Tuesday, May 22, 2018

180 Lembu Rempuh Masuk Padang Nak Main Bola? Pemain Sebenar Lari..

Dua Tim Sepakbola Batal Bertanding, Karena 180 Sapi Masuk Lapangan, Ada Pemain Lari Karena Ketakutan

SUKAN

LEMBU pun nak main bola? Ini berita baik. Sekumpulan lembu merempuh masuk ke padang bola sepak yang hijau menyebabkan permainan bola ditangguhkan.

Orang ramai merusuh, hujan lebat, bersalji adalah perkara biasa di sana. Perlawanan bola sepak sepatutnya diadakan pada hari Jumaat (18/05/2018) di Guernsey, sebuah pulau milik Inggeris di Selat Saluran.

Apabila pemain dalam kedua-dua pasukan berada di padang dan bersedia untuk bertarung, permainan tiba-tiba terhenti kerana pemain mendengar bunyi bising di pinggir lapangan. Tiba-tiba, sebanyak 180 ekor lembu memecah pagar bola sepak kayu itu, menyebabkan pertandingan tertunda.


Kedua-dua pasukan terkejut dengan pencerobohan lembu, malah beberapa pemain melarikan diri dengan ketakutan. Ada pemain berani menarik tiang bendera dan menendang sudut-sudut yang cuba memacu lembu-lembu.

Nick Leigh Morgan, 44, seorang pengarah syarikat yang bermain untuk kelab Fisioterapi Fiskal FC yang akan bersaing, membantu para pegawai mengusir haiwan pemakan rumput itu.

"Saya mendengar bunyi bising di hujung padang, dan kemudian saya melihat bunyi dan 'tsunami' melanda kami," kata Nick.
"Kira-kira 180 ekor lembu, dan sesetengahnya sangat besar, beberapa pemain berlari takut," katanya.

Akhirnya, lembu yang buruk boleh ditendang keluar padang.
Malangnya, pencerobohan lembu menjadikan keadaan medan rosak.

"Lembu meninggalkan kotoran di padang dan kami fikir ia sangat lucu," tambah Nick.
"Kami semua bersetuju bahawa kami tidak dapat meneruskan permainan dan kami berjabat tangan dan menganggap permainan berakhir dengan seri," katanya.
"Saya telah bermain bola sepak selama 30 tahun dan mempunyai banyak perkara aneh di padang, tetapi saya tidak pernah mengalami apa-apa seperti itu sebelumnya," kata Nick dengan ketawa. (IH)
Berkat Selebrasi Sujud Syukur Mohamed Salah, Media Internasional Ingin Tahu Apa Arti Sujud
Kebiasaan bintang Liverpool, Mohamed Salah, meraikan sujud, membuat media antarabangsa tertanya-tanya apa arti pergerakan itu. Mohamed Salah menjadi salah satu pemain yang menjadi pusat perhatian bola sepak manusia dunia. Itu juga dakwah. Ikuti seterusnya..

6 comments:

Anonymous said...


Allah telah berfirman (yang bermaksud):

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai.
(Al-A'raaf 7:179)


Liberal International rai pembebasan Anwar Ibrahim

LONDON, 6 Ramadan 1439H, Selasa – Persekutuan Politik Antarabangsa, Liberal International (LI) dilapor meraikan pembebasan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dibebaskan daripada penjara 16 Mei lalu.

Gerakan parti-parti politik liberal itu dalam satu kenyataan berkata, pembebasan ‘tokoh’ itu adalah satu kejayaan kerana Anwar dianggap lambang penyatuan liberalisme.

“Kami sentiasa bersama isterinya, Timbalan Perdana Menteri, Dr Wan Azizah dan anak perempuan Nurul Izzah, yang secara konsisten menyeru pembebasannya di peringkat tertinggi kerajaan dan juga di Majlis Hak Asasi Manusia Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB).

“Anwar Ibrahim adalah lambang kuasa penyatuan liberalisme. Liberal International meraikannya. LI akan meneruskan kempen untuk membebaskan orang lain yang dipenjarakan di seluruh dunia termasuk senator Leila de Lima, Kem Socha, Raif Badawi, dan Ilham Tohti,” kata kumpulan itu.

Dalam masa sama, LI turut menyatakan bahawa Parti Keadilan Rakyat (PKR) adalah salah satu anggotanya.

Sumber: https://www.ismaweb.net/2018/05/22/liberal-international-rai-pembebasan-anwar-ibrahim/

Anonymous said...

Tak payah guna ayat quran ler, saya nak tanya, adakah perangai awak ikut al-quran?

Anonymous said...


Nabi palsu 3:23 PM berani mempermainkan kalimah 'Allah' untuk menghina pejuang Islam. Nabi palsu ini fikir PH masuk PRU14 secara percuma, calon-calon parti Islam PAS sahaja yang perlu bayar deposit PRU14. Kalah dan menang itu adab pertandingan dalam PRU14. InsyaAllah semua calon itu mendapat pahala jihad yang besar berbanding dengan belanja berjuta ringgit.

Pejuang Islam di zaman Rasulullah s.a.w. dan zaman para sahabat berjuang menegakkan agama Islam sehingga mereka syahid. Mungkin kamu nabi palsu 3:23 pm juga akan mempermainkan mereka seolah-olah mereka telah mengalami kerugian besar sedangkan kita semua mengetahui mereka memperolehi syahid yang bererti mereka mendapat kemenangan yang lebih besar berbanding dengan belanja berjuta ringgit.

Nabi palsu 3:23 PM adalah setaraf dengan Musailamah al-Kazzab yang mengaku dirinya nabi (palsu) dan boleh menerima wahyu dari Allah.

Nabi palsu 3:23 PM sembang lebat, habuk pun tarak !

Anonymous said...


Sebelum kamu anon 3:30 PM tanya orang lain, tanya diri kamu sendiri dulu sama ada perangai kamu ikut al-quran.

Anonymous said...


Barua dedak roket 3:33 PM,

Mana bukti kamu konon Hadi pun syiah? Kalau setakat buat dakwaan karut tanpa bukti, kamu dan dajal sama sahaja. Penjaja fitnah !

Anonymous said...

Allah telah berfirman (yang bermaksud):

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai.
(Al-A'raaf 7:179)

Ayat ini ditujukan kepada manusia yang mengingkari perintah Allah dan RasulNya seperti puak sekular, puak plural, puak liberal, puak kafir harbi, puak atheis, puak LGBT dll yang berani menentang, mengingkari, menghina, menfitnah, memburuk-burukkan atau mempermain-mainkan ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails