Sunday, January 14, 2018

B/Hakim Negara Dipecat Tun M, Ziarah A/Hadi. M/Kini Tak Nak Wawancara.


Berita Tak ada dalam Malaysiakini, Bekas Hakim Negara dipecat Tun Mahathir ziarah Abdul Hadi

MARANG - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini, menerima kunjungan bekas Ketua Hakim Negara Tun Mohamed Salleh Abas, di kediaman beliau di sini.

Menerusi perkongsian di Facebooknya, Hadi berkata, Salleh merupakan individu penting dalam krisis kehakiman 1988 ketika zaman Perdana Menteri keempat Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Beliau merupakan bekas Ketua Hakim Negara yang tidak asing lagi dengan sejarah hitam krisis kehakiman dan perlembagaan tahun 1988 sehingga beliau dipecat sewaktu ‘Calon Perdana Menteri Pakatan Harapan’ memerintah negara," katanya sinis yang dipetik menerusi Facebooknya.


Salleh Abas seorang yang cukup dikenali sebagai ketua hakim Malaysia yang telah dipecat semasa krisis perlembagaan, sekali gus mengakibatkan beliau kehilangan pencennya.

Kejadian ini dianggap secara meluas sebagai peristiwa yang mencetuskan pengurangan yang ketara terhadap kebebasan badan kehakiman Malaysia, serta melahirkan sindiran terhadap apa yang dikatakan pengamalan pengasingan kuasa sebagaimana yang ditakrifkan dalam Perlembagaan Malaysia.



XOXO - Mahathir kata bukan dia nak pecat tapi Sultan, kerana Sultan sudah meninggal tak boleh bela diri. Malaysiakini pula tak nak wawawcara Tun Saleh kerana dia tahu apa sebenarnya berlaku. Wawacara Mahfuz supaya mudah hentam PAS.... Itu akhbar suka fitnah kini kena bayar sama 350k.

Sila layari : https://gagasansejahtera.blogspot.my/

7 comments:

Anonymous said...

Hancur lebur betul puak lebai² ni.. Jika mereka golongan munafik dan cuba tipu daya, tak salah kot kita berdoa Allah tenggelamkan regim ini bersama pengikut²nya buat pengajaran semua.

Aamiin

Yang setuju tolong aamiin kan

Anonymous said...


Orang PAS Selangor minta ramai-ramai tadah tangan doakan supaya Mkini di hancurkan semasa ramai yang memberi komen terhadap Hadi yang kata kabinet hendaklah terdiri dari orang Islam sahaja.

Habis kenapa lepas doa yang buruk orang PAS mengharapkan Mkini buat wawancara susulan pertemuan Salleh Abas dengan Hadi ?

Lagi pun apa berita nya kalau sekadar bertanya khabar ? Lain lah kalau Salleh Abas di halang oleh mana-mana pihak untuk berjumpa dengan Hadi.

Anonymous said...

Bekas Peguam Negara telah memberi kenyataan bahawa pemecatan Salleh Abas bukan atas arahan Tun Mahathir dan Tun Mahathir sanggup bersumpah Quran untuk membuktikan yang dia tidak menyebabkan Salleh Abas di pecat. Mahathir hanya memberi nasihat untuk memecat Ketua Hakim perlu melalui tribunal.

Sebab Salleh Abas di pecat ialah kerana mengubahsuai rumah dan bunyi bising kerja-kerja tersebut telah menganggu Sultan.

Salleh Abas orang yang baik dan alim, jika benar tidak ada ubah suai rumah yang di lakukan, nafikan lah supaya Mahathir boleh meneruskan sumpah Quran nya.

Jika ada buat pengubah suai, Salleh Abas jangan senyap dan menyembunyikan kebenaran.

Wallahualam.

Anonymous said...

Dahulu MahaFiraun tongkang telah melakukan pelbagai kezaliman seperti membunuh ulama Islam dan orang kampung yang tidak bersalah, memecat mufti dan ketua hakim yang jujur, menahan musuh politik tanpa bicara , terlibat dalam skandal wang berskala besar.

Maka tidak hairanlah Pakatan Penyamun pimpinan parti kafir harbi DA-Pig mengutuk dan menghina MagaFiraun tongkang siang dan malam.

Sekarang macai dan pemimpin Pakatan Penyamun pimpinan parti kafir harbi DA-Pig sibuk menjilat Maha Firaun tongkang selepas MahaFiraun tongkang menyertai Pakatan Penyamun.

Macai dan pemimpin Pakatan Penyamun pimpinan parti kafir harbi DA-Pig menjilat dan mendewa-dewakan MahaFiraun tongkang kerana semua dosa dan jenayah MahaFiraun tongkang telah di'suci'kan oleh Sifu banglo terlajak diskaun yang sedang terketar lutut sejak masuk mahkamah kes rasuah.

Oleh sebab itu, marilah kita semua umat Islam menyokong dan mengundi parti Islam PAS dalam PRU14 untuk menyelamatkan negara kita.

Anonymous said...

Dalam Islam mana ada sumpah dengan Quran. Islam ajar kita bersumpah dengan nama Allah.

Nampaknya puak jahil murakkab telah dikencing oleh MahaFiraun tongkang.

Anonymous said...

Aku adalah penyokong parti kuali dan akan merasa terhina dan tertipu apabila melihat pemimpin-pemimpin parti kuali rela dikencing kaw kaw oleh LGE, jijah dan MahaFiraun. Bahkan kawasan DUN dan parlimen parti kuali pun telah disamun oleh LGE, jijah dan MahaFiraun.

Malu tak terkata apabila pemimpin-pemimpin parti kuali menjadi pondan. Oleh sebab itu, marilah kita keluar dari parti kuali dan Pakatan Penyamun.

Anonymous said...

Macai ternakan Pakatan Penyamun pimpinan parti kafir harbi telah dikencing oleh MahaFiraun tongkang dengan sumpah menggunakan sumpah Al-Quran.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails