Wednesday, October 03, 2018

Syabas K'tan! Tiada Syisya, Tiada Bunuh Rakyat Sendiri Seperti PH.


Foto atas: Angkat sumpah YDP Majlis Daerah Gua Musang, Mohamed Nor Husin.


KOTA BHARU: Kerajaan negeri tidak berkompromi dengan premis yang mengendalikan perniagaan syisya bagi mengekang penularan gejala sosial.
Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan dan Kesihatan negeri, Dr Izani Husin berkata, pada mesyuarat Exco sebelum ini kerajaan negeri membuat keputusan tidak membenarkan perniagaan syisya beroperasi. 
Katanya, pihak berkuasa tempatan (PBT) di seluruh Kelantan tidak mengeluarkan lesen bagi perniagaan tersebut sejak dahulu lagi.
Oleh itu katanya operasi secara berterusan dilakukan pengkuatkuasa PBT bagi memastikan tidak ada premis perniagaan syisya beroperasi di negeri tersebut.
“Berdasar pemantauan sebelum ini didapati premis syisya membiarkan percampuran bebas lelaki dan perempuan.
“Selain itu perniagaan tersebut beroperasi sehingga larut malam. Situasi itu mengundang penularan gejala sosial sekiranya tidak dibendung dari awal,” katanya di sini. - HARAKAHDAILY 2/10/2018

Komen Weblog Ibnu Hasym: Tahniah Kelantan! 

Syisha, adalah adik beradik rokok, ganja dan sabu. Mengapa kerajaan PH masih menghalalkan rokok, apa lagi najis arak kencing syaitan? Rokok pembunuh manusia tiap tahun, mengapa kerajaan masih membunuh rakyatnya sendiri tiap tahun?

Bunuh rakyat hanya untuk pertahankan perut-perut buncit kapitalis di negara ini yang kekenyangan? Sanggup bunuh rakyat sendiri demi untung sedikit cukai??

Al-hamdulillah, Kelantan memulakan pembasmian perkara-perkara yang sia-sia tersebut.

Hasil carian imej untuk arak dan anak mahathir
Hasil carian imej untuk arak dan anak mahathir
Imej yang berkaitan
Imej yang berkaitan
Hasil carian imej untuk arak dan anak mahathir

15 comments:

Anonymous said...

Habis la takiyudin pas bibir hitam tak dapek nak pegi kelantan. Kena masuk golok

bunbinban said...

Apa kata kelantan dn terengganu lebeh dulu haramkan jual rokok di seluruh premis perniagaan?. Kalau arak dan nombor ekor boleh Di larang kenapa tidak rokok?. buat la.

Anonymous said...

Jjjjangan lah pandang yang buruk je ...bila PH ambil kerajaan beri dan lihat sama-sama kita bangunkan negara...kalau nak pandang buruk PAS lagi buruk...dah rupa pun buruk belum lagi perangai pemimpin nya.

Anonymous said...

Hari ini terbukti MUNAFIKnya anon/admin/ibnuhasyim kerana beliau bermati matian menafikan bahawa PBT lah yang berkuasa mengeluarkan lesen perniagaan!

hamPAS hamPAS hamPAS!!!!!!!!!

Anonymous said...

Ya Syabas Kelantan....banyak kes2 tersembunyi seperti pelacuran dan zina. Cuba check Jalan Kebun Sireh !

Anonymous said...

Tahniah kerajaan Terengganu kerana menguatkuasakan peraturan persembahan nyanyian antara lelaki dan perempuan. Suatu langkah terpuji membataskan pergaulan lelaki dan perempuan. Harap2 negeri lain Perlis, Pahang, Kelantan, Kedah, Perak, N Sembilan, Melaka dan lain2 turut serta mengikuti jejak langkah terpuji Terengganu. Syabas sekali lagi...

Anonymous said...

Tahniah la kerajaan Kelantan dan Terengganu kerana terus menerus menguatkuasakan undang2 Islam dan cara hidup Islam. Kalau nak tunggu Mr Bean nak buat road map RUU355 memang la entah kemana? Kalau nak tunggu Mujahid nak buat road show to educate people tentang RUU355 memang la tak kemana. Nak tunggu Mujahid buatkan standardization berkenaan undang2 syariah disemua negeri termasuk Sabah memang la entah kemana? Setidak2nya kedua dua negeri ini telah mulakan SESUATU walaupun terdapat sedikit kelemahan sana sini. Tahniah sekali lagi dan teruskan usaha mendaulatkan undang2 Islam sepertimana hak ini termaktub dalam perlembagaan Malaysia.

Anonymous said...

Ha ha ha
Takde komen fasal syisya,
fasal PH bunuh rakyat melalui rokok,

babi tunggang si kulup mana tahu
tunggu si kulup bagi idea dulu.

Ha ha ha

cik siti said...

Sokong, jawab la

ted manoff said...

siti menggatal

Anonymous said...

Kepada kerajaan Kelantan dan Terengganu teruskanlah usaha memertabatkan undang2 Islam. Jangan sekali gentar dengan penentang2 yang bencikan undang2 Islam baik dari kalangan kaum kafir dan orang2 Islam itu sendiri... mereka akan terus mainkan sentimen politik kebencian hatta dalam perkara dan usaha MENDAULATKAN undang2 Islam itu sendiri. Concurrently sila ambil berat kritikan sebagaimana pendapat anon 12:28 PM diatas. Segeralah untuk menghapuskan pusat2 pelacuran tersebut!!!!!

Anonymous said...

"Concurrently sila ambil berat kritikan sebagaimana pendapat anon 12:28 PM diatas. Segeralah untuk menghapuskan pusat2 pelacuran tersebut!!!!!"

Sudah cek, takde.
Kalau ade, sila lapor segera.
tangkap!

Sama-sama buktikan!

Anonymous said...

Pan hentam pas jer, tak pernah nak hentam dap.

Anonymous said...

Tahhniah tuan ibnu. Biar munafiq pan gelisah.

Anonymous said...

kita tunggu klantan haramkn rokok.. nk tgk walaun pun ada yg marah. dtg beli di luar kelantan.

pas hnya hentam pas? ini soalan bodoh. dlm ceramah ph jarang hentam pas sebb ph kerajaan byk cita pasal penyelwengan dulu dn ekonomi.

yg tkde kerja adalah walaun mcm ibnu saja nk suruh rakyat belasah pas. ibnu seolah nk jahanamkn pas dr dalam. agen cia kot.

kita jg nk tgk pas klantan haramkn kenderaan sebb penyebab utama jg kematian rakyat. selagi pas klantan biarkn kenderaan atas jlnraya bermkna pas membunuh rakyatnya sendiri.

mulakn dgn naik basikal di kelantan . atau beca. hadi naik nik amar kayuh. nnti kita buat poster mcm tu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails