Friday, May 25, 2018

Dirikan Solat Diri, Negeri, Negara, Bagaimana? Lihat T'ganu Ini..


 

Gambar Menteri Besar Terengganu yang baharu dilantik, Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar mengimamkan solat fardu di Wisma Darul Iman tular menerusi media sosial. 

Dalam satu posting gambar di Facebook 'Budok Ganu', Dr. Ahmad Samsuri dilihat sedang mengimamkan solat bersama-sama para pegawainya di bangunan Wisma negeri. Lagi gempak dibelakang Dr Samsuri kelihatan Ustaz Azhar Idrus menjadi makmumnya.

"Dirikan solat pada diri kita, dirikan solat kepada keluarga kita, dirikan solat di negeri perintah kita itu suatu yang sangat bermakna"

Kerajaan Terengganu sekarang menjalankan pemerintah mendirikan solat sebagaimana pesan Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan juga Tuan Guru Haji Abdul Hadi. Bukan sahaja setiap waktu rehat (zohor) diisi dengan solat berjamaah malah ada sedikit tazkirah membuatkan pegawai kerajaan negeri sentiasa berada dalam pesan memesan sebagaimana tuntutan dalam Surah Al Asr

Ini suatu permulaan yang baik mengakhir komennya. (MINDARAKYAT)

Foto Terkini
Sesiapa yang menghidupkan malam Ramadan dengan penuh keimanan dan mengharapkan ganjaran dari Allah, diampunkan dosa-dosanya yang lalu.

4 comments:

Anonymous said...

(Ingatlah) suatu hari (yang di hari itu) Kami panggil tiap umat dengan pemimpinnya; dan barang siapa yang diberikan kitab amalannya di tangan kanannya maka mereka ini akan membaca kitabnya itu, dan mereka tidak dianiaya sedikit pun.


jauh beza ketua ada asas ugama kuat ngan kurang
jelas nampak terang

Anonymous said...

Pemimpin kerajaan PAS sibuk mendirikan solat memimpin rakyat ke syurga.

Sebaliknya, sebilangan pemimpin pakatan sibuk mendirikan pesta arak terbuka, atheis, LGBT, sekularusme, liberalisme, pluralisme , murtad dll.

Anonymous said...

وَٱصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ ٱلَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُم بِٱلْغَدَوٰةِ وَٱلْعَشِىِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُۥ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ ٱلْحَيَوٰةِ ٱلدُّنْيَا وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُۥ عَن ذِكْرِنَا وَٱتَّبَعَ هَوَىٰهُ وَكَانَ أَمْرُهُۥ فُرُطًا

Dan bersabarlah kamu bersama-sama dengan orang-orang yang menyeru Tuhannya di pagi dan senja hari dengan mengharap keridhaan-Nya; dan janganlah kedua matamu berpaling dari mereka (karena) mengharapkan perhiasan dunia ini; dan janganlah kamu mengikuti orang yang hatinya telah Kami lalaikan dari mengingati Kami, serta menuruti hawa nafsunya dan adalah keadaannya itu melewati batas.

[Quran 18:28]

Anonymous said...

وَقُلِ ٱلْحَقُّ مِن رَّبِّكُمْ فَمَن شَآءَ فَلْيُؤْمِن وَمَن شَآءَ فَلْيَكْفُرْ إِنَّآ أَعْتَدْنَا لِلظَّٰلِمِينَ نَارًا أَحَاطَ بِهِمْ سُرَادِقُهَا وَإِن يَسْتَغِيثُوا۟ يُغَاثُوا۟ بِمَآءٍ كَٱلْمُهْلِ يَشْوِى ٱلْوُجُوهَ بِئْسَ ٱلشَّرَابُ وَسَآءَتْ مُرْتَفَقًا

Dan katakanlah: "Kebenaran itu datangnya dari Tuhanmu; maka barangsiapa yang ingin (beriman) hendaklah ia beriman, dan barangsiapa yang ingin (kafir) biarlah ia kafir". Sesungguhnya Kami telah sediakan bagi orang orang zalim itu neraka, yang gejolaknya mengepung mereka. Dan jika mereka meminta minum, niscaya mereka akan diberi minum dengan air seperti besi yang mendidih yang menghanguskan muka. Itulah minuman yang paling buruk dan tempat istirahat yang paling jelek.

[Quran 18:29]

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails