Saturday, October 27, 2018

Pemandu Grab Diserang?




VIDEO sekumpulan pemandu teksi dikatakan 'menyerang' pemandu Grab yang dipercayai berlaku di ibu negara.

Rakaman berdurasi lebih satu minit itu tular sebuah laman Facebook menunjukkan sebuah kereta Perodua Myvi menurunkan pelanggan di sebuah premis.

Bagaimanapun muncul sekumpulan individu yang dipercayai pemandu teksi dari kawasan itu menyerang termasuk mengetuk cermin sisi kereta dipandu mangsa dan sempat berpesan agar pemandu tersebut tidak mengulangi perbuatan tersebut.

Namun tidak mahu berpanjangan, mangsa terus berlalu selepas membuat pusingan di kawasan tersebut

Di dalam video itu juga kelihatan seorang lelaki yang juga turut merakam kejadian itu seolah-olah memberi amaran.

"Begitulah ceritanya...kalau awak bawa Grab car atau Uber," katanya.
Namun perkara itu telah menimbulkan kemarahan netizen kerana usaha yang dilakukan itu bagi menambah pendapatan dan rezeki perlu dikongsi.    
"Masih tak sedar lagi....perangai macam hantu, nak orang naik teksi," tulis John Aripin.

"Kesiannya... orang buat kerja semata-mata nak cari duit lebih... tapi diperlakukan macam itu pulak.  Masing-masing cari rezeki, tolak ansur la sama," tulis Shila Hashila.

"Selama memandu teksi ini ke yang mereka ini belajar. Dah patut sangat lah dihapuskan," tulis Helmi Nadzri.
"Baru tahu... bila orang nak memerlukan teksi, alasan paling biasa kita dapat 'sorry jem, tak ikut jalan itu'... kalau nak tak payah pakai meter. Nak tak nak naik jugak, lagi-lagi bila melibatkan kes kecemasan. Tapi bila dah ada Grab, lagi bagus.  Grab, sesak atau tidak mereka selesaikan," tulis Mieza Razmie.
"Bukti ada, saksi ada, mohon pemandu grab buat laporan polis, cari semua pengkianat, lahanat, lahabau ini semua," tulis Mohdrizal Rizal.
Bagaimanapun, mengikut netizen video berkenaan adalah video lama yang tular semula.
Insiden itu, mendapat perhatian semula netizen selepas berlaku beberapa siri demonstrasi melibatkan perkhidmatan pengangkutan hingga melibatkan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad. (SH)

Pemandu Grab, Uber di serang?
Video sekumpulan pemandu teksi dikatakan 'menyerang' pemandu Grab atau Uber yang dipercayai berlaku di ibu negara. - Foto Facebook Info Bencana

1 comment:

cik siti said...

Klon nama saya. Tanda biadapnya puak-puak babi tunggang si kulup. Nama saja Mohammad Azren .. tapi gang yang sanggup bagi bini kepada si kulup lge. Manusia Islam apa ini. Jadi babi lagi baik.

Lihat ini..[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi perkakas antik saja.

Puak-puak ni jadi binatang lagi baik.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails