Saturday, October 06, 2018

Dr M Takut Kritik Yahudi. Terdedahlah?



KL: Kenapa orang tidak boleh mengkritik atau memberi lebel kepada kaum Yahudi, tetapi mereka bebas untuk mengkritik orang lain. Tun Mahathir ditanya..

"Inilah perkara yang saya tidak faham. Adakah orang Yahudi begitu istimewa hinggakan anda tidak boleh berkata suatu apa pun tentang mereka, walaupun mereka melakukan sesuatu yang sama sekali salah seperti melancarkan roket dan bom terhadap kanak-kanak dan hospital" kata PM melalui Bernama semalam, dalam wawancara dengan BBC semasa melakukan lawatan ke United Kingdom baru-baru ini.

Apakah jawapan ini boleh ditafsirkan sebagai suatu pendedahan dari Tun M bahawa beliau takut mengkritik Yahudi?

Walaupun begitu, Tun M dilaporkan berkata, beliau tidak kisah dengan tindak balas yang diterimanya selepas mengkritik kaum Yahudi.

"Saya bercakap perkara benar, saya tak kisah apa yang orang nak gelarkan saya, termasuklah anti-Yahudi atau apa saja," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan di sini semalam.

Kononnya, Dr Mahathir digelar media sebagai anti-Yahudi apabila beliau mengulangi dakwaannya sejak 1970-an dulu bahawa orang Yahudi “mempunyai hidung cangkuk” dan menyalahkan mereka kerana menimbulkan masalah di timur tengah. (IH)

17 comments:

ted manoff original said...

Mana komen hentam Ibnu Hasyim?

ted manoff original said...

Proooot...haaa...legaanye..

Anonymous said...

Bani hasim ni nak belit ape plak?..

ted manoff said...

Apa nii tuan ibnu..xde keja lain kerr..mesti keja tuan ibnu klon nama the ori ted manoff..insaflah tua dahh ..

Anonymous said...

mahpus masuk pinjara pasai ingkar matde bawa masuk yahudi dulu
nak lawan tenis konon
matde ada jumapa pm yhaudi
apa nak herangg

Mohammad Azren said...

Kalau diberi pilihan , manakah diantara Tun M dan Haji Hadi yg terkenal dikalangan masyarakat antarabangsa yg anti Yahudi. Adakah nama Haji Hadi yg disebut?. Jangan haraplah. Yg nyata Hadi sokong Najib, Najib sokong Arab Saudi, Arab Saudi sokong Trump mengiktiraf BaitulMaqdis sebagai ibu negeri Israel. Secara tidak langsung Haji Hadi bersubahat dalam pengusiran rakyat palestin dari tanah air mereka sendiri. Maka kesimpulannya, PAS PENDOKONG YAHUDI. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

mnyokong mahathir dn ph bermakna mnyokong golongan anti yahudi zionis.

mnyokong najib bermkna mnyokong yahudi. najib bersalam dgn netanyahu diluar tandas tp kantoi.

sudah tentu yahudi xsuka ph menang dn suka klu bn najib terus berkuasa supaya umat islam msia terus susah dn tergadai. dan ini disokong oleh puak2 dungu parti mimpi.

walaun ni sudahlah pro syiah khawarij takfiri..rupanya mnyebelahi geng yahudi juga. huh teruk betullah walaun.

patutlah hadi jumpa duta us dn tunduk mngaku pas suka perdamaian..sebab takut dianggap teroris. dn dalam pas terus dibiarkn cia bergerak. puak IRC dlm pas masih berperanan ikut cara cia.

Anonymous said...

Itu hujah nak tolak Madey perkakas Yahud?
Ha ha ha tak ada hujah..

Yang jelas PH dan Madey trojan Yahudi..
Ha ha ha

Anonymous said...

Yg jelas puak pas puak pembelit..

Anonymous said...

Hadi Awang dan puak PAS yang sokong Israil...

Serban besar tu tersembunyi segala kekafirannn

Anonymous said...

Ada HADI berani kutuk Yahudi? Komen DSAI ader la......dulu kutuk Tun M, sekarang koner baring he he he

Anonymous said...

Hebat kamu . Suka2 hati jer lebel orang.

Anonymous said...

Amarika kalau buat filem ttg Iran, akan dibodoh2kan org iran sebodoh2nya. Kalau buat ttg iraq, orng iraq sebodoh2nya. Kalau buat ttg afghanistan, org afgan pulak sebodoh2nya.
Tp kat malaysia, amerika tak perlu bodoh2kan ulamak, sebab dah ada tukang utk buat kerja tu.

Unknown said...

Mujahid baru-baru ini berkata tiada lagi ketukan pintu di tengah malam atau pintu dipecahkan oleh pegawai agama jika mendapat laporan khalwat atau aktiviti lain yang menyalahi ajaran Islam.

Statement menteri yang jaga agama.

KUALA LUMPUR – Islam tidak mengajar penganutnya untuk menceroboh ruang peribadi orang lain atas nama mencegah maksiat, demikian pandangan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

“Islam tak suruh kita pergi cari (dosa) orang, nak cari salah saja, tak suruh.

Statement ulamak tersohor madey

Anonymous said...

Takat kata Yahudi, “mempunyai hidung cangkuk” tak jadi bende ape..
Ha ha ha
Bodoh sungguh pengikut PH, babi tunggang si kulup..
Ha ha ha

Anonymous said...

tolong tengok dan dengar BBC, pas tu komen, kalau faham inglis/english

Shafiek Abdat said...

Ini bukan bani Hasyim tetapi bani giler esim

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails