Saturday, October 06, 2018

Jahatnya Sarawak Report. 'Kerana SR, Ramai Fikir Saya Pembunuh' - Najib


Kerana Sarawak Report, ramai fikir saya pembunuh - Najib


KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pengakuan oleh Sarawak Report bahawa mereka tidak pasti sekiranya beliau bertanggungjawab ke atas pembunuhan Kevin Morais sudah terlambat kerana ramai memikirkan beliau melakukannya.
"Blog itu sudah berjaya mempengaruhi ramai dengan penipuan dan fitnah bahawa saya adalah pembunuh," kata bekas perdana menteri itu menerusi catatan di halaman Facebooknya pada Khamis.
Ia susulan Sarawak Report menerbitkan satu artikel yang menyebut bahawa mereka tidak pasti sekiranya Morais yang merupakan timbalan pendakwa raya, ditemui mati, dalam tong dram berisi konkrit, dikatakan individu yang merangka kertas pertuduhan terhadap Najib.
Beliau juga menegaskan ayat di dalam artikel tersebut yang menyebut bahawa: "Nampaknya usaha Najib untuk mengenepikan penglibatan Morais akan dapat membuang segala motif pembunuhan yang berkait dengan tuduhan yang dibuat ke atas bekas perdana menteri itu. Beliau (Najib) mungkin betul."
Najib berkata, Sarawak Report merupakan blog pertama membuat fitnah kononnya Morais, dengan mengatakan bahawa mereka telah mengulangi tuduhan itu sejak tiga tahun lalu.
Najib juga menegaskan bahawa Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Shukri Abdull menafikan Morais terlibat dalam kes 1MDB. (mStar)
Hasil carian imej untuk sarwak report London
Imej yang berkaitan

17 comments:

ted manoff original said...

Cepat komen hentam,IBNU Hasyim. Bodohkan dia.

ted manoff said...

Ko yg bodooh terlajak..
Prooooot....aaah...legaaanyaaa..

Anonymous said...

Sudah banyak kali SR buat fitnah keatas najib tapi najib takut saman...hihihihi..

Anonymous said...

Kevin Morais Was Ex-AG's Most Trusted Prosecutor Says Ex-Colleague

3 October 2018 17
Refuting an allegation made yesterday in court, the former PM Najib Razak also dismissed earlier coverage by Sarawak Report, claiming that MACC chief Shukri Abdull had denied that the murdered prosecutor Kevin Morais had drawn up a charge sheet against Najib on behalf of the former Attorney General Gani Patail.

Najib was referring to a response given by Shukri to a press question in May when Shukri said “As far as I know Morais had nothing to do with 1MDB,” On that basis Najib claimed Sarawak report was wrong to say that Morais had drawn up the charge sheet (previously he had denied the charge sheet was genuine).

However, a former colleague who also worked closely with the former Attorney General has pointed out that Shukri’s comment was by no means an authoritative denial to be treated as proof by Najib, since the MACC chief made clear he had no particular reason to know who performed the work for the Attorny General, to whom Morais was ultimately accountable.

Although previously seconded to the MACC Morais had returned to the AG’s chambers where colleagues say he was one of the most trusted prosecutors:

There was only one prosecutor Gani trusted sufficiently to bring into his home to dictate work. Plus Kevin lived nearby. If Kevin Morais did any work for Gani, Shukri would not have known .. Should the AG give him personal (meaning Task Force) work, Kevin Morais could not disclose it to the MACC. The nature and type of work as his rank, salary, promotions etc were all payable by AGC.

The same ex-officer has told Sarawak Report they have reliable information that Kevin was in Gani’s house drawing up the charge sheets in the presence of some senior officers from the police force and other 1MDB task force personnel prior to Gani’s dismissal and that Morais distributed copies of those charges to these task force representatives.

It was these draft charges which Sarawak Report published shortly after the Najib government sacked Gani Patail, following which Kevin was kidnapped some five weeks later. Sarawak Report has not stated whether the two incidents were related, but to deny Kevin Morais was involved in drawing up the charge sheet on the basis of the comment from someone who did not have a particular reason to know appears deliberately misleading and an unnecessary intervention in the examination by the court.

The charges cited in those drafts have now been formally brought against Najib as part of the many current court proceedings against him, even though back in 2015 he had stated they were a lie and forged by Sarawak Report.

ted manoff said...

Siapa yg klon tuu..kenapa kalau tgk gambar hadi terasa nk pijakk2 jerr..

Anonymous said...

Kebin morais dipinjamkan ke SPRM...Kevin tidak dibawah arahan ketua pesuruh jaya sprm...kerja2 kevin hanye diketahui oleh Ghani Petail...

kevin memang tidak terbabit dgn siasatan 1 mdb seperti penjelasan shukri...kevin hanye terbabit dgn pendakwaan rasuah..

Dakwaan najib tidak betul bersandarkan kenyataan shukeri...
Laporan serawak repot kevin dibunuh kerana kertas pendakwaan keatas najib dlm kes 1 mdb disediakan oleh kevin morais..

Anonymous said...

Puak pas hodoo lah punyer kerja...sakit hati kerana tak mampu melawan hujjah..

Anonymous said...

Najib buat minda Mahathir kekal tajam

Alyaa Alhadjri
6 Okt 2018, 5:30 petang (Dikemaskini 6 Okt 2018, 5:33 petang)

A A
Tun Dr Mahathir Mohamad berkata perseteruannya dengan Datuk Seri Najib Razak menjadi satu daripada rahsia kesihatan dan usia panjangnya.

Menurut perdana menteri beliau percaya memastikan tubuh dan minda sentiasa aktif boleh menyumbang kepada usia yang panjang selepas bersara.

"Ia bukan sekadar tentang otot, tapi juga otak. Kalau anda tidak menggunakan otak anda, kemampuannya boleh merosot.

Anonymous said...

Jahat betul najib...kerana kertas pendakwaan kes 1 mdb Ghani Petail direhatkan dan digantikan Apandir...

Anonymous said...

najib jg berjaya buat minda walaun makin bodoh mcm kambing siplis.

I said...

Jawab aje di mahkamah. Kita tak pelu nk bertegang leher pasal dia tu....ke guaner....

Anonymous said...

Otak bani hasim makin kering...banyak tak tahu kedudukan sebenar perkara...pakai ceduk jer...bani hasim mudah kena tipu..

Anonymous said...

Mcmlah kau tahu sgt,tunggu dan lihat ajalah,ckp bykpun tak guna buat tambah dosa aja.fitnah sana sani apa nak jadi dgn mnusia skrg

Farah Adilah said...

DIA ORANG KAFIR FITNAH PERJARA BIASA

Anonymous said...

Dan Allah menciptakan kamu dari tanah kemudian dari air mani, kemudian Dia menjadikan kamu berpasangan (laki-laki dan perempuan). Dan tidak ada seorang perempuanpun mengandung dan tidak (pula) melahirkan melainkan dengan sepengetahuan-Nya.

Dan sekali-kali tidak dipanjangkan umur seorang yang berumur panjang dan tidak pula dikurangi umurnya, melainkan (sudah ditetapkan) dalam Kitab (Lohmahfuz).
Sesungguhnya yang demikian itu bagi Allah adalah mudah.

Mahathir Mohamad berkata perseteruannya dengan Datuk Seri Najib Razak menjadi satu daripada rahsia kesihatan dan usia panjangnya.

matde lupa Allah tentukan umur setiap orang
sombong matde ni

dulu masa dia baik ngan matjib
tak da satu pung ynag dia burukkan Matjib

bila dah matjib tak ikut cakap dia mulalah
dia berang harihari mengerangggg
burok perangai matdeni

Anonymous said...

Dan Allah menciptakan kamu dari tanah kemudian dari air mani, kemudian Dia menjadikan kamu berpasangan (laki-laki dan perempuan). Dan tidak ada seorang perempuanpun mengandung dan tidak (pula) melahirkan melainkan dengan sepengetahuan-Nya.

Dan sekali-kali tidak dipanjangkan umur seorang yang berumur panjang dan tidak pula dikurangi umurnya, melainkan (sudah ditetapkan) dalam Kitab (Lohmahfuz).
Sesungguhnya yang demikian itu bagi Allah adalah mudah.

Mahathir Mohamad berkata perseteruannya dengan Datuk Seri Najib Razak menjadi satu daripada rahsia kesihatan dan usia panjangnya.

matde lupa Allah tentukan umur setiap orang
sombong matde ni

dulu masa dia baik ngan matjib
tak da satu pung ynag dia burukkan Matjib

bila dah matjib tak ikut cakap dia mulalah
dia berang harihari mengerangggg
burok perangai matdeni

Anonymous said...

Sama jgk hadi. Masa baik dgn lim kit siang nuwar mat sabu bukan main dia terkinja2. Bila tk dpt jd mnteri mulalah merngek hentam nuwar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails