Monday, October 01, 2018

Siapa Kurang Sopan? Lelaki Mengangkang Atau Wanita Berskirt Ini?

Hasil carian imej untuk Awas! Lelaki duduk mengangkang disimbah air dicampur peluntur
Anna menyimbah air yang dicampur peluntur kepada mana-mana lelaki yang duduk mengangkang. Foto Anna Dovgalyuk/east2west news

Awas! Lelaki duduk mengangkang disimbah air dicampur peluntur

SEORANG pelajar jurusan undang-undang melancarkan kempen lelaki duduk mengangkang dengan menyimbah air yang dicampurkan dengan peluntur pada seluar lelaki di dalam kereta api bawah tanah.
Anna Dovgalyuk mendakwa lelaki berkenaan sebagai "jantina yang agresif" dan memutuskan untuk berbuat demikian.


Gadis berusia 20 tahun itu memberitahu, lelaki yang duduk dengan keadaan mengangkang di dalam pengangkutan awam adalah bersalah di atas perbuatan yang kurang sopan, dan ia diperjuangkan di seluruh dunia.
Anna melakukan bantahan terhadap lelaki yang duduk mengangkang di stesen kereta api bawah tanah St Petersburg di Rusia.
Dia menggunakan 30 liter air yang dicampurkan dengan 6 liter peluntur dan menyimbah sebahagiannya pada bahagian kelangkang lelaki yang dilihat duduk dalam keadaan kurang sopan.
Bercakap mengenai lelaki yang menjadi sasarannya, Annad berkata: ""Kami bukan sahaja 'menyejukkan' di bahagian itu tetapi turut 'menandakan' kedudukan yang sepatutnya.
"Jadi semua orang dengan mudah dapat memahami bahagian badan mana yang perlu dijaga dengan tertib," katanya sambil menambah bahawa tindakannya itu dirakamkan dan didedikasikan kepada semua lelaki yang suka duduk mengangkang, yang disifatkan sebagai kurang sopan. - Mirror Online UK

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Nak betulkan lelaki supaya bersifat sopan konon.. lalu melancarkan kempen simbah air kepada lelaki yang duduk mengangkang dengan air dicampur peluntur pada seluar lelaki, di dalam kereta api bawah tanah.

Melebel pada lelaki "jantina yang agresif", itulah yang kurang sopan dan biadap. Sedangkan wanita penyimbah air itu, pakaiannya sendiri merangsang ke arah jantina yang agresif. Dia pam power, dia pura-pura lunakkan.. Ini kerja gila.

Itu sebabnya Islam mengaturkan peraturan menutup aurat dalam kehidupan sosial seseorang, keluarga, masyarakat dan negara. Pemikiran yang 'otaknya dijajah' sajalah yang menolak peraturan yang baik dari agama yang bertamaddun tersebut! 


Video

39 comments:

ted manoff said...

T.kasih tuan ibnu..t.kasih kerana tidak kaitkn ph dlm hal nii..mungkin anna nii ghairah tgk laki duduk kangkang..

Mohammad Azren said...

Apa lah Pak Ibnu ni, pantang pakai skirt je pasti terangsang. Agak nya kalau Anjing dipakaikan skirt pun Ibnu boleh tegang terkangkang. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Ko baca ni lagi bepekdah admin..............

KEHEBATAN `TOK NYANYUK UMUR 93 TAHUN DI PBB`Sehinggalah tiba giliran Tun M pada jam 11.45 pagi. Apabila pengerusi menjemput beliau untuk mengambil pentas, sorakan mula kedengaran. Orang berdiri memberi penghormatan. Bukan sahaja dari deligasi Malaysia tetapi juga dari perwakilan negara-negara anggota. Saya mula teruja. Satu perasaan yang sukar digambar. Sekalipun berada di tempat duduk bahagian atas dewan dan di belakang, wajahnya yang bersemangat jelas kelihatan di paparan skrin besar dalam dewan. Satu-persatu isu disentuh beliau. Dewan memberi perhatian penuh. Tepukan mengiringi setiap kali kritik dan saran terhadap isu-isu kritikal dilontarkan. Sekali lagi sorakan gemuruh mengiringi beliau sejurus habis berucap. Deligasi bangun berdiri memberi penghormatan. Perjalanan beliau turun pentas dan keluar dewan dikerumuni pemimpin negara-negara anggota yang lain dan orang ramai. Ya, akhirnya saya menitiskan air mata. Teruja dan bangga menjadi rakyat Malaysia yang punya pemimpin sepertinya. Begitu besar penghormatan dunia terhadap ‘orang tua’ ini. Tentunya atas kebijakan dan keberanian beliau di pentas dunia. Tidak keterlaluan saya katakan beliau adalah antara arkitek berpengalaman politik dunia yang ada ketika ini.

==========================

TAHNIAH KERAJAAN PAKATAN HARAPAN!!! SYABAS TUN MAHATHIR, PERDANA MENTERI MALAYSIA!

Teringat aku Jibbo dan Mak Badak kipas selindang merah mintak perhatian peminpi dunia........akhirnya parti HAMpas yang ambil perhatian.......... KAH KAH KAH KAH......

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH................

Anonymous said...

Apa pasal bani hashim duk sibuk perlakuan orang kapir?...dalah ke tak dalah ke lantak dia dia ler...kalo rasa ade buat salah pegi lah tegur sendiri..

masalah kemiskinan orang kelantan bani hasim takut suarakan salah siapa...arak masih dijual di kelantan...

Yg tak berkaitan dgn orang islam bani hasim suka sibukkan...bodooh bani hasim...bila agaknye pas boleh tawan putrajaya kalo disokong orang bodooh..

Anonymous said...

Bodoh betul ko ni...orang tepuk tangan pun jadi kebanggaan...x ada apa2 pun yg special pasal atok tu...kalu special sgt masa zaman dia lah byk perkara yg bagus sampai hari ni dpt rakyat nikmati...

Anonymous said...

Sikap hipokrit sebegini adalah sifat azali manusia. Itu hanyalah sifat hipokrit dalam konteks moral. Sebenarnya hipokrasi banyak berlaku dalam konteks politik. Bahkan ucapan politikus di pentas PBB jua sarat dengan swifat2 berkenaan (hipokrasi).

Anonymous said...

Tak suka tengok lelaki duduk mengangkang tapi sendiri pakai skirt adalah menepati definisi double standard.

Dalam konteks lokal, analoginya adalah banyak tapi paling ketara ialah yang ini:

Berasa amat sedih bila PM-6 bawak bini pi rombongan keluar negara tapi bersorak keriangan bila PM-7 bawak satu gerabak para kerabat ikut rombongan Kak Kiah.

Anonymous said...

Banyak benda yg atok dah buat sampai sekarang ko dan rakyat sedang nikmati..ko je mmmbutakan diri...

Anonymous said...

Depan kena lah tunjuk yg baik..belakang lain kira laa..

Anonymous said...

Aku suka tengok perempuan pakai tudung tapi pakai seluar ketat bontot bolat tersembul...celah kangkang terbentuk v...dada membukit ..syook...pas tak marah pon...bani hasim pon tak pernah suarakan perempuan melayu tak senonoh...bukan dara aje bini orang pon ramai...laki dia suka jantan lain termasuk jantan kapir tengok bodi bini dia...

Anonymous said...

Anak perempuan bani hasim suka pakai ketat tayang bodi?...bini bani hasim dah tua...

Anonymous said...

Ana suka tengok unifom seluar putih jururawat, bersihhhh je, suci gitu! lagi lagi bila seluar dalamnya warna merah, menteri kesihatan yg ikut pm ke PBB tu jangan pandai2 suruh tukar unifom tu eh!!!!! ana marah nanti tak undi ente pru15. Dah la budak2 sekolah kena tukar kasut hitam, susah mak bapak tau!!!

Anonymous said...

Yang tepuk tu orang kapir. Memang mereka suka sangat orang liberal dan sekular terutama yang boleh beri kemudahan pada dap. Bukan sangat pasai pengalaman dia, tapi pasai dia sekular dan liberal dan bercakap ikut logik akal dan tidak bersandarkan nas2 islam. Dan boleh pulak bekerjasama dengan kaki liwat. Tentu orang kapir berdiri dan tepuk tangan. Tepuk tangan dan standing ovation tu pun bukan ajaran islam.

Anonymous said...


Sesungguhnya Allah memasukkan orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai.

Dan orang-orang yang kafir itu bersenang-senang di dunia
dan mereka makan seperti makannya binatang-binatang.

Dan neraka adalah tempat tinggal mereka.

puak kapiou munapik mana peduli adab pakaian
sebab depa pung macam natang

Anonymous said...

Apa punya jahil komen. Ente sekular mana ada maksum. Boss ente pun kapir dap. Lagi tak maksum. Tp mahathir mungkin maksum, sebab tu jadi pilihan the kapir utk sokong dia.

Anonymous said...

Betui tn ibnu. Yg perempuan tu marah lelaki duduk ngangkang, tp dia pakai pulak skirt ketat. Yang salah nak perbetul yang salah. Dalam politik pulak perosak ph nak merosakkan lagi islam atas alasan liberal dan sekular. Dan melebel ulamak dengan tujuan merosak reputasi ulamak.

Anonymous said...

Pas pun sekular jugak. Menyembah demokrasi ciptaan yahudi ada hati nk bikin daulah islamiyah. Penipu geng lobai

Anonymous said...

Sama la pas. Sembah demokrasi. Tapi nak marah parti lain menang dalam demokrasi.

Puiii

Anonymous said...

Anwar diampun. Maknanya ada kesalahan yang pernah dilakukan. Diampunkan itu atas permintaan ph bukan dari luhur hati sultan. Sekarang menuntut jadi pm melalui langkah pd. Letak jawatan supaya undi baru. Adun lompat parti secara berleluasa terutama dalam era ph memerintah. Macam satu game baru yang khianati rakyat dipelopori umno dan ph. Ini rentetan peristiwa cetusan dari pemimpin liberal sekular yang gila kuasa. Perosak semakin merosakkan.

Anonymous said...

Pas liberal jugak..kapir mca benci pas kerana lobai pas berlagak lebih2...

Anonymous said...

Puak pas tonggang agama dah gerenti masuk sorga ker?...tuhan dah murka puak pas ni tak reti bahsa..

Anonymous said...

Pas sembah duit umno....tanye bik abuduh..

Anonymous said...

fitnah dan ph berpisah tiada

Anonymous said...

Nak ampon tak nak ampon kuasa agong...tak de orang boleh paksa hak agong...


Pas dah rosak...arak boleh jual...bikini boleh pakai..ade panggong wayang...nyanyi atas pentas boleh..penonton jantan dan betina bercampor gaul...perempuan boleh pakai ketat...

Walaun bodooh tak sedar seluar dalam sendiri rabak dan lebih busuk...

Anonymous said...

Pitnah pil kuda perkara biasa bagi pas..

Anonymous said...

Pil kuda dan seludup ketum perkara biasa di.kelantan...
.

Anonymous said...

Belit2 dan lobai pas tak boleh berpisah...sinonim

Anonymous said...

Woit lelebai hamPAS, pontong taik (umno) yang korang buat berpaut sekarang ni bakalan hanchor ngak lama lagi! Baiklah cepet2 korang hirup serpihan serpihan kotoran najis sekeliling korang tu sementara masih ada waktu, kalo ngak, korang persis kayak lebai malang, ke hulu kebulur ngak dapet mangan, ke hilir jugak kebulur ngak nyantap, doble malang kayak anjing buruk kepala! ngerti ngak neh!!!!!

wak cuman ngingatin aja loh!

jangan marah ya!

Anonymous said...

Lebai2 yg ph kutuk ramai yg jadi imam kat masjid2. Yg islam liberal jadi imam kat kedai kopi dan makmum dap. Bahasa orang ph pun bahasa lucah dan takda moral. Tak kan bahasa lucah hati tidak lucah. Takkan bahasa biadap, hati tidak biadap. Itu lah ph yg dikenali sebagai anti islam.

Anonymous said...

Imam kapla lucah belajar dgn lobai tontowi alporno fil germani dan bani hassim..buat2 tak tau plak...

Bahasa biadap diajar oleh lobai makhtar snake almaunah pembrontak kpd agong..

Maki hamun dan fitnah di ajar oleh lobai hadi...

Anonymous said...

Bukan anti islam anti kamu dan lobai pas yg selewengkan islam..

Anonymous said...

Belajar sebar cerita seksi dgn bani hasim....belajar sebar fitnah pon dgn bani hasim..

Anonymous said...

Geng anti Islam ni dah kehabisan idea. ulang perkara lama, pil kuda contonya, semua dah selesai tapi masih ulang lagi. Kalau dah kering idea tu tak perlu komen. Buat malu nampak bodoh sendiri.

Ha ha ha babi tunggang si kulup

Ha ha ha

Anonymous said...

Anti pas anti islam?...pas ugama islam?...pas parti aje ngok...yg dipimpin manusia biasa...bukan dipimpin wali...

Presiden pas boleh buat fitnah dan maki orang...sama mcm rang jahil jugak mcm ko jugak....

Anonymous said...

Bani hasim ulang benda yg sama...sebar fitnah yg sama...hihihihi..

Anonymous said...

Yang ini takde yang komen?

"Itu sebabnya Islam mengaturkan peraturan menutup aurat dalam kehidupan sosial seseorang, keluarga, masyarakat dan negara. Pemikiran yang 'otaknya dijajah' sajalah yang menolak peraturan yang baik dari agama yang bertamaddun tersebut!"

Sebenarnya yang ni yang puak anti Islam marah, tapi tak berani nak berhujjah. Kerana komen mereka di pantau oleh 'si kulup'. Babi tunggang boleh buat apa? Takut ditarik dedak?

Kesian, di dunia pun dah terhina..
Ya Allah, ampunilah mereka semoga kembali kepada Islam!

Anonymous said...

PAS sedia terima 'bantuan ghaib’ termasuk Umno - Hadi

Bernama
1 Okt 2018, 8:45 pagi (Dikemaskini 1 Okt 2018, 9:29 pagi)

A A
PRK PD l PAS terbuka menerima mana-mana pihak yang sedia membantu kempen calonnya, termasuk daripada ahli atau jentera Umno pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, 13 Oktober ini, kata presidennya, Datuk Seri Hadi Awang.

“Ini negara demokrasi dan PAS menerima siapa saja yang menyokong kita tapi ‘perkara ghaib’ (bantuan senyap-senyap Umno) saya tak tahulah.

“Umno tak benarkan ahli dia bantu (kempen PAS), tapi mungkin ada ahlinya yang undi calon kita,” katanya pada sidang media selepas Ceramah Perdana PAS sempena kempen PRK Parlimen Port Dickson di Teluk Kemang, malam semalam.

Lobai hadi tetap harapkan sokngan dan undi umno...mengaku tak berkemampuan lah tu...cakap besar pas boleh tanding sendiri...

Anonymous said...

PAU 2018: Slogan ‘Islam Memimpin’, perwakilan sokong Zahid

Faiz Zainudin - September 30, 2018 3:55 PM
78
Shares
7

Perwakilan Kalabakan, Abdul Karim Abdul Wahid
KUALA LUMPUR: Pendirian Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang menyokong slogan PAS bahawa Islam perlu menjadi kuasa tertinggi dan mentadbir di Malaysia disokong majoriti pimpinan akar umbi.

Perwakilan dari Kalabakan, Abdul Karim Abdul Wahid berkata, slogan Islam perlu berada pada tampuk tertinggi pemerintahan negara merupakan teras perjuangan Umno sejak dahulu lagi, bukan kerana ia disebut pemimpin PAS dan Umno baru menyokongnya.

Anonymous said...

Umno akan ganti pas...pas hanye banyak cakap beretorik saja...kalo umno tak bina majid pas nak semayang kat mana?...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails