Sunday, October 21, 2018

Tulis Wasiat Kepada Anjing, Budaya Barat Runtuhkan Manusia. -Presideen PAS




KUALA TERENGGANU: Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata budaya yang dibawa oleh Barat akan meruntuhkan manusia.
Beliau berkata, di negara-negara maju, jenayah berlaku setiap minit, terpengaruh dengan dadah, anak tidak mempedulikan bapa sehinggakan orang kaya menulis wasiat kepada anjing peliharaan.
"Ini keluar dalam surat khabar. Tulis surat wasiat ke anjing sebab anjing jaga dia, anak tinggal rumah, tak ambil peduli,” katanya pada Majlis Perasmian Madrasah Darul Ulum dan Pusat Tarbiah Qaryah Chendering, semalam.
Ahli Parlimen Marang itu menambah, Barat meninggalkan aspek rohani dan akhlak sebaliknya hanya menumpukan kepada sains dan teknologi sehingga dicipta senjata yang boleh membunuh manusia.
Beliau memberikan contoh bom atom ketika Perang Dunia Kedua di Hiroshima dan Nagasaki yang membunuh beratus ribu manusia.
Katanya, disebabkan budaya buruk itu maka cerdik pandai termasuk yang belajar di Barat mencari sekolah agama untuk memperkenalkan anak mereka dengan pengajian agama fardhu ain.
Menurut beliau, sekolah agama pada hari ini tidak mencukupi disebabkan ramai di kalangan masyarakat yang menghantar anak-anak mereka ke sekolah agama untuk mendalami asas agama
"Tujuan kita mengadakan madrasah, mengadakan sekolah seperti ini ialah untuk memberi ilmu-ilmu asas kepada anak-anak kita.
"Lepas tu dia masuk sekolah dalam keadaan ada jati diri, ada kekuatan, ada sahsiah, sifat peribadi yang tinggi tak terpengaruh dengan gejala-gejala sosial yang berlaku pada hari ini," ujar beliau lagi.
Katanya lagi, pendidikan prasekolah, pendidikan sekolah rendah merupakan sebuah langkah yang wajib diambil oleh semua sama ada kerajaan atau masyarakat. – HARAKAHDAILY 20/10/2018

18 comments:

Anonymous said...

Pelakon terkenal Cina, Chan Yuat Fat mendermakan harta nya yang berjuta-juta.

Ada kah iman yang mendorong nya mendermakan hampir ke semua harta nya?

Kerap kali, dalam memberi contoh yang Islam itu baik dan ada lah cara hidup, maka di bandingkan lah dengan keburukan barat.

Selain dari Chan Yuat Fat, ada lagi beberapa pelakon dan jutawan barat yang menderma kan harta mereka pada masyarakat.

??? Tolong angkat Islam dengan cara yang lebih baik dari hanya menyalahkan orang lain dan menakutkan orang Islam dengan memburukkan orang lain.

Wallahuaklam

ted manoff said...

Geli aku dgn puak2 hadi lebaii kulop nii..penunggang agama mcm hadi wajib dipijakk berjemaah saja..kikiki..

Anonymous said...

Negara Sifar Rasuah di Dunia adalah NEW ZEALAND, bukannya Malaysia, Arab Saudi atau mana-mana negara islam? Kenapa? Kenapa PAS adalah Parti yang paling banyak mendustakan penyokong, bukannya PH atau DAP? Kenapa? Sbab utama adalah kerana kepentingan peribadi melebihi kepentingan umum.

cik siti said...

Celaka punya arab,datang malaysia terus mabuk.perangai mcm hadi kulop.hahaha


PUTRAJAYA: Polis menahan tiga lelaki Arab dan seorang wanita warga Malaysia tengah malam tadi susulan kejadian langgar lari sehingga menyebabkan kematian di Shaftsbury Square, Cyberjaya.

Ketua Polis Daerah Sepang, Asisten Komisioner Abdul Aziz Ali, berkata penahanan dibuat oleh Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Selangor jam 12 tengah malam tadi membabitkan seorang lelaki Yaman berusia 22 tahun di Persiaran Putra Permai Selesa, Pusat Bandar Putra Permai Seri Kembangan.

"Seterusnya tangkapan lanjut dibuat di Verdi Residence, Symphony Hills Cyberjaya, membabitkan dua warga Libya berusia 24 dan 20 tahun dan seorang wanita berusia 32 tahun berasal dari Sabah.

"Sebuah kereta jenis Hyundai berwarna perak yang terbabit dengan kes berkenaan turut dirampas," katanya ketika dihubungi, hari ini.

Abdul Aziz berkata, semua tangkapan membabitkan pelajar di sebuah universiti antarabangsa di Cyberjaya.

"Salah seorang lelaki yang ditangkap mengaku memandu kenderaan Hyundai itu semasa kemalangan," katanya.

Kelmarin, Wan Amirah Wan Alias, 31, yang cedera parah dirempuh dan diseret sebuah kereta di hadapan bangunan kedai Shaftbury Cyberjaya jam 7.34 petang disahkan meninggal dunia di Hospital Putrajaya jam 4 pagi semalam.

Mangsa dirempuh kereta model Hyundai nombor pendaftaran BHS 7999 sebelum pemandunya bertindak melarikan diri.

Video kejadian itu menjadi tular di media sosial yang mendapat kecaman netizen berikutan suspek memandu dalam keadaan berbahaya dan sengaja melanggar mangsa.

Kereta suspek turut merempuh sebuah kereta Proton, Toyota Avanza, Perodua Myvi dan Honda City di lokasi sama sebelum melarikan diri.

Susulan itu pihak polis berusaha mengesan pemilik dan pemandu kereta dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Semua suspek terbabit akan di bawa ke Mahkamah Sepang hari ini untuk mendapatkan perintah reman.

Mohammad Azren said...

Chief Lobai sembang kencang boleh lah. RUU 355 mana daa?. Hehehekikikihahahakahkahkah

cik siti said...

Menyalak lagi puak-puak antiIslam pagi-pagi buta ni. babi tunggang si kulup. Menghina agama, ulama dan segala yang berrbau Islam.

ted manoff said...

Nak buat macam mana, itu yang bukan Islam nak. Dedak babi lagi penting. Dah lama aku menyamar Islam..

ted manoff said...

Tuan ibnu jgn mcm2 plk..xboleh jawab klon nama pula..jgn berperangai seperti lowbai kulop hadi..

cik siti said...

Lu yang kaki klon.. dah tak tahu nak jawab. klon aku..
Ha ha ha

cik siti said...

Apalah ibnu ni,selalu klon bila peluru yg ditembak kena diri sendiri.perangai sama mcm org arab. Arab kt negara sendiri baik kt negara luar pemabuk!!

Anonymous said...

Derma juta2 tak islam pun tak guna. Orang islam pun ada derma juta2. Mungkin berkata benar oleh tghh jadi racun bagi puak ph, cakap mahathir jadi madu. Cakap dap pun jadi madu. Kesian penyokong tegar ph. Terpengaruh dengan kejahatan.

Anonymous said...

Orang tak ada ilmu agama akan kata guna agama. Jahilnya. Kalau guna libaral atau sekular tidak pulak dikata tunggang liberal dan sekular. Bengong sangat ted.

Anonymous said...

Ini askar upahan dap. Bolehlah sembang kencang.

ted manoff said...

Mana satu Ted Kulop dengan Ted bersunat. CUNTfius Lobai macam ni.

www.ibnuhasyim.com said...

Klon mengKlon adalah DILARANG.
Yang Bangang,
Ibnu Hasyim
(Usahawan separuh jalan sebab BANGKRAP BODOH BERNIAGA)

Anonymous said...

Selepas itu sekali lagi Mat Sabu membuat pendedahan kononnya pertahanan negara lemah berbanding negara Asean yang lain, satu kenyataan yang dilihat cukup tidak adil dan tidak masuk akal, adakah benar pertahanan negara kita cukup lemah?
|
Pening-pening..
Patutlah Tuan Guru Nik Abdul Aziz berkata pimpinan yang keluar PAS akan menjadi gile (gila).

Anonymous said...

Kalau benar ada orang Islam derma hampir kesemua harta nya, jangan lah dok heboh pasal orang barat wasiat kan harta pada anjing.

Kes se orang Ibu berjalan di mahkamah menuntut harta pusaka arwah anak nya yang se orang Menteri.

Kes anak-anak tiri berebut harta berpuluh juta ayah nya merupakan se orang ahli perniagaan terkenal di Negeri Sembilan sehingga bergaduh se sama mereka.

Tuntutan harta RM 30 juta oleh bekas Isteri dari bekas suami anak bekas Ketua Menteri.

Kesemua orang kafir mengistiharkan wasiat mereka semasa mereka hidup dan masih sihat.

Kalau bakhil dan tamak, jangan berlagak mengaku Islam dan memburukkan orang Islam.

Derma dari orang Islam. Wasiat dari orang bukan Islam. Itu cerita nya. Mereka mewasiatkan hampir kesemua harta mereka.

Betul tak guna wasiat berjuta kalau bukan Islam tak ada beza nya kalau orang Islam menderma tanpa iman. Dan jika orang Islam menderma kerana keimanan nya ... Apa yang mendorong orang bukan lslam mmewasiatkan kesemua harta mereka.?

Satu kebaikan, Allah akan balas dengan 10 kebaikan. Apa beza kebaikan dengan keimanan ?

Anonymous said...


Dah beli senjata dan pesawat second hand dengan harga pasaran, nak cakap Pertahanan Negara kuat ?

Negara beruntung kerana pasukan tentera kita yang hebat dan sanggup berkorban. Lihat sahaja 6 orang pasukan penyelamat yang terkorban demi tugas dan negara.

Radar Tentera telah mengesan satu objek yang tidak di kenali melalui ruang udara dalam tragedi kehilangan MH370 ... Apa cerita ?

Walaupun perancangan dan kekuatan petahanan ada lah rahsia, bagaimana maklumat tersebut di perolehi oleh Pembangkang yang pada masa itu ia lah PH ?

Pasukan Pertahanan kita lebih kuat dan perkasa jika senjata kita se tanding dengan negara lain.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails