Sunday, January 14, 2018

Tsunami Melayu: Ranapkan PH S'ngor, Beri Kelebihan Buat PAS Tadbir.


Abdul Hadi

TSUNAMI Melayu pada PRU14 ini bakal meranapkan impian Pakatan Harapan (Harapan) kekal di Selangor, sekali gus memberi kelebihan buat Pas mentadbir negeri.

Malah, pertemuan tiga penjuru yang dijangka berlaku di setiap Dun dan parlimen, sama sekali tidak menggugat peluang parti Islam itu menang meskipun tanpa PKR dan DAP.

Menurut Yang Dipertua Pas kawasan Puchong, Mohd Soffiean Ismail, Pas yakin strategi dan gerak kerja yang diatur di setiap Dun dan parlimen berupaya menambah baik kedudukan parti itu berbanding pada PRU13.

“Pilihan raya kali ini, pengundi teras kepada Pas adalah kalangan kaum Melayu dan kita rasa sudah ada syarat untuk berlaku satu perubahan besar.
“Jika PRU13 berlaku tsunami Cina tetapi pilihan raya kali ini kemungkinan berlaku tsunami Melayu berikutan perkembangan semasa yang berlaku dalam Harapan,” katanya.

Beliau menambah, soal calon di setiap Dun dan parlimen juga telah dimuktamadkan, dan jentera Pas Selangor kini bersiap sedia sepenuhnya, hanya menunggu masa pembubaran berlaku.

Tandingi semula kerusi Pas


Bagi Pas kawasan Kapar pula, kesemua kerusi akan ditandingi termasuk Dun dan parlimen yang sebelum ini diwakili oleh Pakatan Rakyat.

Yang Dipertua Pas Kapar, Noor Najhan Mohd Salleh berkata, ia bagi memastikan hasrat Pas mentadbir Selangor pada PRU14 menjadi realiti.

“Kalau PRU13 lalu, Parlimen Kapar dan dua Dun di Sementa serta Sungai Pinang adalah milik PKR dan DAP.

“Tetapi kali ini, Pas akan bertanding semua kawasan Dun Kapar atas dasar tiada tahaluf siyasi dengan PKR dan DAP. Maka, kita akan bertanding semua kerusi di kawasan itu,” katanya.

Beliau berkata, kali terakhir Pas bertanding bagi kerusi Kapar adalah pada 1999 dan kemudian diserahkan kepada PKR. Menurutnya, matlamat Pas adalah kemenangan, maka jentera parti bergerak ke arah itu.

“Matlamat perjuangan kita tetap sama dan isu menang kalah itu telah kita lalui. Pastinya kita turun untuk menang, jadi jentera kita menggambarkan ke arah itu,” ujarnya.

Tambah Noor Najhan lagi, Pas Selangor akan pastikan sokongan padu rakyat terhadap Pas, termasuk pengundi bukan Melayu.

“Pastinya Pas tetap akan menjadi sebahagian daripada kerajaan. Kita dalam pilihan raya nak kuasa bagi membawa rakyat ke arah kebaikan.
“Akan datang kita akan mempertahankan kemenangan Gagasan Sejahtera, bukan Pakatan Harapan, bukan BN. Kita berdiri atas tiket kita sendiri,” tegasnya.

Ada kawan atau tidak, lawan tetap lawan Pas yakin dapat mengekalkan kemenangan di Selangor walaupun bersendirian dan tidak lagi  bersama parti pembangkang. PRU13 menyaksikan Pas ketika bersama DAP dan PKR dalam Pakatan Rakyat, menang 15 kerusi Dun di Selangor, PKR 13 dan DAP 14 kerusi.

Kedudukan ini, menurut Yang Dipertua Pas Kawasan Sungai Besar, Mohd Fadzin Taslimin, Pas positif dapat mengekalkan kedudukan di Selangor.


“Ada kawan atau tidak, siapa pun lawan kita, tidak timbul isu. Pas tidak ada masalah. Ya, matlamat kita mahukan kemenangan dan kita berusaha ke arah itu walaupun bersendirian.
 “Kerana itu, Pas meletakkan akan bertanding hampir di kesemua kerusi di Selangor walaupun berlaku pertembungan tiga kerusi,” katanya.

Katanya, perubahan politik di Selangor menunjukkan Pas mempunyai kekuatan sendiri.

“Bahkan Pas akan terus mendapatkan sokongan rakyat dan pengundi termasuk NGO di Sungai Besar.
“Ini menunjukkan rakyat mulai faham dengan matlamat dan perjuangan parti ini, dan Pas tidak perlu terlalu bergantung kepada isu semasa semata-mata," katanya.

Optimis kemenangan menjadi milik parti itu, Mohd Fadzin mendakwa undi Pas tidak pernah merosot malah bertambah walaupun Pas sudah berusia 60 tahun.
Tetap pertahankan Selangor walau badai melanda. Tidak dinafikan pertandingan tiga penjuru tidak dapat dielakkan dalam mana-mana pilihan raya.


Namun, tiga atau empat penjuru sekalipun, Pas mempunyai potensi  menang besar di Selangor, meskipun tanpa Harapan. Yang Dipertua Pas Kawasan Sepang, Ir Mohd Haslin Hassan berkata, pilihan raya adalah proses demokrasi dan sesiapa sahaja boleh bertanding. 

“Tetapi ia bergantung kepada kekuatan parti masing-masing, dan apabila tiba masa mengundi rakyat menilainya.
 “Bagi Pas, secara tradisi mana-mana kerusi yang diletakkan calon, kita akan hadapi sesiapa juga yang akan bertanding. Pas tetap lawan sesiapa sahaja, dan tidak mustahil Pas akan menang lebih banyak kerusi,” katanya.

Dalam usaha mengekalkan kerajaan negeri, Pas akan pastikan musuh politik iaitu BN dan parti lain tidak boleh menguasai Selangor.

“Pas akan pastikan Selangor tidak akan jatuh ke tangan musuh. Kita mahu pertahankan kerajaan sedia ada,” katanya.

Kerjasama tetap diteruskan. 
Sementara itu, kerjasama Pas dan Kerajaan Selangor tetap diteruskan walaupun Pas tidak bersama dalam Pakatan Harapan. Perbezaan matlamat dan perjuangan tidak bermaksud Pas perlu mengetepikan amanah rakyat untuk menerajui Selangor.


Sejak 2008, katanya Pas memberikan sumbangan besar kepada kerajaan negeri. Yang Dipertua Pas Kawasan Ampang, Khasim Aziz berkata, tekad Pas untuk mengekalkan kerajaan negeri, sekali gus menolak tohmahan bahawa Pas tidak pernah membuat sebarang perjanjian dengan Umno.

“Apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bersatu di atas pentas sama, kerjasama ini  demi kebajikan rakyat dan atas matlamat sama, bukan kerana politik atau ada perjanjian dengan Umno.
“Dakwaan itu hanya cubaan mencipta persepsi negatif dan propaganda buruk yang tidak selayaknya dan hanya mengelirukan  rakyat” katanya. (TKO)


Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

38 comments:

Puaka Rimba said...

Kebelakangan ini adun Pas pun lompat Parti, Apatah lagi Penyokong dan Persimpati Parti Pas ye tak?. Kenyataan berdasarkan teori "syok sendiri". Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

PAN TSUNAMI MATA TANGKAP NANGIS KERANA DIBULI RAKAN2

UIIIIIOOOOO TAKUTNYA UGUTAN PAN. IALAH KENA BULILAH KATAKAN TAPI KAWAN2 MEREKA HARAM TAK TAKUT PUN

PENYOKONG TAK DE LAGI MAU KOMPANG LEBIH. PAN LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSER

https://aidcnews.wordpress.com/2018/01/12/amanah-johor-tuntut-18-kerusi-dun-jika-tidak-pru-diboikot/

Amanah Johor Tuntut 18 Kerusi DUN, Jika Tidak PRU Diboikot..

AIDCNews -12/01/18 –Pemuda Parti Amanah Negara (Amanah) Johor menuntut pimpinan Amanah pusat bertegas dalam soal pembahagian kerusi dan mendesak Amanah di peringkat negeri dibenarkan bertanding paling minima 18 kerusi daripada 56 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

Ketuanya Muhammad Taqiuddin Cheman berkata jika jumlah calon DUN untuk Amanah gagal diperolehi, beliau bimbang akar umbi parti akan memboikot PRU 14 di Johor.

“Jika berlaku agihan kerusi DUN yang tidak seimbang, ia berisiko mengundang keadaan tidak terkawal ahli di bawah.

“Kita khuatir tindakan boikot gerak kerja pilihan raya akan berlaku dan menatijahkan kesan buruk terhadap harapan rakyat,”katanya dalam satu memorandum yang diserahkan kepada Presiden Amanah, Mohamad Sabu hari ini.

Muhammad Taqiuddin berkata tindakan memboikot itu bukan suatu perkara yang dipandang mudah kerana Amanah Johor telah memboikot Konvensyen PH Ahad lalu apabila tidak berpuas hati parti itu hanya dibenarkan bertanding hanya dua kerusi Parlimen di peringkat negeri.

“Jika agihan kerusi masih tidak menyebelahi Amanah Johor, Timbalan Presiden, Tuan Haji Salahuddin Ayub dan Pengerusi Johor, YB Haji Aminolhuda Hassan harus mengambil tanggunjawab sepenuhnya,”katanya lagi


Anonymous said...

UHUK UHUK SAMPAI HATI PAN DI BULI BERJEMAAH OLEH RAKAN2 PH. SAMPAI HATI U. KAH KAH KAH.
INGAT DAP, BERSATU DAN PKR PEDULI KA. DARI BAGI PAN KERUSI BAIK BAGI PSM KERUSI. AT LEAST PSM ADA 10X AHLI BERBANDING PAN

https://aidcnews.wordpress.com/2018/01/10/diketepikan-kerusi-parlimen-perjumpaan-amanah-wilayah-persekutuan-diselubungi-kesedihan/

Diketepikan Kerusi Parlimen, Perjumpaan Amanah Wilayah Persekutuan Diselubungi Kesedihan

AIDCNews -10/01/18 –Diketepikan daripada mendapat sebarang kerusi Parlimen menyebabkan perjumpaan Amanah Wilayah Persekutuan semalam diselubungi kesedihan.

Perjumpaan selama dua jam itu diadakan berikutan Amanah Wilayah Persekutuan tidak diperuntukkan walau satu kerusi pun di Parlimen pada PRU 14, sedangkan parti itu sebelum ini berharap agar dibenarkan bertanding di Parlimen Setiawangsa.

Pengerusi Amanah Wilayah Persekutuan, Dr Mohd Hatta Ramli dikatakan berminat bertanding di Parlimen Setiawangsa sebagai menggantikan Parlimen Kuala Krai yang ditandingi pada PRU 13.

Apabila PH mengumumkan Parlimen Setiawangsa diserahkan kepada PKR, Dr Hatta dilaporkan kecewa dan mengancam akan meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Amanah Wilayah Persekutuan.

Justeru itu satu perjumpaan khusus diatur antara Amanah Pusat dengan Amanah Wilayah Persekutuan semalam.

Antara pemimpin yang hadir adalah Presiden Mohamad Sabu; Pengerusi Amanah Wilayah Persekutuan, Dr Hatta Ramli; Pengarah Strategik Dr Dzulkefly Ahmad, Pengarah Komunikasi Khalid Samad, Ketua Pemuda Mohd Sany Hamzan dan Ketua Amanah Wanita Dr Siti Mariah Mahmud.

Menurut sumber yang enggan namanya disiarkan, suasana hiba bermula apabila seorang anggota parti menitiskan air mata ketika menyuarakan rasa terkilannya terhadap keputusan pimpinan PH yang meminggirkan kehendak Amanah Wilayah Persekutuan itu.

“Ada yang telah berkempen sejak Amanah ada di wilayah (Kuala Lumpur). Saya rasa (mereka) menangis bukan sebab marah, tetapi kerana telah berkorban begitu banyak,” katanya kepada Malaysiakini.

Menurut seorang lagi sumber yang hadir pada pertemuan semalam, hampir semua anggota wanita dan sebahagian anggota lelaki menangis ketika individu itu (Dr Hatta ?) sedang bercakap.

Khalid Samad ketika dihubungi berkata, beliau turut sedih semasa pertemuan semalam.

“Mereka (anggota parti) menangis sebab tak ada kerusi di Wilayah. Sedih memanglah sedih tapi tak adalah sampai kita semua menangis berjemaah,” katanya.

Dalam pengumuman Ahad lalu, PH membenarkan Amanah bertanding di Parlimen Shah Alam dan Kota Raja yang sebelum ini ditandingi oleh Khalid Samad dan Dr Siti Mariah.

Sementara itu, Pengarah komunikasi Amanah Wilayah Persekutuan Datuk Tarmizi Mohd Jam berkata, dalam pertemuan itu Presiden Amanah, Mat Sabu memberi penjelasan berkenaan kehilangan kerusi Parlimen Setiawangsa.

“Presiden menjelaskan hilangnya kerusi Titiwangsa menyebabkan Amanah tiada satu kerusi pun di Kuala Lumpur untuk PRU ke-14.

“Beberapa resolusi dicapai bagi mencari jalan keluar, presiden dan pasukan perunding kerusi akan mengambil tanggunjawab secara langsung,” katanya di Facebook.

Selain Amanah Wilayah Persekutuan, turut tidak berpuas hati adalah Amanah Perak yang diperuntukkan empat kerusi Parlimen dan Amanah Johor dengan dua kerusi Parlimen.

Anonymous said...

NANTI LAST2 KERUSI PAN BOLEH BERTANDING TURUN DARI 27 KE 7 SAJA. 7 BAGI KAT BERSATU, 7 KAT PKR DAN 6 KAT PSM.

OIIIIIII PAN, KAWAN2 KAMU PUN DAH TAU KAMU TAK DA AHLI DAN TAK BAWAK HASIL. KAH KAH KAH

Anonymous said...

ORANG BERBUDI KITA MERASA
PAN DIBULI PH BAHAGIA.

KAH KAH KAH

Anonymous said...

AHLI PAN APA LAGI TAK MAU TALIPON HOTLINE BULI KA. KAH KAH KAH

http://www.utusan.com.my/pendidikan/sekolah/aktifkan-i-hotline-i-lapor-kes-buli-1.22901

Aktifkan hotline lapor kes buli

Kementerian Pendidikan perlu mengaktifkan semula talian hotline kes buli bagi membolehkan mangsa atau orang awam menyalurkan aduan berkaitan perkara itu, saran Penganalisis Jenayah, Kamal Affendi Hashim.

Hal ini kerana, tegas beliau, perlakuan buli yang melibatkan pelajar amat serius dan perlu diatasi segera melalui hukuman pemulihan yang berterusan.

“Masalah buli tidak boleh lagi diselesaikan dengan hanya memberhentikan atau menggantung pelajar daripada sekolah.

“Kes buli ini boleh dikatakan sudah menjadi kes jenayah dan seharusnya si pelaku didakwa dan menerima hukuman yang setimpal,” kata­nya.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/pendidikan/sekolah/aktifkan-i-hotline-i-lapor-kes-buli-1.22901#ixzz543kFLnCv
© Utusan Melayu (M) Bhd

Anonymous said...

Pas+Ikatan+Gagasan Sejahtera=PIGS???

Anonymous said...

Kita merasa sangat gembira melihat segelintir pengkhianat keluar dari parti Islam kerana pengkhianat-pengkhianat ini sudah letih lesu berpura-pura menyokong perjuangan Islam.

Apabila segelintir pengkhianat itu keluar dari parti Islam, parti Islam akan menjadi lebih kukuh dan kuat.

Jika pengkhianat itu menjadi khadam parti kafir harbi DA-Pig pun bagus juga sebab mereka akan menjadi biawak hidup untuk diternak oleh parti DA-Pig.

Memang DA-Pig perlukan barua @ khadam baru kerana macai@ khadam parti kuali tidak boleh diharap untuk menghapuskan parti Islam. Sebilangan pemimpin dan ahli DA-Pig telah keluar dari DA-Pig kerana pemimpin dan punahsihat DA-Pig telah gagal mentadbir sebuah negeri sejak 2008.

Pelbagai skandal, banjir kilat, tanah runtuh, kematian manusia dll telah berlaku sehinggakan boss DA-Pig sendiri didakwa di mahkanah kerana dakwaan rasuah. Rakyat sudah jemu, bosan dan meloys dengan propaganda DA-Pig.

Tinta Mohd Yusri said...

Pas nak perintah Selangor.. Kah kah kah kah.. Kelantan pun nyawa nyawa ikan.. Kah kah kah

Anonymous said...

Selama ini Mike Sabun berselfie dada dengan amoi dan menghempas mikrofon atas stage tanda setia (tahap bodoh bertingkat) seorang khadam kepada pemimpin kafir harbi DA-Pig.

Bahkan pemimpin-pemimpin parti liberal kuali cuba mengampu pemimpin DA-Pig dengan membuat kenyataan terbuka konon mereka akan merampas seluruh Kelantan.

Hahahaha kesian melihat parti liberal kuali dikencing kaw kaw oleh boss dan punahsihat parti kafir harbi DA-Pig dan sekutu parti liberal apabila kawasan DUN dan parlimen telah difaraid di antara parti DA-Pig dan parti-parti liberal ternakan DA-Pig. Hanya sisa diberi kepada parti kuali pimpinan Mike Sabun kaki hempas mikrofon.

Maka jelas tidak ada persamaan hak atau kejujuran dalam Pakatan Haprak. Mereka saling menipu dan menindas antara satu sama lain. Kita boleh bayangkan apa akan berlaku jika Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig berkuasa di negara kita.


Oleh sebab itu, marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS dalam PRU14 untuk menjamin dan membela agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Kalau Kelantan nyawa-nyawa ikan, mengapa kerajaan PAS Kelantan wujud dengan stabil tanpa sebarang krisis sejak berpuluh tahun yang lepas?

Ini bererti Tinta adalah pendusta. Sepatutnya Tinta memfokuskan parti kafir harbi DA-Pig dsn khadam-khadam liberal yang sedang nyawa-nyawa ikan kerana sebilangan orang Cina juga menentang DA-Pig dan khadam-khadamnya .

Selepas PRU14, Tinta bolehlah mohon jawatan penjaga parking haram.

Anonymous said...

WAH HANCING PEMIMPIN-PEMIMPIN PARTI LIBERAL KUALI TERMASUKLAH TUANG GURU LIBERAL MIKE SABUN YANG TERKENAL MENGHEMPAS MIKROFON DAN SELFIE DADA AMOI ADIK DIKENCING KAW KAW OLEH PEMIMPIN DAN PUNAHSIHAT DA-PIG DAN KHADAM MEREKA.

KAH KAH KAH KAH MENANGIS !

Anonymous said...

Tsunami Melayu akan terjadi dan mangsanya ialah PAS dan UMNGOK akan masuk longkang.kah...kah..kah.....

Anonymous said...

Apabila terdengar nama PAS maka terhidulah bau hancing akibat telah dikencing UMNO dan akan terus dikencing sehingalah PAS wafat.Ini pernah diakuai oleh pemimpin PAS bahawa mereka telah dikencing UMNO dan terus rela untuk dikencing. RUU355 telah lenyap akibat kebodohan Pemimpin PAS kerana berangan2an yang UMNO akan menyokong mereka.

tok labu said...

BESARNYA NAFSU POLITIK PAS!!!
Kata Hadi Awang, sekiranya Pas berjaya mendapat 40 kerusi dalam pilihanraya akan datang, parti itu akan menjadi tempat pergantungan  kepada parti-parti lain yang ingin menubuhkan kerajaan.

“Jika Pas boleh mendapat 40 kerusi Parlimen, parti lain yang tak boleh nak tubuh kerajaan akan bergantung kepada  40 kerusi ini.

“Walau pun parti lain ada 100 kerusi atau 80 kerusi, kerana nak tubuh kerajaan kena ada minima 112 kerusi.

“Jika PAS ada 40 kerusi, bermakna kita akan menjadi tempat kebergantungan siapa yang nak tubuh kerajaan. 

“Dengan 40 kerusi ini kita (PAS) ada pengaruh dan boleh minta macam-macam,” kata Presiden Pas itu seperti dilapor Harakah.

Dengan kenyataan di atas, apa yang nyata ialah ia menyerlahkan betapa besarnya nafsu politik Pas sekarang ini.

Pertama, dia mahu menang 40 kerusi dan kemudian boleh memilih kerajaan mana-mana yang dikehendakinya untuk memerintah negara ini.

Sebenarnya itu cuma kata-kata politik Hadi saja. Apa pun keadaannya pilihan Hadi tetap Najib, UMNO dan BN. 

Kalau PH kekurangan kerusi untuk menubuhkan kerajaan, Pas tidak mungkin akan mencukupkannya. Sebaliknya jika BN yang tidak cukup kerusi, Pas pasti dengan senang hati menawarkan  kerusi-kerusinya.

Katalah PH nanti ada 100 kerusi dan BN cuma ada 80 kerusi, pilihan Pas tetap BN.

Tak usahlah Hadi berdrama lagi tentang pilihannya kerana sikap beliau terhadap Tun Mahathir, Bersatu, DAP, Amanah yang merupakan anggota PH bukanlah rahsia lagi.

Begitu juga sikap dan pendiriannya terhadap Najib, UMNO dan BN bukanlah rahsia untuk difahami oleh sesiapa pun jua.

 Segala-galanya sudah terang lagi bersuluh ibaratnya.

Jadi, tidak guna memberi waima satu kerusi pun kepada Pas sebenarnya. Mereka adalah talian hayat kepada Najib, UMNO dan BN semata-mata.

Bertanding sendirian dan membiarkan berlakunya pertandingan tiga penjuru untuk menyelamatkan Najib, UMNO serta BN dan sekiranya menang pun, itulah juga tujuan Pas dan Hadi.

Biarkan Pas kali ini, kalau boleh tidak mendapat walau kerusi pun dan jadikan nasib mereka bersama-sama dengan UMNO dan BN untuk meratapi kekalahan.

Yang kedua, kata Hadi juga, dengan adanya 40 kerusi itu mereka boleh minta macam-macam daripada pihak yang ingin bekerjasama dengan mereka.

Itukah sikap dan perangai parti yang memperjuangkan Islam - tujuannya hanya nak minta macam-macam?

Sekali lagi, ini adalah petunjuk bahawa kita tidak harus memberi walau satu kerusi kemenangan kepada Pas kerana jika menang, tujuannya hanya nak minta macam-macam, sudah tentunya semuanya untuk kelompok dan diri sendiri, bukan demi rakyat dan perjuangan Islam.

Inilah Pas era Hadi, Pas yang perlu dijauhi oleh semua pengundi. (ShahbudinHusin 13/01/2018)

Unknown said...

#tolakPAS

Anonymous said...

ORANG BERBUDI KITA MERASA
PASAL HADI, ISLAM TERSIKSA.

Anonymous said...

Masuk longkang boleh bangkit kembali.

Masalahnya ialah Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig ke laut selepas PRU14. Menangis pun tiada guna.

Anonymous said...

Wah macai ternakan DA-Pig mabuk air ketum menulis cerita dongeng tahap tadika.

Parti Islam PAS bukan khadam UMNO dan PAS tidak pernah bersekutu dengan UMNO. Bahkan kerajaan UG yang disebarkan oleh penjaja fitnah ternakan parti kafir harbi DA-Pig dan parti liberal kuali pun tidak wujud. Maka jelaslah PAS tidak pernah dikencing oleh UMNO.

Sebaliknya orang ramai sudah tahu Mike Sabun mikrofon dan pemimpin-pemimpin parti liberal menangis tergolek-golek kerana dikencing oleh boss dan tuan punahsihat DA-Pig and the gang.

HANCING !

Anonymous said...

Sudah tentu lah PAS pilih Najib,Rosmah, UMNO dan BN.

Nak beli Wakil Rakyat PH atau Wakil Rakyat BN, tentu lah susah.

PAS telah bersedia menjual unta-unta nya dengan tawaran mendapatkan duniawi.

PAS nak mintak hudud, MCA MIC akan tinggalkan BN.

PAS nak mintak jawatan, 40 kerusi tidak mencukupkan kuasa menawar PAS.

PAS nak jual mahal, hanya UMNO yang mahu kan PAS. PAS tak laku untuk PH.

Jadi harga PAS ialah selori dedak untuk 10 kerusi. Siapa dulu dia dapat. UMNO cuma ada 2 lori dedak sahaja.

Anonymous said...

Wow tok labu penjilat dedak cap roket. Kalau nak cipta cerita dongeng pun, simpanlah sedikit bodoh kamu. Jangan tunjuk semua kebodohan kamu. Buat malu tok Labi sahaja.

Pemimpin parti Islam PAS telah membuat keputusan bertanding di seluruh negara dalam PRU14 bukan setakat 40 kerusi.

Ini bererti tok labu ternakan DA-Pig adalah pendusta.

Anonymous said...

Ya setuju tolak PAS ke Putra Jaya. Dan tolak Pakatan Haprak pimpinan kafir harbi DA-Pig ke laut !

Anonymous said...

Pakatan Haprak pimpinan kafir harbi DA-Pig jangan cakap besarlah.

Kita masih ingat lagi kera-jaan DA-Pig tumbang di Prk kerana ADUN pembangkang lompa parti.

Anonymous said...



Hanya UMNO sahaja yang boleh menyucikan AMANAT HADI.

Sebab itu apabila PAS menang, Hadi selamat dari sumpahan AMANAT HADI yang mengkafirkan UMNO.

AMANAT HADI sudah luput sebaik PAS bergabung dengan UMNO.

Sebaliknya AMANAT HADI berbalik pada ahli PAS kerana bersama dengan orang yang mereka kafir kan.



Anonymous said...


Jadikan rampasan kuasa di Perak sebagai petunjuk..

Hadi gagal dengan rancangan nya untuk mengkhianati PR selepas pru. DAP telah bersetuju MB Perak adalah YB Nizar.

UMNO di percayai telah membeli 2 Adun PKR dan 1 Adun DAP.

Tidak semua pemimpin PAS bersetuju dengan Hadi dan begitu lah yang akan terjadi nanti.

Tunggu dan lihat.

Anonymous said...


Apa pasal lah kau selalu tafsir ikut suka kau je macam Tuan Haji kau yang suka tafsir ayat ikut nafsu dia.

Yang tolak ialah apabila orang datang maju ke hadapan. Rakyat telah menolak PAS dari Putrajaya.

Mana ada orang tolak PAS ke Putrajaya.

Yang ada Orang tarik PAS ke Putrajaya.

Tanda-tanda orang nak gila ni..

Anonymous said...

Apa lah bodoh sangat Mamat sekor ni.

Air Longkang dengan air laut pun tak tahu mana yang lebih suci.

Air laut orang mandi-manda.

Air Longkang .. kau aje kit yang guna untuk mandi hadas.?

Anonymous said...

Orang bodoh saja bertanding 100 kerusi tapi cuma nak menang 40 kerusi. Orang lain bertanding 100 ke...60 je atau 27 je... Nak menang lebih dari setengah kerusi.

Hairan sungguh macamana lah Haji Lobai kata perjuangan dia sama dengan Nabi saw dan para sahabat. Nampak sangat tak yakin pada Islam ..

Anonymous said...

60 je atau 27 je... Nak menang lebih dari setengah kerusi.

Pembetulan.

60 ke.. atau 27 ke.. Nak menang lebih dari setengah jumlah kerusi yang di tandingi.


Anonymous said...

BUKAN MACAM PAS .. BILA KENA BULI SENYAP.. TERUS CABUT LARI.

TERBUKTI PEMUDA AMANAH DUDUK SAMA TINGGI BERDIRI SAMA RENDAH.

Anonymous said...



Berita yang mencerita perkara macam itu laku kat Harakah sahaja.

Untuk tatapan dan bacaan orang PAS supaya seronok dan bersemangat.

Mana yang ada otak dan cerdik .. akan ikut cakap Mahfuz. Tak apa masih terus bersama PAS tapi undi bagi pada PH.

Anonymous said...

BRIM Najib dah hulur,nasi kangkang akan di hulur pada PRU14 nanti oleh Bomoh Mah.Untuk penyokong PAS sila daftar nama sekarang sebab anda diberi keutamaan kalau tak dikhuatiri akan melepas nanti. Ini bukan fitnah tetapi ia adalah benar belaka. kah...kah...kah........

Anonymous said...

Woi mangkuk ayun dedak roket bodoh bertingkat, ramai yang mandi atau berenang kerana tongkang pecah di laut telah mati lemas. Pakatan Haprak ke laut sekepas PRU14.

Anonymous said...

Macai gila 8:45pm ternakan LGE ini beru tiba dari Tongsan maka tidak hairanlah macai tifak faham bahasa Melayu. Tulis komen seperti penagih daun ketum.

Anonymous said...

Parti kafir harbi DA-Pig tidak boleh dipercayai. Semasa rejim DA-Pig perintah Prk, kaum rejim DA-Pig samun tanah untuk 999 tahun. Semua kaum lain hanya mampu telan air liur sahaja. Dasar Pakatan Penyamun.

Macai-macai ternakan DA-Pig pula bodoh berlapis-lapis kerana mereka gemar makan nasi kangkang kangkang sifu banglo terlajak murah.

Makan tidak hairanlah mangkuk ayun ini sibuk mrnjaja fitnah.

Anonymous said...

Macai-macai bangsat ternakan LGE sibuk memfitnah ulama Islam dan parti Islam tanpa sebarang bukti.

Ini membuktikan Pakatan Penyamun pimpinan parti kafir harbi DA-Pig tidak boleh dipercayai sebab suka kencing rakyat.

Oleh sebab itu marilah kita semua sokong dan undi parti Islam PAS dalam PRU14 supaya Pakatan Penyamun tidak boleh kencing kita.

Anonymous said...

Mana bukti?

Anonymous said...

Orang bodoh sahaja ikut cakap Mampus jadi khadam parti kafir harbi DA-Pig. Parti kuali dikencing kaw kaw oleh sifu banglo terlajak diskaun nasih ada hati nak menjilat sifu rasuah. Bodoh bertingkat !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails