Friday, May 25, 2018

Kahwin 15 Minit, Cerai. Semuanya Kerana Ego &Duit?



Hasil carian imej untuk Cerai isteri selepas kahwin 15 minit
Gambar hiasan.

DUBAI - EMIRIAH ARAB BERSATU. Seorang lelaki di Dubai nekad menceraikan isterinya yang baharu dikahwininya selama 15 minit. Keputusan itu dibuat selepas lelaki tersebut berasa 'terhina' dengan tuntutan hantaran oleh bapa mertuanya.

Ketika kejadian itu, pengantin lelaki tersebut menyerahkan hantaran 50,000 dirham (RM54,160) seperti yang dipersetujui kedua-dua belah pihak dan baki wang tersebut akan diberikan selepas majlis meraikan hari bahagia mereka.


Bagaimanapun, bapa pengantin perempuan tidak sabar dan terus mendesak supaya dia memberikan kesemua wang 100,000 dirham (RM108,320) tersebut. Lelaki terbabit berasa terhina dengan perbuatan bapa mertuanya dan dia bertindak menceraikan wanita itu di hadapan seluruh keluarga dan rakan mereka.
Sebelum ini, perkahwinan terpendek dalam sejarah Emiriah Arab Bersatu (UAE) berlangsung selama beberapa saat.

Kejadian pada 2012 itu berlaku apabila pengantin lelaki berang selepas bapa mertuanya meminta supaya anaknya dibenarkan untuk terus bekerja. - Daily Mail

Begitulah, bila ego dan duit menguasai diri. Bukan dalam perkahwinan saja, dalam politik pun begitu. (IH)

1 comment:

tok landak said...

Org arab sekarang mmg xguna satu sen pun..terutama yg ada duit..hidup hanya tau berjoli saja..arab yg bergelar jutawan jadikn amerika sebagaii tempat berjoli..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails