Monday, January 15, 2018

Catur, DAP, PPBM, PAN, Siapa Rugi?


AHMAD AMZAD HASHIM 
DAP fokus strateginya pikat pengundi bukan Melayu. Sebab mereka bertanding kawasan majoriti bukan Melayu.
PPBM fokus di kawasan tradisi UMNO, PAS bertanding iaitulah kawasan majoriti Melayu.
PAN pula yang sepatutnya fokus kawasan majoriti orang Islam kerana mempromosi imej sebagai 'parti Islam', nampaknya lebih selesa di kawasan bukan Melayu lebih 30 peratus. Mereka gelisah bertanding di kawasan majoriti besar Melayu.
PPBM fokusnya menarik ahli UMNO. PAN lebih fokus kpd menarik ahli PAS. PAN sangat allergik dengan ahli UMNO sehingga mengecam PAS kerana pendekatan BPMS PAS yg menggalakkan ahli PAS mendekati ahli UMNO, berbuat baik dgn mereka di akar umbi. PAS tidak bermusuh dengan ahli UMNO. PAS cuma melawan UMNO atas dasar dan prinsip.
Silapnya PPBM ialah mereka bersama dengan DAP. Mereka sasarkan orang UMNO yang sejak puluhan tahun didoktrinkan bahawa DAP adalah ancaman besar, bahaya dan musuh orang Melayu. PPBM diperuntukkan kerusi di tempat majoriti melayu dan UMNO kuat. Ini sangat jelas silap percaturan.
Ia selari keputusan kajian di Johor yg menyaksikan penolakan total apa apapun yang berkait DAP.
PAN pula sehingga kini cuma beroleh 1 peratus pengaruh di kalangan orang Melayu. Usaha menarik ahli PAS cuma berjaya kurang dari 1 peratus dari seluruh ahli PAS. Nak ajak ahli UMNO, mereka dari awal sudah menyatakan ahli UMNO tidak boleh didekati.
Tak hairan PAN cuma boleh bernyawa dengan bantuan pengaruh DAP dalam kalangan bukan Melayu.
Dan kerana itulah, PAN akan terus tunduk kepada DAP, tidak melawan, malu alah untuk memperjuangkan Islam, akan bersetuju dengan bentuk Islam yang direstui oleh DAP, dalam soal kepentingan Melayu, Institusi Raja, kuasa Sultan boleh dinilai sendiri.
DAP nyawa PAN. DAP tempat cari makan ramai pemimpin PAN. Ahli dan penyokong mereka dibawah cuma ternganga terpesona betapa 'bijaksana' dan 'profesional'nya pemimpin mereka memutarkan perkataan mereka. – HARAKAHDAILY 15/1/2018

Sama saja, DAP, UMNO, PAN, BERSATU..
Hasil carian imej untuk gambar lim guan eng najib
Hasil carian imej untuk gambar lim guan eng najib
Hasil carian imej untuk gambar lim guan eng najib
Hasil carian imej untuk mahathir - lim Kit siang

Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

20 comments:

Anonymous said...

http://malaysiandigest.com/bahasa-malaysia/691126-10-bukti-dap-anti-islam-menurut-ridhuan-tee.html

10 Bukti DAP Anti Islam Menurut Ridhuan Tee

KUALA LUMPUR: Pendakwah bebas, Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah menyenaraikan 10 bukti yang menunjukkan DAP merupakan sebuah parti anti-Islam.

Yang pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak.



Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, 



Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. 



Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. 

Ketujuh,

DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM.


Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu.

Ke-10 DAP menentang ustaz dan ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak,



“Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.



“Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman,” katanya dalam satu kenyataan.

- Utusan Malaysia

Anonymous said...

http://semuthitam80.blogspot.my/2018/01/giliran-pan-titiwangsa-pulak-kena.html?m=1

GILIRAN PAN TITIWANGSA PULAK KENA KENCING!!!

Selepas PAN Johor dan Perak menyatakan rasa kecewa berhubung pembahagian kerusi dalam kalangan Pakatan Haprak tu sebelum ini, kini giliran PAN Titiwangsa pula berbuat demikian.

Parti Ternakan DAPigs Bahagian itu mendakwa langsung tidak mendapat sebarang kerusi walaupun sudah melakukan gerak kerja secara konsisten sejak ianya ditubuhkan, dua tahun lalu.

Sumber sebuah portal berkata pihaknya amat berharap agar PAN Pusat boleh berbuat sesuatu dan sekurang - kurangnya mengusahakan agar PAN Titiwangsa mendapat paling kurang satu kerusi Parlimen.
"Kita lebih kepada rasa kecewa apabila tiada langsung kerusi Amanah di Wilayah Persekutuan (Kuala Lumpur) kerana gerak kerja telah dilakukan sejak Aamanah Titiwangsa ini ditubuhkan lagi.
"Ideanya seperti pilihan raya umum ke-13, bertanding di Putrajaya dan Titiwangsa. Tetapi di Putrajaya kita dah bagi pada PPBM atas semangat setia kawan. Jadi sekurang-kurangnya kita (Amanah) dapat satu kerusi pun cukup iaitu di Titiwangsa," kata sumber itu.
Dari satu sudut, kenyataan itu membuktikan bahawa pucuk pimpinan Pakatan tidak mengambil peduli segala kehendak dan kemahuan mereka yang berada diperingkat bawahan.

Malah, semua usaha yang telah dilakukan sebelum ini hanya dianggap sebagai Sampah semata - mata dan tidak memberi sebarang kesan yang siginfikan terhadap pucuk pimpinan.

Terdahulu PAN Johor dan Perak memboikot Konvensyen PH di IDCC, Shah Alam, semalam, berikutan membantah jumlah kerusi yang terlalu sedikit diberikan kepada partinya.

Bagaimanapun, Timbalan Presiden PAN mengarahkan supaya parti di peringkat negeri menghormati keputusanyang dibuat dan mahu mereka melihat ia dari konteks yang lebih besar.

Apa yang jelas, keputusan berkaitan dengan pengagihan kerusi dikalangan puak Pakatan Haprak itu menimbulkan rasa kurang senang bagi pimpinan bawahan yang sudah bertungkus lumus selama hari ini. Namun, segala usaha mereka itu tidak dihargai!!!

Anonymous said...

Umat Islam sudah melihat bagaimana Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig telah menghina, memburuk-burukkan dan menentang ajaran Islam seperti undang-undang Syariah termasuklah Hudud dll dan menghalalkan LGBT, atheis, kemungkaran, kesesatan , murtad dll dengan alasan konon setiap manusia mepunyai hak individu.

Sebilangan pemimpin pakatan Haprak juga terlibat dalam rasuah dan salahguna kuasa yang amat merugikan rakyat dan negara. Sebagai contoh:

1. kes banglo terlajak diskaun,

2. projek kroni yang tidak mendapat kelulusan jabatan sains dan alam sekitar yang menyebabkan banjir kilat, tanah runtuh dan kematian manusia.

3. berpuluh kampung dan gerai perniagaan Malayu Islam dirobohkan dalam negeri yang diperintah oleh rejim DA-Pig

4. Kos buat kertas kerja didakwa hampir RM300 juta

5. Syarikat fesyen pakaian diberi kontrak membina terowong bawah laut kerana pekerja-pekerjanya pandai menjahit pakaian.

6. Projek mega yang boleh menghabiskan wang kerajaan dan merugikan rakyat.

7. Dll


Oleh sebab itu,marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk menyelamat negara dan membela agama Islam dan hak umat Islam.

mohd shahran said...

tak payah sibuk parti orang.. jaga parti sendiri yang akan karam

Anonymous said...

Siapa pula dalam Pakatan Haprak yang akan dikencing oleh sifu kafir harbi banglo terlajak diskaun selepas parti kuali pimpinan Mike Selfie Mikrofon dikencing hancing oleh sifu and the gang?

Kita tunggu untuk melihat siapa yang kena. Hahahahaha

Anonymous said...

PAS rugi..Pas+Ikatan+Gagasan Sejahtera=PIGS??

Anonymous said...

PAS rugi..Pas+Ikatan+Gagasan Sejahtera=PIGS??

Anonymous said...

Tapi PAN wilayah kata dah karam sebelum berlepas. Kah kah kah. Padan muka

Anonymous said...

Ikut PAN yg tak ok adalah PAS, Jamaat Tabligh, Agensi Ugama, Isma dll. Bagi depa yg ok adalah atheist, oktoberfest, lbgt dll. Ini dilakukan untuk mendapat keberkatan DAP sahaja

ikan said...

apa la korang bising, aku menang duk dalam parlimen jadi PASubunga je, berkecuali. korang nak kena gst, minyak naik apa heran, nanti aku claim la... bagus admin nanti buat la cerita pasal geng HARAPAN, backup baik punya pasal presiden ponteng.. nanti presiden atau geng dewan alamak bagi tip macam mana nak berbini muda dan beli kereta mewah. tak apa menantu presiden ada meniaga kereta mewah. Ala bab back up tak kisah aku kelaur le hadis walaupun terputus sanad. geng akar umbi bukan tau pun pasal sanad. janji ada bunyi arab ok dah tu. MA pun dapat AP bagi kat anak beli kereta mewah. ok je..

Anonymous said...

Tak dapat selfie amoy langgar dada ka waktu bershit.

Puaka Rimba said...

Jangan nak Membongak lah Abg Lobai. Keputusan Pilihanraya 2004 sudah cukup menunjukkan PAS tiada kekuatan untuk memenangi kerusi Parlimen tanpa DAP dan PKR. Hanya parti kategori Langau seperti Berjasa yg diharapkan oleh PAS. Tak tahu lah kalau~kalau PAS ada hubungan Gelap dengan Umno. Masalahnya Tok Pa. Sanggup kah TOK PA menerima PAS sebagai Rakan Kongsi dalam Pentadbiran Negeri Kelantan. Dah lama TOK PA mengidamkan kerusi MB tu. Sebelum Geng Lobai sibuk hal Parti Amanah/ Harapan. Cuba buat kajian. Agak~agak Pas boleh ke mempertahankan Kerajaan Negeri. Jangan di kejar tak dapat. Yg dikendong berciciran. BARU LAH BETUL DIKATAKAN GENG LOBAI MALANG. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

PUAKA RIMBA, JOM CERITA PAN............................... PH PUN TAK TERINGIN BAGI KORANG BERTANDING. BUAT HABIS BATERI SAJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Anonymous said...

Moga allah beri hidayah pada mereka kembali kejalan allah

Anonymous said...

Marah sampai reka cerita cuba kaji pada pandap dan kaji agenda dap lainlah kalau yg rekani golingan musuh islam.

Anonymous said...

Dari percaturan tersebut betul lah strategik PH.

Penulis sendiri tidak bantah apabila PPBM bertanding di kawasan UMNO PAS.

Peluang untuk PPBM menarik ahli UMNO dan PAS lebih cerah dari AMANAH. Sebab AMANAH hanya mampu menarik pengundi dari PAS.

Sasaran penulis ia lah AMANAH dengan menuduh DAP ada lah nyawa AMANAH.

Sebelum AMANAH, siapa nyawa DAP ?

Anonymous said...

PAS PIS PUS serupa macam UMNO pemimpinnya cuma nak memperbodohkan rakyat. Siang malam dah phobia dengan DAP dan hantu Kapal Singh.

Anonymous said...

Mana bukti? Tiada bukti ---> Macai DA-Pig 7:40 pm penjaja fitnah

Anonymous said...

Bukti nya Kau lah.. Anon 7 47PM

Anonymous said...

Wah macai DA-Pig 8:27 pm bodoh berlapis-lapis kuasa 10.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails