Saturday, October 06, 2018

2 Artis Ini Dilarang Buat Persembahan. Mengapa, Apa Kata PH?


HALAMAN HIBURAN
KUALA TERENGGANU – Liana Rosli atau lebih dikenali sebagai Kak KM yang juga pemilik produk jamu dan Rosalinda dikir barat tidak dibenar membuat persembahan pada Soho Festival yang akan bermula hari ini, hingga Sabtu di Stadium Negeri Terengganu, di sini.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Kesihatan dan Alam Sekitar negeri, Dr Alias Razak berkata, kerajaan negeri telah mengeluarkan arahan kepada Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) mengenai beberapa orang artis yang banyak menimbulkan kontroversi tidak dibenarkan membuat sebarang persembahan di negeri.

“Mengikut rekod sebelum ini, Kak KM dan Rosalinda tidak memenuhi syarat persembahan yang telah ditetapkan kerajaan negeri dan sebab itu mereka tidak dibenarkan membuat persembahan sama ada di atas dan di bawah pentas, mereka boleh datang hanya untuk menjual produk sahaja.
“Kita akan meletakkan penguatkuasa di tempat persembahan nanti dan sekiranya berlaku pelanggaran sya­rat persembahan, kita akan hentikan serta merta kerana penganjur sudah dimaklumkan sebelum ini mengenai syarat berkenaan,” katanya dalam satu sidang media di sini, semalam.

Manakala berhubung gegantung Soho Festival yang telah pun dibuang MBKT adalah kerana ia tidak menunjukkan sepertimana gegantung yang diberi ketika penganjur memohon permit. Anak kepada pelakon Normah Damanhuri, Kak KM terkenal dengan ‘trademark’ yang mengghairahkan manakala artis dari Kelantan, Rosalinda pula hebat dengan persembahan dikir baratnya yang melalaikan. 

Penganjuran sebarang acara persembahan pentas di negeri ini selepas ini tidak dibenarkan mengandungi unsur percampuran antara lelaki dan wanita. Malah wanita sama ada yang melakukan persembahan dalam nyanyian atau tarian hanya boleh berbuat demikian di hadapan audien wanita sahaja dan di tempat tertutup. Perkara tersebut terkandung dalam garis panduan penganjuran yang dikeluarkan oleh Jabatan Pelancongan negeri yang diedarkan malam ini.

Dalam garis panduan itu, Jabatan Pelancongan menyatakan acara persembahan pentas hanya melibatkan penyanyi dan penari lelaki manakala persembahan penyanyi dan penari wanita hanya boleh dilakukan kepada wanita sahaja di tempat tertutup. Di samping itu, tidak boleh berlaku percampuran terlampau di antara lelaki dan wanita di atas pentas ketika persembahan.

Persembahan kanak-kanak sahaja dibenarkan bercampur di antara lelaki dan perempuan di atas pentas. Lagu-lagu yang dipersembahkan tidak mengandungi lirik melampau dan melalaikan bahkan, muzik atau hiburan yang dipersembahkan tidak boleh diiringi atau dialunkan dengan instrumen bunyian yang melampau sehingga boleh mempengaruhi penonton atau pendengar mengikut rentak.

Menurut kenyataan itu lagi, persembahan muzik hanya dibenarkan selepas waktu Isyak dan tidak melepasi pukul 12 tengah malam manakala persembahan waktu siang perlulah tidak melampaui batas waktu solat. Di samping itu, persembahan pentas tidak dibenarkan diadakan pada hari Khamis malam Jumaat sehingga selepas solat Jumaat hari berikutnya.

“Menjaga adab dan tingkah laku dan berpakaian menutup aurat/kemas ketika persembahan dijalankan
“Penganjur mestilah memastikan penonton lelaki dan wanita bukan mahram tidak boleh bercampur antara satu sama lain,” ujar kenyataan itu 
Sumber : duniapendidikanonline 

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Peraturan ini dibuat adalah wajar untuk mempertahankan kemurnian agama Islam yang mulia. Apa pendapat pemimpin-pemimpin PH yang beragama Islam? Ulama-ulama PH? Apakah sama pendapat mereka dengan pemimpin yang tidak Islam?
Hasil carian imej untuk muzik di penttas
Imej yang berkaitan

Selepas ini..

40 comments:

Anonymous said...

Kerajaan pas telah kluarkan arahan artis wanita tak boleh buat persembahan di khalkyak...kenape plak 2 sahaja?...sudah tukar polisi?..

Anonymous said...

Kalo bagi kebenaran artis wanita unruk wanita ditempat tertutup sahaja artis wanita mana nak buat konsert?...berapa sen yg mereka boleh dapat?..

Kalo majlis wanita boleh lah...

ikan said...

tengok yang di jerman lagi best. tak gitu..

Anonymous said...

ceramah2 agama yg melampau jerit pekik maki hamun fitnah takfiri burukkn peribadi jg patut diharamkn. itu lbh mencemar agama atas nama agama.

guna pula hindu ceramah bg pihak pas kluar fatwa dosa undi anwar. yg ceramah tu kafir pulak tk disedarkn oleh walaun.

Anonymous said...

Suara wanita adalah aurat,ini bukannya perkara baru yg perlu diperdebatkan sepatutnya mmg bgitu,

Anonymous said...

Perkara yg baik apa salahnya disokong,jika kamu merasakan ceramah2 melampau mencemar agama sama2 kita tentang,sbg rakyat biasa gunakan otak,terlalu taksub adalah org2 mmperbodohkan diri sendiri

Anonymous said...

betul tu 10.51...

taksub dh jd budaya pas hadi yg harus dikikis. taksub la punya tkguna otak. jgn diperbodohkn oleh hadi dgn imej ulamaknya tu hingga xmau dgr dh pandangan ulamak2 lain.

Anonymous said...

Adakah Suara Wanita Itu Aurat?
Hafiz

Islam mengharamkan apa saja yg dapat menimbulkan fitnah sehingga islam mengharamkan perempuan yg menghentak kakinya ke tanah dgn tujuan supaya gelang kakinya didengar orang untuk membangkitkan syahwat lelaki.

Allah berfirman : “Dan janganlah mereka menyentakkan kakinya ke tanah agar supaya diketahui apa yg mereka sembunyikan dari perhiasan mereka” (an-Nur:31).

1 – Mazhab hanafi menjadikan larangan dlm ayat ini sebagai dalil bahawa : Suara perempuan adalah aurat sebab kalau suara gelang kaki saja dilarang maka lebih2 lagi suara perempuan itu sendiri.

Abu Bakar al-Jashash berkata : “ayat di atas menunjukkan bahawa wanita dilarang mengeraskan suara yg sekiranya didengar orang lain. sebab suaranya itu lebih membangkitkan fitnah daripada bunyi gelang kakinya, oleh itu ashab kami (mazhab hanafi) memakhruhkan azan wanita sebab dalam azan diperlukan suara yg keras”.(tafsir al-jashash 3/393)

Sebahagian fuqaha’ hanafi berpendapat bahawa : nyanyian wanita adalah aurat mereka. Mereka berdalilkan dgn sepotong hadith seperti berikut : suara takbir bagi lelaki dan tepuk bagi perempuan.

2 – mazhab syafie dan lain-lain berpedapat bahawa : suara perempuan bukan aurat. Sebab perempuan boleh berjual beli dan memberi keterangan sebagai saksi di hadapan hakim.

Al-Alusi berkata : “yang tersebut di dalam kitab2 fiqh syafie, dimana aku sendiri cenderung kepada pendapat ini (suara bkn aurat) kecuali kalau dikhuatiri timbulnya fitnah”. (ruh al-ma’ani 18/146)

melihat zahirnya pendapat kedua ini bahawa : apabila tidak menimbulkan fitnah maka suara perempuan bukanlah aurat. Sebab isteri2 nabi saw ada yang meriwayat hadith dan mereka juga bercakap2 dengan lelaki sedangkan diantara mereka itu terdapat lelaki yg bukan mahramnya.

Anonymous said...

Adekah anom 10.45 pengikut maxhab hanafi?...pas ikut syafei ato hanafi?..

Anonymous said...

Pas kadang2 lebih2 memberatkan bukum dari imam syafei...

Indonesian SEO said...

http://fs.illinois.edu/services/safety-and-compliance/about-the-program/construction-site-requirements/images/default-source/Stormwater-Management/erosion-33


Search engine optimization (SEO) or Indonesian SEO is the process of influencing the visibility of websites or web pages in search engine results - often referred to as "natural", "organic" or "earned" results. In general, the earlier (or rank higher on search results pages), and more often sites appear in the list of search results, the more visitors will receive from search engine users, and these visitors can be converted to customers.

SEO can target various types of searches, including image search, local search, video search, academic search, news search and industry-specific vertical search engines.

Indonesian SEO

Specialist SEO.com is an Indonesian SEO Service launched in 2011 when search engines were in the early stages of developing their algorithms, Google was a big company that was very promising. Search engine optimization (SEO) has a completely different meaning. Since then many things have changed and internet marketing has become a necessity for every company that wants to survive in the online world competitively.

Specialist SEO Indonesia SEO Services deal with Web Marketing technology from the start. After hours of research and development, trial and error, we can now offer the most reliable solutions in the world of Digital Marketing.

Indonesian SEO Service

You can chat, video call, phone, view photos, have fun, and even meet!
online datingsite, online dating indonesia, free online dating, best online dating site free, online dating app, online dating terbaik, dating online chat, situs online dating, free dating sites without payment, dating online with video call, dating, meet me, meet, people nearby, soulmate, heart, online dating apps, free online dating, video call, audio chat, find your partner, setipe, skout, flurv, bigo live, Tinder, OkCupid, Hookup, BeeTalk
online dating site

poker online said...

Welcome to asetqq.vip, the Best and Most Trusted Indonesian Online Poker Site. AsQQQ provides 6 games that can be played in 1 User Id only. Online Poker, DominoQQ, Bandar Ceme, Capsa Susun, Live Poker, Ceme Keliling Games, using Indonesian real money
poker online

jdk88.id/ is the jadwal bola, first trusted online betting agent in Indonesia that provides live baccarat, roulette and sicbo online services. Giving customer satisfaction and serving better than others.
Always determined to be able to serve customers better. Trying to remain a Soccer Agent, Casino Agent, the best and most trusted Online Betting in Indonesia
Jadwal bola

Onekartu is a trusted online poker agent Site. Original Money Poker uses IDNPlay servers that are 100% proven trusted and fairplay. Deposit and Withdraw Process in Crotqq start from 10 thousand rupiah and with fast and safe process. Customer Service Crotqq is available 24 hours to help you if you are having problems. onekartu.net is always trying to become a trusted online poker agent for those of you who want a Fairplay Poker game.

poker uang asli

Anonymous said...

pas ikut imam hadi

Anonymous said...

musabakah al Quran.. kena lah jg asingkan antara peserta lelaki perempuan dan audience lelaki perempuan..

Masa pertandingan Badang bina badan ada pulak juri Hakim perempuan ..

jgn tekejut .. Lesbian dan gay bertambah mendadak di negeri PAS.

Anonymous said...

Pas utamakan nak cegah maksiat yg hanye satu bahagian dari kemungkaran...

Najib merompak satu kemungkaran pas sokong....kemungkaran tidak boleh dicegah kerana sikap pas double standard...

Puaka Rimba said...

Apa ni, mengapa dilarang Kak KM @ Liyana Rosli. Terlepaslah peluang Lobai nak tengok demo kak km basuh POEN dengan produk dia.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Jawapan orang liberal, ringan macam dap, madey dan anwar.

Anonymous said...

Yang aku tahu bab konsert ni, ph juara. Siap karaoke lagi. Kempen politik pun ada konsert. Lobai takkan anjur konsert maksiat macam tu. Ramai yang tahu pun lobai tak buat. Tapi biasalah jiwa kotor macam azren fitnah dan azren berpisah tiada.
Selamat berfitnah tuan azren. Semoga selamat dunia akhirat.

Anonymous said...

Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung.

Hai anakku, dirikanlah salat dan suruhlah manusia mengerjakan yang baik dan cegahlah dari perbuatan yang mungkar dan bersabarlah terhadap apa yang menimpa kamu. Sesungguhnya yang demikian itu termasuk hal-hal yang diwajibkan oleh Allah.

ini satu tanda perintah dari Allah
bukan main main ngan perintah ini

Dan ketika Kami berfirman kepada para malaikat: "Sujudlah kamu kepada Adam", maka sujudlah mereka kecuali iblis. Dia adalah dari golongan jin, maka ia mendurhakai perintah Tuhannya.

1 kali iblis ingkar jadi kapir
ni kan pulak ada ornag main main ngan suruhan Allah ni
nak jadi kapir jugak ka????

Anonymous said...

pas hnya fokus bab kaitan sexual sbb itu kelemahan walaun. bab lain sapu. penyucian hati xde program pun. dibiar mazmumah. yg adanya doa laknat utk org lain.

Anonymous said...

itu sbb ph benterabenteras rompakan dn dedak. itu adalah mungkar yg besar blh jahanamkn negara. blh jg mngundang bala Allah dlm bentuk bencana dll. bkn bab sexual aje

Anonymous said...

Pawagam kat Kelantan dah lama tutup kat Terengganu bila plak nak tutup atau dibolehkan plak? kalau di bolehkan kat Kelantan buka la balik fatwa dan hokum takut2 dah berubah lah

Anonymous said...

Islam dah bagi panduan tapi kamu tak ikut bila dikuat kuasakan kamu tentang. Kamu sebenar anti islam bukan anti pas sebab perjuangan islam hanya pas sahaja yg istikomah dan musuh islam telah bersatu hari2 hentam dan serang pas terutama tuan guru haji hadi awang.

Anonymous said...

Kalau kamu katakan pas ikut imam hadi itu ternyata fitnah sebab pas tidak ikut hadi tapi al quran hadis dan ulamak pewaris nabi. Kamu perlu buktikan dengan hujah yg betul sebab maha suci allah maha berkuasa lagi maha mengetahui.

Anonymous said...

Demi allah pas tidak keluarkan arahan sokong najib ini semua agenda puak kafir munafik dan libral nak kaitkan pas dengan najib. Sekarang ph dah kerajaan kenapa tak hapuskan dan hukum mereka yg bersalah. Sebab itu kami perjuangkan hukum hudud sebab sekiranya najib didapati bersalah dia akan duhukum hudud cuba kamu puak ph carik apa hukumam hudud pada najib. Tak perlu kerajaan nak tanggung dlm penjara seumur hudip dia.

Anonymous said...

Cukup2lah azren tabur fitnah bawak2 bertaubat.

Anonymous said...

Seronok puak kafir memburuk2kan pemerintah islam.

Puaka Rimba said...

Memang betul apa, takkan Lobai boleh halang si Kak KM ini turut serta. Tentu Lobai ada tengok video produk dia. Sekilas ikan di air ,sudah tahu yg mana Lobai ,yg mana Darai. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Eeleh...tanding 3 penjuru...arahan lobai hadi pangkah umno ato pas saja...

Sekarang 2 penjuru saja...

Kuat belit..

Anonymous said...

Lobai pas baham duit rompakan najib...nak sorok kat mana?....tak mungkar?..

Anonymous said...

Yg buruk nak kata elok?...kalo tak nak dikata buruk jangan buat buruk...nak sorok kat mana?...

Anonymous said...

Ibnu Hasyim foto tak cukup seksilah,carilah lebih seksi dan menghairahkan. Kalau setakat foto macam ni konek aku pun tetap sejuk.

Anonymous said...

Anwar: Mahathir turun padang, orang PD naik semangat

Shakira Buang
5 Okt 2018, 6:46 petang (Dikemaskini 5 Okt 2018, 7:16 malam)

A A
PRK PD | Keputusan Tun Dr Mahathir Mohamad berkunjung ke Port Dickson awal minggu depan dijangka akan lebih membakar semangat pengundi di kawasan itu kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut calon Pakatan Harapan (HARAPAN) itu beliau gembira dengan kedatangan perdana menteri untuk berkempen.

“Hari ini saya gembira kerana diberitahu bahawa Dr Mahathir sendiri nak datang ke Port Dickson, nak berkempen.

“Lagilah naik semangat orang Port Dickson, insya-Allah,” katanya.

Anwar berkata demikian semasa berucap di program Sembang Santai Usahawan Desa dan Sahabat AIM petang ini.

cik siti said...

Begitulah telatah komen puak anti Islam. Padanlan jadi babi tunggang si kulup.
Ini baru hina di dunia..
Macam geng yang tak percaya hari akhirat..

Anonymous said...

Begitu lah jawapan walacai yg bodoh tak mampu nak balas hujjah yg solid ...hanye boleh ratib babi dan kulup...hina sungguh walacai didunia..

Anonymous said...

Azmin: K'jaan kaji mekanisme salur dana ke negeri pembangkang

Bernama
5 Okt 2018, 9:45 malam (Dikemaskini 5 Okt 2018, 11:20 malam)

A A
Kerajaan Pakatan Harapan sedang mengkaji satu mekanisme terbaik bagi menyalurkan dana pembangunan kepada empat negeri yang ditadbir oleh pembangkang untuk memastikan negeri berkenaan tidak ketinggalan dalam arus pembangunan negara.

Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Azmi Ali berkata adalah menjadi dasar kerajaan Pakatan Harapan untuk memastikan pembangunan yang dilakukan di semua negeri dilakukan secara adil dan saksama khususnya di negeri yang tertinggal dalam konteks pembangunan negara.

“Walaupun ada negeri yang berada di bawah pentadbiran Barisan Nasional (BN) dan PAS, tetapi kita mesti dilihat berlaku adil untuk pembangunan di negeri berkenaan demi kepentingan rakyat

Anonymous October 6, 2018 at 3:35 AM

Azmin...

Tak perlu kaji2 lagi...buang masa aje...parti penentang PH yakin mereka mampu perintah dan boleh majukan negeri mereka...rakyat mereka juga yakin kemampuan parti yg mereka pilih...

Anonymous said...

JKM temu bual ibu tunggal lacurkan diri

Bernama
5 Okt 2018, 11:22 malam (Dikemaskini 5 Okt 2018, 11:23 malam)

A A
Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) telah menemu bual keluarga ibu tunggal yang didapati bersalah cuba melacurkan diri oleh Mahkamah Tinggi Syariah Terengganu pada 27 September lepas, dalam usaha memastikan kebajikan anak-anaknya terpelihara.

Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata bukan menjadi hasrat pihaknya untuk mencampuri urusan mahkamah syariah.

"Namun kebajikan wanita dan kanak-kanak adalah keutamaan saya," katanya dalam kenyataan hari ini.

Dr Wan Azizah berkata JKM mendapati wanita berusia 30 tahun yang mempunyai dua anak itu telah memohon bantuan kebajikan pada 2016 namun tidak diluluskan kerana telah menyerahkan anak pertamanya kepada kakak beliau. Anak kedua pula diserahkan kepada keluarga angkat tahun lepas.

Anonymous said...

Ini tindakan yg betul...mengkaji mengapa terlibat dgn kerja keji...membantu jika mereka benar2 susah....hukum mereka jika bantuan telah diberi tapi masih melakukan kerja keji yg dilarang ugama....islam ade pengecualian dlm kes darurat...

Saidina umar tidak menghukum yg mencuri di masa darurat...setelah disediakan bantuan makanan hukuman potong tangan dilaksanakan setelah bantuan makanan disediakan...

Pas tidak mampu bantu rakyat...hanye mampu laksanakan hukuman kununye mencegah maksiat selari ajaran islam...ikut sebagian ditinggalkan sebagian.....kewangan kerajaan pas terhad tapi gaji mb exco dan adun yg besar tidak dikurangkan...

Inikah yg dikatakan berkat?...

osma said...

Hello semua,
Nama saya Ahmad Asnul Brunei, saya menghubungi Firma Pinjaman Osman untuk pinjaman perniagaan berjumlah $ 250,000. Kemudian, saya diberitahu tentang langkah meluluskan jumlah pinjaman saya yang diminta, setelah mengambil risiko lagi kerana saya sangat terdesak untuk menubuhkan sebuah perniagaan kepada kejutan saya yang paling besar, jumlah pinjaman telah dikreditkan ke akaun bank saya dalam 24 jam perbankan tanpa apa-apa tekanan mendapatkan pinjaman saya. Saya terkejut kerana saya pertama kali jatuh mangsa penipuan! Jika anda berminat untuk mendapatkan sebarang jumlah pinjaman & anda berada di mana-mana negara, saya akan menasihatkan anda boleh menghubungi Firma Pinjaman Osman melalui e-mel osmanloanserves@gmail.com

BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
Nama pertama......
Nama tengah.....
2) Jantina: .........
3) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan: .........
4) Tempoh Pinjaman: .........
5) Negara: .........
6) Alamat Rumah: .........
7) Nombor Mudah Alih: .........
8) Alamat e-mel ..........
9) Pendapatan Bulanan: .....................
10) Pekerjaan: ...........................
11) Tapak yang anda buat di sini tentang kami .....................
Terima kasih dan salam mesra.
Derek E-mel osmanloanserves@gmail.com

idnsport said...

Banyak Peminat poker di masa sekarang, idnpoker menjawab kebutuhan pecinta poker kunjungi kami di
http://www.pokerqq178.com/

Kami mengelolah berbagai pasaran togel di indonesia terlengkap dan terpercaya kunjungi kami di situs bandar togel kami di
http://www.deluxe4d.com/

Perkenalkan kami dari situs judi online terpercaya idnsport di website:
http://www.deluxe111.com/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails