Monday, October 01, 2018

3 Sebab Perlu Pilih Calon PAS P/Dickson


Tiga Sebab Perlu Pilih Calon PAS

SHAH ALAM - Pemuda Pas menggariskan tiga sebab pengundi muda perlu memilih calonnya dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) di Port Dickson.
Pengarah Strateginya, Syahir Sulaiman berkata tiga perkara itu sebagai isyarat jelas daripada anak muda.
"Pertama sebagai isyarat anak muda tolak pembohongan dan kegagalan PH menunaikan janji manifesto seperti Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), tol dan kos sara hidup.
"Kedua, isyarat anak muda tolak politik peribadi yang mempertaruhkan nasib rakyat, agama, bangsa dan negara, dengan pelbagai langkah sumbang.
"Ketiga, isyarat anak muda mahu perubahan sebenar, dengan memilih Islam sebagai penyelesaian dan meletakkan Islam di hadapan," katanya dalam satu kenyataan.
Pas meletakkan bekas pegawai tentera, Lt Kol (B) Mohd Nazari Mokhtar, 57 bagi merebut kerusi Port Dickson selepas ia dikosongkan penyandangnya bagi memberi laluan kepada Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding. (SH)
Hasil carian imej untuk undi pas pd

23 comments:

Sayed Noordin said...

kalau calon PAS dapat mengulangi undi pada PU14 ..itu sudah sangat baik..bukan senang mengalahkan gergasi dalam politik Malaysia yang berbagai kaum dan kepercayaan ini..

Anonymous said...

Kalo menang calon pas ape yg pas boleh buat sebagai pembangkang?...adebbajet nak bawak pembanhunan dan bina masjid?...boleh buat ruu 355 di PD?...boleh sembang aje dlm parlimen..

Calon pas askar pencen blm ade pengalaman politik..

Anonymous said...

Bila 95% bukan melayu terus termakan janji Atok, sukar untuk 70% melayu halang Penghulu Munafik Jr dari menggantikan Atok melainkan Atok buat the final U-Turn.

Anonymous said...

Undi untuk pembangkang akan berpecah kerana ramai sangat bertanding...ade yg akan hilang deposit...

Pas takkan dapat undi bukan melayu...bukan nelayu tak suka gelagat lobai pas..hampir 60% pengundi bukan melayu...pas tidak dapat bantuan umno...mca marah pas kerana berlagak nak jadi keua BN bila bekerjasama dgn umno..

Kalo pas boleh selamat wang deposit kira sudah cukup baik..

Anonymous said...

Puak umno pergi lah sokong pas di PD...

Pengundi melayu dah benci umno.parti.prompak..

Anonymous said...

Sejak PH menang kepala aku legaa..minyak tak naik rega lagi..kalo bn menang minyak dah 2.50 seliter...harga barang stabil...tradisinye kalo bn menang harga barang melambong...
Pas dokong umno naikkan harga minyak tiap minggu...harga barang naik pas pon tak kisah...

Sejak gst di hapuskan aku jimat belanja...

Anonymous said...

Pas selalu berangan menang...suruh pengundi pilih islam...dikelantan dan terengganu umno yg bina masjid...pas sembang aje sambil goyang telor..

Anonymous said...

Setakat ni blm ade suara dari dr zuhdi pakar pengkaji Pas...biasanye xuhdi akan cakap.pas boleh menang..

Anonymous said...

Pertandingan pakaian beragam di PD:

1. Baju penjara

2. Baju oren

3. Baju mangsa

4. Baju proksi

5. Baju celoreng

6. Baju kuning

7. Baju merah

Pilih-pilih

Anonymous said...

Tuhan dah bagi petunjuk dan tanda2 anwar akan menang...sejak hari penamaan calon lagi sambutan hebat kpd anwar...penyokong datang dari seluruh malaysia termasuk sabah dan serawak...

Anonymous said...

Siapa pun mereka, sama ada musuh dalam selimut atau luar selimut), cukup-cukuplah mainkan isu liwat. Ada banyak lagi isu seperti sosial, ekonomi, sara hidup, SST yang kelam kelibut dan hutang yang bertambah meskipun derma telah dipungut, yang boleh dijadikan isu. Move on.

Anonymous said...

Liwat rekaan najib saja...takutkalah pru14.. Penjarakan nuar dulu..tapi najib ta k sagka muncul madey tumbangkan najib..

Anonymous said...

Ape bukti hutang bertambah?.. Sst tak kelam kabut pon ..aku beli dikedai eko okey tak kena sst pon...jimat..

Anonymous said...

PKR: Sentimen pengundi Port Dickson terhadap Anwar positif

Bernama
30 Sep 2018, 5:11 petang (Dikemaskini 30 Sep 2018, 5:13 petang)

A A
PRK PD | Berdasarkan dapatan awal kaji selidik yang dijalankan PKR, sentimen masyarakat Port Dickson terhadap calon Pakatan Harapan (HARAPAN) bagi PRK Port Dickson, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat positif.

Pengarah Komunikasi PKR Ahmad Fahmi Mohamed Fadzil berkata, kaji selidik yang dijangka siap dalam tempoh beberapa hari lagi itu bertujuan mengetahui penerimaan pengundi tempatan terhadap Ketua Umum PKR itu.

"Dapatan awal kaji selidik kita nampak sentimen pengundi adalah positif terhadap Anwar dan ramai menyatakan kesediaan menerima beliau sebagai anggota parlimen di sini, malah mereka teruja untuk menjadikan beliau sebagai perdana menteri kelapan.

Anonymous said...

Pembangkang lawan kerajaan agak sukar kerana calon pembangkang menang tak boleh buat ape2 fdi kawasanye...

Pas beretorik dgn islam...menang calon pas bukan saja tak mampu bina masjid surau pon tak mampu...ape agenda islam yg calon pas boleh bawak?....setakat tazkirah tak jadi mp pon boleh bagi tazkirah...

Pas lebih baik jadi ngo dakwah saja...

Anonymous said...

Bukan saja calon pas calon bebas seperti isa pon tak boleh buat ape2 jika menang sebagai pembangkang.....calon brbas hanye nakkan gaji dan elaun mp yg besar...tuu aje..

Tengok saja mp pas dikelantan dan terengganu ...ape yg mereka buat untuk rakyat di kawasan parlimen mereka?....nothing..muka pon tak nampak..

Anonymous said...

Agenda islam dikawasan masing2 pon tarak...cakap kosong boleh laa....jauh sekali sgenda ekonomi untuk tambah pendapatan rakyat..

bunbinban said...

X yah la undi calon PAS. Nnt dlm dewan sibuk pasal sesat itu neraka...kahkahkah...pastu desak suh bagi nafkah kat bini2 dorang. Kahkahkah...pastu pakat2 cover seat hadi bawang yg selalu kosong kot2 org lain x tau hadi awang ponteng sidang parlimen...kahkahkah...tapi bila anwar menang dan insyaallah jadi PM plak, maka dgn kuka seposen lebai hadi awang dan rombongan dtg mengadap minta bantuan tolong bayarkan gaji...kahkahkah...time tu anwar pun suci bersih berkilat puji dek lebai hadi awang...kahkahkah...silap2 anwar kena minta perintah mahkamah bagi menghalang pujian melampau hadi awang terhadap anwar...kahkahkah...anjing ke musang?

Anonymous said...

Terimalah realiti bulan tak bercahaya di pantai barat...di PD bulan terlalu malap....calon pon terpaksa dibawak dari Johor..orang pantai barat tak boleh ditipu dgn retorik agenda islam lobai pas..

Anonymous said...

Saya menyeru pengundi pd memilih calon pas.

Undi pas bermakna syurga. Anda semua pasti tak mau masuk neraka. Jadi undilah pas.

Die Ngerawat said...

Dah kena kencing pun macai PH DAP Masih bodoh lagi oah

Anonymous said...


anonymous October 1, 2018 at 5:17 PM
Ape soboner nyo ikau mahu info...kalau ikau oreng islam mahu kamu pergi mengaji dulu ya..ikau banyak sgt dengar ceramah politik kan..itu pigi belajaq alfatihah..alQuran/Hadish tauhid mengenal Allah dulu...pasai tak faham apo yg ikau tulis tu..kalau kapiaQ pun U nak kena jdi good and morality citizen ma..tak mau bueng mase ma..ka..cau///2B cont..

Anonymous said...

3 sebb undi pas ye...masalahnya ada 100 sebab lagi utk utk undi ph di pd.

so goodbye la pd pas dan budak setan saifool tu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails