Tuesday, October 02, 2018

Otak Israel Bimbang, Hamas Uji Peluru Berpandu..

Hamas Uji Peluru Berpandu, Cetus Kebimbangan Israel
Hamas Uji Peluru Berpandu, Cetus Kebimbangan Israel

PADA masa suasana di Gaza semakin tegang, Hamas dilaporkan melakukan ujian peluru berpandu di pesisir Laut Mediterranean.


Media Israel melaporkan pada Sabtu yang Hamas melakukan ujian itu, yang meningkatkan kebimbangan Israel yang telah beberapa kali menyerang Gaza secara besar-besaran untuk menghapuskan kumpulan itu.
Latihan yang berpotensi mendorong Israel bertindak ganas itu juga berlaku pada masa Israel melalui Perdana Menteri Benjamin Netanyahu mendesak Amerika Syarikat dan masyarakat dunia menghukum Iran yang didakwa semakin mengancam keselamatan dengan peluru berpandu dan senjata nuklear.
Menurut laporan media Iran, al-Alam, Hamas menembak tujuh peluru berpandu dari darat ke laut.
Media ini bagaimanapun tidak memberikan penjelasan yang lebih terperinci mengenai ujian peluru berpandu Hamas itu.
Latihan ini merupakan latihan melibatkan peluru berpandu terbaharu dijalankan oleh Hamas, yang kemampuan senjatanya semakin meningkat dari tahun ke tahun, hasil bantuan Iran.
Konflik antara Palestin dan pasukan rejim Zionis terus meningkat dalam beberapa bulan kebelakangan ini, terutamanya selepas demonstrasi warga Palestin yang mengundang kekerasan daripada pasukan keselamatan Israel hingga menyebabkan kematian ramai orang awam.
Dalam demonstrasi terakhir pada hari Jumaat lalu, sehari selepas itu, tujuh penduduk terbunuh dan lebih daripada 500 orang cedera.
Gaza telah mula melakukan protes dinamakan al-Awdah yang aman sejak 30 Mac lalu. Mereka menuntut agar rejim Zionis menamatkan pendudukan dan sekatan Gaza.
Kumpulan perjuangan Palestin menegaskan bahawa mereka akan terus mengadakan demonstrasi ini sehingga matlamat mereka dicapai.
Mereka berpendapat, ancaman Israel menunjukkan ketakutan mereka dan keberkesanan demonstrasi yang aman ini. – Agensi

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Nak tahu seseorang itu otak Yahudi atau Israel, iaitu pada bila-bila masa sahaja abila timbul masalah konflik Palestin Israel, mereka tetap berpihak menyokong Israel, dan meletakkan kesalahan kepada rakyat Palestin dan umat Islam.

Pada hal Israel itu negara bangsat wujud di atas tanah milik rakyat Palestin sejak 1948 lagi sehingga sekarang terus perlebarkan tanah jajahannya. Di Malaysia, ramai yang cemburu kepada penghijranan pendatang Islam Myanmar, Bangladesh dan lain-lain, tetapi tidak terasa apa-apa kepada tanah Palestin yang dijajah Yahudi bangsat itu!

Video: ISLAM YAHUDI! - (Bobo Di Mana)

22 comments:

ted manoff said...

Ckp jerr lebih..bila perang klh..dulu uji dron tapii terus senyap..arab mmg xleh pakai tuan ibnu..sama mcm pas..

Anonymous said...

Jadi Hamas tak perlukan bantuan pas lagi.laa..

Anonymous said...

Broker Nasha tak ada plan bawak Najib jumpa berdoa bersama2 Hamas lagi ke?

Anonymous said...

Pas tak rasa ape2 pon pejajahan yahudi keatas palestin...lobai pas terasa marah bila umno tak kasi tolong di PD....

Madey baru kecam yahudi di pbb...himpunan bantah israel jadikan baitul maqdis jadi ibu negara yahudi lobai pas enggan hadir..

Anonymous said...

Dah dapat upah lumayan senyap ler..

ted manoff said...

Tuan ibnu dah beraq blom pagi nii..đź’©

Anonymous said...

"Nak tahu seseorang itu otak Yahudi atau Israel, iaitu pada bila-bila masa sahaja abila timbul masalah konflik Palestin Israel, mereka tetap berpihak menyokong Israel, dan meletakkan kesalahan kepada rakyat Palestin dan umat Islam.

Pada hal Israel itu negara bangsat wujud di atas tanah milik rakyat Palestin sejak 1948 lagi sehingga sekarang terus perlebarkan tanah jajahannya. Di Malaysia, ramai yang cemburu kepada penghijranan pendatang Islam Myanmar, Bangladesh dan lain-lain, tetapi tidak terasa apa-apa kepada tanah Palestin yang dijajah Yahudi bangsat itu!"

Buktikan Madey keam Yahud?

Anonymous said...


Luahan hati Tuan Hasyim mengenai Palestine dan penghirjahan Bangladesh, Myanmar ke Malaysia jauh kaitan nya. Israel menjajah, Bangladesh Myanmar pelarian. Kesan pelarian pada sosial dan economy negara memberi kesan langsung..

Nak tunjuk semangat Islam pun biar lah bertepatan. Macam orang lain tak peduli...

Kenapa peluru berpandu itu ke laut ? Kenapa tak terus di uji ke Israel?

Belum pasti berita tersebut sahih kerana yg melapurkan berita tersbt ialah media Israel. Mungkin ini taktik Israel untuk menjadikan alasan terus menceroboh tanah Palestine..

Anonymous said...

Ini satu contoh 'otak Yahudi'. Bila keluar berita mengenai Islam, semua dianggap negatif, bukan hendak dikaji. Kalau berita dari Yahudi, semua di anggap positif, tidak ragu lagi, baik semua.
Itulah otak Yahudi.

Maaf kalau terkena sikit-sikit.

Anonymous said...

Pas boleh bubar askar palsu dan pejuang islam...hamas boleh berjuang sendiri...lagi ponn askar palsu pas dan pejuang islam pas penakut pahit...tak ade pengalaman perang..

Anonymous said...

Ko suka berjuta2 bangladesh dan rohinya jadi rakyat malaysia? Tenggelam melayu....melsyu mcm melayu pas dahlah merempat miskin..

Anonymous said...

Kelantan ambik lah juta2 bangladesh dan rohingya...biar mengamuk orang kelantan tengok merata2 bangla dan rohingya...

Anonymous said...

israep nk hukum iran. hrmjadah israel nk menipu lagi. maka walaun pun percaya maka beri simpati dn sokongan kpd iran syiah tu.

tektik lama sejak dulu diguna israel dn qalaun masih tertipu. nk serang pun cita kt dunia. serang ajelah.

Anonymous said...

Yahudi sudah berjaya menjajah otaknya dikalangan pemimpin-pemimpin Msia.
Kerana nak jadi PM sekali lagi sanggup menjual agama dan bangsa. Sanggup menjadi penarik beca kepada Kit Siang.

Ha ha ha

Anonymous said...

Dalam blok ibno puak pro yahudi pun ada dan kita dapat kenal mereka dari komen pro yahudi mereka.

Anonymous said...

Dari dulu lagi malaysia anti yahudi bukan baru sekarang. Tapi ramai juga yg bertopengkan yahudi apa2 pasal islam semua takut nak perjuangkan. Liwat ditahfiz kawin budak berebut2 nak jadi juara. Tahfiz disuruh tutup kahwin ditentang habis2 tapi arak yg dah terang2 haram sampay mati dekat 40 org senyap.

Anonymous said...

Berapa harga agama yg dah dijual?..kalo tongang free ajer....dapat plak pukuh juta dari najb..

Anonymous said...

Ade yg kata syiah dicipta oleh yahudi...mcm mana plak israel nak serang syiah..

Anonymous said...

Ibnu hasim sila bagi tau lobai hadi angkut bangla dan rohingya ke kelantan dan terengganu...

Bani hasim ni hari2 bodooh..

Anonymous said...

israel us zionis syiah adalah adik beradik. tektik lama berlakun bermusuh. maka org islam ditipu dgn revolusi syiah iran sampai hari ni.

Anonymous said...

kalangan walaun mempunyai sel2 otak yg beku mcm kayu. dh terang hadi yg perkuda jual agama 355. tp otak kayu tkkn nk terima. mcm zombie lembam walaun ni.

cuba cita hujah apa ph jual agama? yg jual agama adalah puak yg suka promot mereka nk tegak agama tp tipu. ph tk guna pun isu agama. ph perjuang isu keselamatan dn ekonomi negara.

yg ngaku2 pejuang agama itulah penjual agama. tp walaun nk fhm pun ambik lg 100 tahun kot2 bertambah sikit sel2 otak tu.

Anonymous said...

walaun pas antara mangsa penipuan yahudi+syiah. isu palestin kuat bersuara. isu syiah yg lbh bahaya dn lbh kejam diam saja..sebb hadi kt syiah mazhab. hadi kt yahudi lagakn sunni dn syiah.

knapa tk dilagakan antara shafie maliki hambali dn hanafi? sbb semua itu mazhab yg benar sedangkn syiah adalah ajaran yahudi dajjal yg mnyamar.

tu sbb mudah dilagakan syiah dgn sunni sbb ajaran syiah tu sendiri dahagakn darah umat islam. termaktub dlm kitab2 besar mereka.

tak caya? sbb mudah ditipu dgn permusuhan olok2 syiah dn israel us. sbb tk penah kaji kitab syiah.. hnya terpesona dgn imej luaran ayatollat2.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails