Wednesday, October 03, 2018

Azmin Bakal PM Ke-8, Anwar Balik Ke Penjara?

Azmin Bakal PM Ke-8, Anwar Balik Ke Penjara?


DEDAH… Baru-baru ini netizen tempatan gempar dengan kisah seorang penilik wanita di Thailand, Navaracha Pinitlokakorn yang meramalkan pelbagai cerita ‘panas’ mengenai isu politik Malaysia.

Ini termasuk ramalan Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan dilantik sebagai perdana menteri yang kelapan selepas Tun Dr. Mahathir Mohamad. Uniknya beliau amat disegani di negara tersebut kerana ramalannya 100 peratus tepat.
Terkini, sebuah akhbar tempatan di ibu kota Amerika Syarikat (AS),The Washington Times pada 28 September lalu mendedahkan rancangan sulit Perdana Menteri ketujuh itu untuk tidak beri ruang kepada Anwar bagi ganti dirinya.
Penulis, L. Todd Wood menerusi kolum Analysis & Opinion memetik sumber kerajaan termasuk pegawai Pejabat Perdana Menteri ketika iringi lawatan Mahathir ke Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) di New York minggu lalu.
Dengan tajuk ‘Sex, lies, videotapes and sharia in Malaysia‘ (Seks, penipuan, rakaman video dan hukum syariah di Malaysia), kupasan beliau dalam artikel itu selari tilikan Navaracha mengenai masa depan ‘gelap’ politik Anwar.
Wood mendedahkan bahawa politik Pakatan Harapan (PH) berjaya dibentuk Mahathir penuh dengan korupsi, seni pembohongan dan hipokrit selain ugutan melibatkan tokoh berpengaruh di negara rantau Asia tenggara tersebut.
Ini termasuklah ‘drama’ pembebasan Anwar menerusi pengampunan diraja sebagai proses tawar-menawar kuasa kerana Mahathir memerlukan seteru politiknya itu yang memiliki pengaruh besar dalam kalangan rakyat marhaen.
Tambahan pula, Mahathir amat dibenci PH dan majoriti rakyat kerana amalan penyelewengan sepanjang 22 tahun berkuasa sebagai perdana menteri yang keempat waima sanggup bertindak memenjarakan Anwar atas kes liwat.
Justeru penulis akhbar tersebut mendakwa telah menerima maklumat daripada sumber boleh dipercayai yang rapat dengan Mahathir bahawa Pengerusi PH itu tidak pernah berjanji untuk serah kuasa ketua kerajaan kepada Anwar.
Sebaliknya hasil rakaman suara eksklusif selama beberapa jam itu yang diperoleh oleh Wood mendedahkan tiada perjanjian bertulis konon Mahathir akan beri jawatan perdana menteri selepas dua tahun berkuasa kepada Anwar.
Bahkan apa yang berlaku, Mahathir bakal mencalonkan Datuk Seri Mohamad Azmin Ali untuk diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong dan ini bermakna, tentu ada plot jahat untuk ‘sumbat’ Anwar kembali masuk ke penjara.
Langkah janggal Mahathir sengaja pilih Timbalan Presiden PKR itu jelas dapat dilihat apabila Azmin terpaksa lepas kedudukan Menteri Besar Selangor untuk sandang jawatan yang baharu diwujudkan, Menteri Hal Ehwal Ekonomi.
Dari segi hierarki, ia merupakan jawatan ketiga paling berkuasa dalam posisi jemaah Kabinet PH selepas Perdana Menteri dan Timbalannya, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail, isteri Anwar yang dilihat sekadar boneka.
Apakah Anwar akan bangkit berontak lawan Mahathir semula? Kerajaan Mahathir ada cara sendiri dan ia dipanggil ugutan! Ini termasuklah bongkar kes liwat ketiga Anwar dan kali ini dengan seorang remaja asing di luar negara.
Jika Anwar berdegil, rakaman itu yang disediakan perkhidmatan perisikan Jepun akan ditularkan secara luas di seluruh dunia dan apabila ‘meletup’, berita ini akan lengkap disusuli dengan pengesahan forensik pelbagai pihak.
Namun ada juga Pelan B iaitu Anwar tidak akan dimalukan sekali lagi, tetapi beliau sekadar perdana menteri boneka yang dikawal ‘orang’ Mahathir sama ada dalam Kabinet atau di luar pentadbiran kerajaan dan dipantau rapi 24 jam.
Ternyata Mahathir cukup bijak berpolitik dan isu ini turut disedari pihak kerajaan AS sendiri yang sebenarnya tidak begitu gembira dengan kemenangan dramatik PH dan terpaksa ‘berlakon’ buat sementara waktu. – Mynewshub.TV

29 comments:

Anonymous said...

Ahli nujum?tukang tilik? Mana allah?

Abah Turon said...

Tuan Haji Ibnu.. waaaa racun kuat...

Anonymous said...

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya (meminum) khamar, berjudi /, (berkorban untuk) berhala / syirik, mengundi nasib dengan panah / tilik nasib / , adalah termasuk perbuatan syaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat keberuntungan.

=======================

admin / ibnuhasyim kawan syaitan kerana mengajak orang percaya ramalan tilik nasib melalui posting di atas!

HAMpas HAMpas HAMpas!!!

Anonymous said...

Patut lah gulai kawah ada seketul babi chief lebai dah kata boleh makan. Terdesak betul!!!

Anonymous said...

Tak kisah sapa pm. Janji jgn hadi awang al syiah jd pm. Hancur negara

Anonymous said...

Mcm mana akhbar ini tahu rancangan silit madey?...hahaha..adevagenda ape ni?...kalo dah tahu bukan sulit lagi..

Nak lagakan madey dan anwar?...

Adebpihak nak sekat anwar?

Anonymous said...

Betul...perak peranda malaysia dgn amanat sesat..

Anonymous said...

Itulah komen tak berniai puak penentang Islam babi tunggang si kulup.
Mengulang benda sama. Makanlah dedak haram cybertrooper itu.
Carilah hujah2 baru. Makan gaji buta (dedak)saja.

Ha ha ha

Anonymous said...

Itulah komen pentaksub pas bodooh....tak reti beza penentang pas dan penentang islam...otak jumud kena basuh dgn lobai bodooh...kulup otak ciput...sampai kiamat pas kalah memanjang.

Anonymous said...

cik siti mandi di perigi
ke perigi sambil berkemban
kutiliki cik ct kawin lagi
sebab fe`il serakah gaban

Anonymous said...

benda kurafat pun nak ditonjolkan ke.....terdesak sgt....dah benda khurafat....adu domba lagi antara mahathir dgn anwar.......suma tu dosa besar tuan.....jadilah muslim yg cuba mengeratkn persaudaraan bukannya batu api.....

Mohammad Azren said...

Lebih dikenali sebagai BLOGGER yg islamik kononnya. Mana Tobayyun yg dilaungkan oleh Lobai Pas selama ini. terserlah KEMUNAFIKAN PUAK LOBAI. BUAT AGAMA MACAM KONDOM. PAKAI BILA PERLU.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Apabila kami ahli pas bangkitkan satu isu bermakna kami berada dilandasan yang betul. Tak kira sama ada itu tilik atau tak.

Kami pas adalah parti islam. Kami bukan parti sesat pan dap brsatu yg sgt sesat.

Teruskan pak ibnu. Anda adalah contoh pejuang pas yang diredhai. Teruskann

Anonymous said...

Woi. Kalaupun akhar tak dedahkan , pimoinan pas akan tahu juga. Ko tak kenal lagi pemimpin pas kami tuannguru haji hadi.

Dia diberikan bebagai klebihan la. Dia lah pemimpin selalu bermimpi jumpa nabi. Takkan la benda2 didunia skrg dia tak tau. Arwah tuan guru nik aziz ygnsedang dlm alam baqa dlm keadaan takde kaki pun tghh ada mimpi tau tak. Dia ulamak maka dia akan bntu lah.

Bodoh punya puak lebai kulop kpir harbi pan dap ph celaka

Anonymous said...

Memang, puak anti Islam memulakan komen dengan yang busuk-busuk. Begitulah tabiat geng anti Islam, mencarut adalah zikir hariannya. Lepas itu mengutuk pimpinan Islam dan ulamak.

Mereka meneruskan jadi babi tunggang si kulup. Bosnya sanggup jadi penarik beca Kit Siang, demi dapat gelaran PM. Group cycbertooper mereka di'dedak'kan beroperasi mempertahankan PH hingga sekarang, walaupun mereka sendiri terasa ditipu PH.

Jadi tidak hairan serang ke atas Islam dan ulamak akan berterusan, selagi PH berkuasa.

Ha ha ha .

Anonymous said...

Betul tu.Babi punya ph. Mari kita ahli pas ramai ramai doakan mereka jadi babi tunggsng kulop. Mariiii
Biar diorg tau doa ahli pas ni memang makbulll

Budak kampung Selatan said...

Ibnu pun dh percaya berita tilik menilik ni...istighafar ibnu..takut lah akan Allah!!

Nole said...

Har har har. Ibenu pun meyakini tukang tilik. Allahurobbi.

Anonymous said...

pas hadi ibnu agen cia.. sebar ramalan nujum kafir harbi luar negara. kata ibnu nujum tu 100% betul.

kerana dendam anwar dn ph.. walaun sanggup jual akidah kpd ahlil nujum.

Anonymous said...

Pemimpin bukan Islam PAS pertahan pakaian India Hadi

Shakira Buang
3 Okt 2018, 2:05 tengahari (Dikemaskini 3 Okt 2018, 2:10 tengahari)

A A
Bola telah bertukar kaki.

Selepas mengaitkan calon PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan kepercayaan bukan Islam, PAS pula kini terpaksa tampil mempertahankan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam isu hampir sama.

Dalam sidang media harian di kawasan parlimen Port Dickson, Dewan Himpunan Penyokong PAS Pusat (DHPP) mempertahankan tindakan Hadi menerima pakai pakaian dan perhiasan India.

Beliau menegaskan ia dikalungkan hanya sebagai tanda penghormatan.

"Perkara itu tidak ada kena mengena dengan keagamaan, ia hanya satu budaya dan tradisi kami sahaja.

"Ini adalah cara kami untuk memberi penghormatan kepada orang tertentu," kata pengerusi DHPP N Balasubramaniam dalam sidang media di markas PAS, di Teluk Kemang, hari ini.

Baca: Hadi selar oportunis sembahyang, tapi 'menari Hindu, Buddha

Anonymous said...

Dah balik semula ke muka lobai hadi hipokrit dan penipu..

Kalo orang buat tak boleh...kalo dia buat tak pe..

Baik mampos ler lobai Pas hipokritis..

Anonymous said...

Aku ingat lobai pas pergi dakwah kaum hinfu supaya masuk islam...boleh kawin mek melayu...

Anonymous said...

Foa puak penipu dan tonggang agama dilaknat tuhan..

Anonymous said...

Puak anti pas benci puak pas tonggang islam dan menipu...lobai pas busukkan islam..

Anonymous said...

Idu ape yg ko bangkitkan?..isu sex bebad di thailand?..

Isu besar islam ditonggang oleh pusk busuk pas...melayu kelantan mundur.

Anonymous said...

Pemimpin pas tak tshu tuhan sudah murka permainkan islam...busukkan islam bodoh bongok..

Lobai pas tak thu kelantan munfur..lobai pas tak tahu nak jana ekonomi supaya orang islam maju..

Lobai pas bodooh tahu melalak mintak royalti minyak..

Anonymous said...

Lobai tahi ker najib merompak?.labai tahu ker duit yg najib sedekahkan juta2 kpd lobai pas tu fuit rompak..haram...

Dlm negeri tak tahu eksyen tahu yg luar negeri..

Anonymous said...

Janji jangan BAPAK kau LoL..

Shafiek Abdat said...

Ibnu Hasyim indah nama dari rupa, jika ini tidak berlaku sama sekali,izinkan aku menapar pipi kamu supaya jaga mulut in future........!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails