1mdb pun puashati

Anonymous said...

hahaha rasanya pendek je tu.. semangat seksual je lbh... mcm ibnu juga

Anonymous said...

Dah siasat tapi pembalakan dizaman husam. Lojing pun projek zaman husam. Tapi pp terang projek lge

Anonymous said...

Banyak kali siasat dah pembalakan dikelantan tapi tiada seleweng cuba tanya husam zaman dia esko dulu.

Anonymous said...

Setiap saat dari pemimpin sampay pencacai ph tungangan dap belasah pas ok pulak. Royliti petronas dah bagi duit sabah serawak kerajaan ph dah bagi tapi kenapa kelantan terengganu tak dibayar. Ini sebab pas yg memerintah dan kelantan terengganu ramai melayu dan umat islam. Sama aja bn dng ph.

Anonymous said...

Ted sendiri klon sendiri marah dan macam lks sendiri tuduh sendiri bela.

Anonymous said...

Bila kena tang sendiri macam maki hamun keluar macai ph.

Anonymous said...

Yg lge sebuk negeri org lepas tu tak bayar royliti hak kerajaan kelantan. Kelantan dari dulu lagi didiskriminasi kerajaan bn sekarang ph. Yg ph sakit hati dahlah kelantan kekal pada pas dapat pulak terengganu kedah hampir2. Sebab tu apa hak kelantan terengganu dan juga pada negeri yg jika diperintah oleh pas akan didiskriminasa sabab pas perjuangkan islam. Kelantan tak mundur tapi dikata mundur oleh musuh islam lapangan terbang kelantan mengendalikan 2juta penumpang setahun dan pelancungan kelantan antara yang paling ramai mengunjungi kelantan dan memg kerajaan nampak kurang bermewah tapi org melayu yg paling berjaya adalah rakyat kelantan mereka berdikari dan membawa kekayaan dinegeri sendiri ini faktar buka auta.

Anonymous said...

Hati hati. Sebab guan eng ada ciri dajjal yang merosakkan islam kat malaysia terutama kelantan.

Anonymous said...

Betul. Sangat betul. Buktinya budaya oktoberfest yang tiada kena mengena dengan malaysia pun. Ini bukti kerosakan yang dibawa masuk dap aka lim guang eng. Sekarang pun kita lihat dah ramai anak cina yang bertatu. Yang juga bukan budaya malaysia pun. Jadi pencacai ph janganlah taksub dengan kejahatan kejahatan yang dibawa masuk ke sini.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails