Wednesday, October 03, 2018

Pemikiran Seorang Pelakon Uqasha Senrose. Nak Berubah? Antara Saya Dengan Tuhan..

Kalau nak berubah itu antara saya dengan Tuhan - Uqasha Senrose
Menurut Uqasha, pengalaman lalu mengajarnya untuk menjadi diri sendiri dan akui bukan mudah untuk memuaskan hati semua pihak. 

HALAMAN HIBURAN 

Kalau nak berubah itu antara saya dengan Tuhan - Uqasha Senrose

PELAKON Uqasha Senrose mengakui bukan mudah untuk melakukan perubahan terutamanya daripada segi penampilannya. 

Menurut Uqasha, pengalaman lalu mengajarnya untuk menjadi diri sendiri dan akui bukan mudah untuk memuaskan hati semua pihak.

"Saya buat tak tahu sahaja apa yang mereka nak cakap dan kecam kerana saya tahu saya masih lagi dalam landasan.
"Kalau nak berubah itu antara saya dengan tuhan kerana bagi saya nak berubah itu bukannya sesuatu yang mudah.
"Saya pernah berubah suatu ketika dulu dan bukan mudah untuk terus istiqomah, nak buat benda itu biarlah berpanjangan.
"Kalau kita buat benda baik ke buruk ke orang tetap nampak dan katakan jadi bagi saya lebih baik biarkan saja," katanya kepada HLive.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: No komen. Kerana beri peluang puak-puak penyokong PH yang menggila komen dalam blog ini. Sila beri komen yang sihat.


Lihat sebelum ini..

E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis

23 comments:

ted manoff said...

Komen Weblog Ibnu Hasyim: No komen. Kerana beri peluang puak-puak penyokong PH yang menggila komen dalam blog ini. Sila beri komen yang sihat.


No komen..mentang2 cantik terus xnk komen..selalu bkn main lagi ckp pasal aurat tudung segala bagai..dia nii asal kelantan dtg kl terus tanggal tudung..kikiki..


No komen tapi dlm hp tuan ibnu simpan buat onanii..kikiki


Insaflah tuan ibnu..tua dahh..

Anonymous said...

Syukurlah dia ada tuhan.pak hasyim bertuhankn pas?

Anonymous said...

Betul tuan ibnu. Menggila jer komen kulup berdua tu. Bertuhankan pas????

Anonymous said...

Bani hashim tak sihat...otak ade sikit sakit..

Anonymous said...

Pemimpin bukan Islam PAS pertahan pakaian India Hadi
Shakira Buang
3 Okt 2018, 2:05 tengahari (Dikemaskini 3 Okt 2018, 2:10 tengahari)

A A
Bola telah bertukar kaki.

Selepas mengaitkan calon PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan kepercayaan bukan Islam, PAS pula kini terpaksa tampil mempertahankan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam isu hampir sama.

Dalam sidang media harian di kawasan parlimen Port Dickson, Dewan Himpunan Penyokong PAS Pusat (DHPP) mempertahankan tindakan Hadi menerima pakai pakaian dan perhiasan India.

Beliau menegaskan ia dikalungkan hanya sebagai tanda penghormatan.

"Perkara itu tidak ada kena mengena dengan keagamaan, ia hanya satu budaya dan tradisi kami sahaja.

"Ini adalah cara kami untuk memberi penghormatan kepada orang tertentu," kata pengerusi DHPP N Balasubramaniam dalam sidang media di markas PAS, di Teluk Kemang, hari ini.

Baca: Hadi selar oportunis sembahyang, tapi 'menari Hindu, Buddha

Anonymous said...

Dah balik kemuka badi yg hipokrit...dia buat tak pe...orang buat tak boleh..

Tuhan dah tinjukkan sifat lobai pas yg sebenar tonggang islam..

Anonymous said...

Bils pas nak adekan dialog dgn artis2 melayu supaya berimejkan islam?...pas boleh gunakan persatuan artis..

Anonymous said...

Uqasha dulu bertudung...buang tudung pakai sluar pendek mcm omputih plak...lobai pas kena selamatkan uqhasa yg dah terbabas dgn segera seblm memalukan islam dan kelantan..
.

Anonymous said...

Untuk seseorang berubah memang hak seseorang..tapi setiap islam kena ikut ketetapan Allah..

Tanggongjawab yg alim ajarkan yg jahil....ibu bapa jugak ade tanggongjaeab jaga kelakuan anak mengikut islam..

Tapi ade ibu bapa sendiri bangga anak bersluar ketat nampak bontot dan dada membukit...ibu bapa sendiri sudah terbabas..

Anonymous said...

Jadilah engkau pemaaf dan suruhlah orang mengerjakan yang makruf, serta berpalinglah daripada orang-orang yang bodoh.

biarkan jangan peduli lagi
ornag yang dah tak mau ikut perintah Allah
jnagan pulak ada orang tehegeh hegeh
nak tunjuk hebat

berdakwah lah kepada ornag lain ynag mau denagr

Anonymous said...

knapa ibnu komen artis lawa mcm ni je? ramai lagi artis tua yg belum bertudung. itu lbh afdhal utk ibnu komen. mereka pun seangkatan ibnu juga.

selamatkn mereka juga. jgn memilih milih. klu boleh ibnu kawin dgn artis2 tua yg janda yg belum bertudung. besar pahala tu ibnu. klu takut bini itu dayuz namanya. mcmana nk lawan israel klu dgn bini tua pun takut?

artis yg cantik2 dn muda ibnu dh serah pd kami. taulah kami nk mendidiknya.

Anonymous said...

walaun memang hipokrat. bg hadi semua halal. atau hadi cemburu dgn annwar. semua dia nk ikut anwar.

apa kata buat cita hadi liwat..masuk penjara..baru setanding anwar. saifool blh tolong.

Anonymous said...

Bukan nak mendidik aje ...tau lah kami kerjakan artis...hihiji.

Anonymous said...

Cik siti pon sebagai wanita islam patut dakwah perempuan yg suka pakai ketat..malu rasanye bila jantan cina india benggali meleleh air lior tengok bontot wanita melayu...

Jangan pandai sebut babi kulup aje..

Anonymous said...

4.24.. jgn jelos hihi..

Anonymous said...

Yang PASti Uqasha tak kedarah DEDAK dan BUKAN Puteri UMNO. Dia ahli PAS seuumur hidup dunia..

Anonymous said...

Oi Ibnu Hasyim dah merajukkah ,foto tak cukup seksilah tak menarik langsung. kah...kah...kah.....

MR Bola said...

Prediksi bola hari ini dan terupdate , bola Hari Ini Terupdate Hanya di http://prediksibola717.blogspot.com/

Anonymous said...

Ahli pas tak bertudung?...

Anonymous said...

Terengganu larang wanita menari, menyanyi di khalayak

3 Okt 2018, 7:05 malam (Dikemaskini 3 Okt 2018, 7:31 malam)

A A
Kerajaan Terengganu dilapor melarang golongan wanita membuat persembahan nyanyian dan tarian di khalayak ramai.

Bagaimanapun, kata exco pelancongan dan kebudayaannya Ariffin Deraman, mereka boleh berbuat demikian sekiranya sesama mereka di tempat tertutup, lapor Utusan Malaysia.

Beliau juga berkata, kaum hawa masih boleh terlibat dalam persembahan pentas berbentuk teater dan kesenian asal tidak melibatkan percampuran terlampau dengan lelaki, di samping mengekalkan ciri kesopanan

Musabaqah quran poon wanita tak boleh kerana di khalayak?...

Ibnu Hasyim said...

T.kasih pengomen-pengomen.

Anonymous said...

Kulup kafir dap musuh islam sasaran puak kafir pas sebab pas sahaja dalam malaysia parti yg istikomah perjuangkan islam.

cik siti said...

T.kasih Ibnu Hasyim.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails