Wednesday, October 24, 2018

Dirogol 4 Rakan Pelajar, Hamil, Dilarang Daftar Sekolah..



SEORANG remaja perempuan berusia 16 tahun bukan sahaja dirogol empat rakan sekolahnya, malah dia juga dinafikan hak pendidikan setelah insiden itu terbongkar.

Dalam kejadian pada Ogos lalu, mangsa yang tinggal di asrama sekolah dirogol sebelum dia didapati mengandung akibat perbuatan khianat itu. Namun, lima kakitangan sekolah itu didakwa cuba menyembunyikan kejadian tersebut.

Ia bukan sahaja tidak dilaporkan kepada polis dan ibu-bapanya, malah dia juga dipaksa mengambil sejenis minuman bagi menggugurkan kandungannya.

Ibu-bapa mangsa yang berang setelah mengetahui kejadian itu cuba untuk memindahkan anak mereka ke sekolah lain.
Disebabkan kandungannya, sekolah berkenaan enggan menerima mangsa dan menyifatkan kehadirannya akan menggangu 'atmosfera' pembelajaran di situ.

Polis kini sedang menyiasat laporan berkenaan. Selain empat remaja lelaki, kakitangan sekolah tersebut turut disiasat.

"Kami sedang meneliti aduan dan laporan ibu-bapa mangsa.
"Kami akan hantar pasukan penyiasat ke sekolah itu. Kami juga sedang meneliti tindakan undang-undang yang bersesuaian untuk kes ini," ujar seorang pegawai polis.

Sementara itu, pengerusi suruhanjaya perlindungan hak kanak-kanak (USCPCR), Usha Negi turut mengecam tindakan sekolah berkenaan yang cuba menggugurkan kandungan mangsa.-Mirror.UK.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Lagi hal ini membuktikan sistem pelajaran yang dilaksanakan di barat, ditiru oleh negara timur dan sebahagian negara umat Islam, gagal melahirkan manusia bertamadun atau berakhlak mulia.. Berkemanusiaan.

Jauh lagi untuk melahirkan manusia profesional yang bertaqwa. Apa lagi, bila Tun M sendiri mengakui beliau terpaksa menyesuaikan pemikirannya dengan aliran sosialisme dan liberalisme dalam kalangan pemimpin Pakatan Harapan (PH). (Lihat.. 
Tun M Sesuaikan Dengan Sosialisme, Liberalisme. )Ja...)

9 comments:

ted manoff said...

Tuan ibnu pun dididik melalui sistem yg sama..diluar sekolah kita xmampu nk halang terjadinya benda nii..xsuka dgn sistem sekarang tuan ibnu boleh duduk digua sana meneliti diri sendiri..kikikiki..

Anonymous said...

makpak jahil dapat anak dibiar jahil jugak
tu yang ramai puak jahil
tambah lagi sistem sekolah pentingkan aaa
makin ramai yang jahillll
ada maktab bial nak buang pelajar jahat
di pertahan jangan buang dia jahat tapi pandai
macam sial aja bunyinya

Anonymous said...

PAS bila bertaawun sesuaikan diri dgn keluarkan kamus bahasa Arab utk halalkan Penyamun2 mentangkedarah Khazanah Negara dan meninggalkan beban hutang negara hasil samunan kpd rakyat.

Halalkan kecurian satu, subahat pulak kerana sama2 terima duit curi dari UMNO.

Pak Ibnu nak salahkan pendidikan mana pulak, atas perbuatan PAS ni?

Mungkin salah pendidikan DAP kerana tak cukup tarbiyahkan PAS semasa sama2 dalam Pakatan Rakyat supaya jangan terperangkap dgn dedak UMNO?

TGNA pun dah warning jangan masuk lubang sama kalau tak nak dipatuk ular sama 2 kali. Dah lah kena patuk, tambah pulak bisa berganda dari duit curi.

Anonymous said...

Bagi kami ahli pas sekolah mesti tukar uniform. Pakai jubah dan serban. Maka kami percaya takde kes rogol dan liwat. Asingkan pelajar lelaki prempuan. Islam dan org kapir pun kena asingkan. Sebb kami islamic. Tak liberal.

Akhir kalam..undilah kami spt yg disarankan dlm demokrasi. Hanya dgn undi rakyat shj pas akan memerintah. Kalau kami letak calon kafir, tu tak pe. Bukan liberal. Lagipun dlm islam kan boleh undi org kapir sbg ketua. Dlm pru lepas pun kami ada org kapir sbg calon pemimpin. Tu takpe.kmi parti islam boleh

Mohammad Azren said...

Ye lah Ibnu, yg dituduh liberal dan sosialis tidak makan suap. Yang Lobai berjubah berserban pula yg makan suap dari hasil PENYAMUNAN NAJIB. Hairan kan !. Hehehekikikihahahakahkahkah

cik siti said...


Home Berita Sehat Diet Konsultasi Kebugaran Seks Sehat True Story Cerita Pembaca Infografis Foto Video Indeks Berita
Berbagi Cerita Sehat, Diet Experience dan Konsultasi KesehatanKIRIM
detikHealth / Berita Detikhealth / Detail Artikel
Selasa, 23 Okt 2018 17:27 WIB
Kena Leukemia, Juara WWE Roman Reigns Undur Diri Sementara
Rosmha Widiyani - detikHealth
Ilustrasi leukemia. Foto: ilustrasi/thinkstock
Ilustrasi leukemia. Foto: ilustrasi/thinkstock
Jakarta - Juara dunia World Wrestling Entertainment (WWE) Roman Reigns mengumumkan pengunduran diri, Selasa (23/10/2018). Leukemia yang kembali menghampiri kehidupan pegulat dunia ini, memaksanya istirahat selama pemulihan.

Dikutip dari BBC, Roman adalah pegulat bernama asli Leati Joseph Anoa'i dengan satu istri dan tiga orang anak. Roman aktif sebagai atlet American football player, sebelum mengundurkan diri karena leukemia.

"Saya merasa bersalah karena berjanji untuk selalu hadir di ring sebagai juara. Namun pengunduran ini hanya sementara, karena saya pasti kembali ke arena WWE. Saya akan kembali sebagai petarung di arena ini," kata Roman dalam Monday Night RAW.

Baca juga: Cerita Rini, Kecilnya Sakit Leukemia Kini Jadi Penyemangat Pejuang Kanker

Roman pertama kali terdeteksi leukemia saat berusia 22 tahun. Setelah itu, Roman hidup damai bersama leukemia selama 11 tahun sebelum kambuh. Roman tak menampik jika masa-masa penyembuhan dan pemulihan leukemia menyebabkannya hampir menyerah. Harapan tumbuh saat Roman menemukan gairah hidupnya lewat WWE.

Kolega dan penggemar Roman kaget atas pengumuman juara dunia empat kali tersebut. Namun, kolega dan penggemar menghormati serta memberi semangat pada Roman untuk segera sembuh dan kembali berlaga di ring.

Leukemia atau kanker darah adalah penyakit akibat produksi sel darah putih yang berlebihan. Leukosit yang memenuhi aliran darah dan sumsum tulang mengganggu proses pembuatan dan fungsi sel darah lainnya. Pasien leukimia rawan mengalami memar, pendarahan, dan infeksi.

Anonymous said...

Pendapat orang yang tak belajar agama. Betul kata dr zulkifli muhammad, orang jahil tak tahu hujung pangkal sifat busuk hati terhadap islam sangat ketara. Dajjal seperti guang eng pulak disanjung tinggi.

Anonymous said...

Betul betul hairan. Parti yang bersih seperti pas dituduh terima rasuah. Sedangkan bukti tiada. Tapi mereka yang jahil ini sangat mengkagumi parti kafir yang tolak islam. Pelik kan??? Mungkin mereka ini termasuk dalam golongan yang Allah janjikan tidak termasuk dalam golongan yang terima hidayah. Mereka lebih menyantuni kafir berbanding menyantuni islam. Kafir tidak ada perbicaraan terus campak ke neraka.

Anonymous said...

Najib menyamun????? Ada keputusan mahkamah ke seperti peliwat yang dihukum penjara dua kali.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails