Saturday, January 20, 2018

Islam Adalah Ancaman &Keganasan Menurut Keluarga Tun M.


BAGI keluarga Tun Dr Mahathir Mohamad, agama Islam dilihat sebagai ancaman kepada mereka. Perkara ini amat mendukacitakan rakyat Malaysia.
Baru-baru ini anak perempuan beliau Marina Mahathir menegaskan kononnya keganasan akan subur dan masyarakat negara ini akan berpecah belah sekiranya agenda Islamisasi yang berlaku di Malaysia berterusan.
Marina berkata demikian ketika melancarkan buku ‘Illusions of Democracy: Malaysian Politics and People Volume II’ di Kuala Lumpur pada 17 Januari.
Menurut anak Mahathir ini, Islamisasi adalah satu penjajahan dan konsep yang diketahui ganas.
“Ia satu bentuk penjajahan, satu konsep yang selama ini tidak pernah diketahui tidak ganas.”
Marina menggunakan satu kes terpencil seorang lelaki menampar seorang wanita tidak bertudung, lalu membuat dakwaan bahawa Islamisasi akan merobek Malaysia dan menjadikan negara ini merosot.
Menurutnya seperti yang dilaporkan oleh The Malaysian Insight, sekiranya seseorang itu tidak arif, kata-kata Raof Husin di Konvensyen Kebangkitan Ummah berkenaan bantuan pendidikan dihadkan kepada kaum Bumiputera sahaja dan cadangan Presiden PAS, Dato’ Seri Abdul Hadi berkenaan kabinet Melayu itu akan kedengaran seperti dilaungkan oleh kumpulan pengganas IS.
“Kalau kita tidak tahu, tidakkah kita akan berfikir bahawa IS (Daesh) juga berkata perkara yang sama?” dakwa Marina Mahathir lagi.
Selain daripada itu, Marina Mahathir turut membuat dakwaan bahawa terdapat juga nada toksik kumpulan Islam yang paling ganas di dunia yang kedengaran di negara ini.
Penyunting buku tersebut, Sophie Lemiere sebelum ini pernah membuat dakwaan bahawa pertubuhan bukan kerajaan seperti Pekida dan badan-badan yang bersekutu dengannya merupakan fenomena yang serupa seperti ‘Preman’ atau ‘samseng’ di Indonesia.
Perlukah orang Melayu terus bertolak ansur dengan penghinaan yang dibuat oleh anak Mahathir ini. Tidak cukupkah segala penghinaan yang keluarga ini lakukan terhadap orang-orang Islam. – pru14.tv
Apa hukum labur dalam dagang 'Bitcoin'?

13 comments:

Anonymous said...

Sumbernya? Tiada sumber, ke? Gaya tulisan tu bukan gaya tulisan blogger jer... Boleh percaya, ke?

Anonymous said...

Sultan Perak pun pernah bertitah dalam perutusan di mana Baginda menegur cara pemimpin Islam dan pendakwah jangan berlebih-lebihan sehingga menakutkan orang penganut agama lain dan memberi gambaran buruk tentang Islam.

Adakah Islam keadaan yang baik sehingga perlu di ingatkan.

Dalam menakutkan orang Melayu terhadap DAP, PAS telah memberi gambaran yang salah kepada penganut agama lain.

Banyak perkara yang tak betul di tunjukkan PAS seperti minum kopi di London, dari berjubah pakai baju bersamping dan bertanjak, apa lagi dalam Parlimen PAS menunjuk kan yang Islam tak ada cara menentukan yang mana baik dan yang buruk dengan berkecuali.

Malah yang paling teruk orang Islam yang tidak sokong dan ahli PAS adalah hina dan jahil.

PAS biarkan sahaja segala tohmahan dan fitnah sedangkan mengikut Islam PAS sepatutnya mempertahankan dengan mengambil tindakan saman.

Alhamdulillah dalam pada itu ada orang Islam yang ingin penganut agama lain tidak salah faham tentang Islam.. Mereka tolak rasuah. Mereka tentang kezaliman seperti kenaikan harga barang. Mereka dedahkan komplot jahat yang ambil kesempatan menjual harta rakyat.

Tetapi semua itu menjadi sukar apabila PAS UMNO saling baik dan tolong menolong antara satu lain.

Wallahuaklam.

Anonymous said...

Ya kita selama mempersoalkan semua dakwaan karut ciptaan barua dedak roket ternakan Pakatan Wayang terhadap parti Islam dan ulama Islam.

Malangnya barua-barua dedak roket gagal menunjukkan sumber dakwaan dan bukti yang menyokong dakwaan karut tersebut.

Sebaliknya barua dedak roket memaki hamun kita semua. Nampaknya Pakatan Wayang mengupah manusia zaman batu untuk menyebarkan fitnah.

Anonymous said...

Woi macai dedak roket, adakah parti kafir harbi DA-Pig yang telah menghina agama Islam dan menindas umat Islam tidak memberikan gambaran buruk kepada Islam?

Macai dedak roket memang sakit mental !!!

Anonymous said...

Barua 6:45 pm ternakan sifu kafir harbi banglo terlajak diskaun menulis komen bodoh bertingkat.

Jika Pakatan Wayang membuat dakwaan terhadap parti Islam, maka mengikut undang-undang Pakatan Wayang wajib menunjukkan bukti untuk menyokong dakwaan mereka terhadap parti Islam.

Malangnya Pakatan Wayang telah gagal menunjukkan sebarang bukti setiap kali mereka memfitnah parti Islam.

Ini membuktikan Pakatan Wayang adalah penjaja fitnah.

Anonymous said...

Mengapa Pakatan Haprak mahu melibatkan raja Melayu sedangkan parti kafir harbi roket menderhaka kepada raja Melayu?

Nampak sangat Pakatan Haprak sangat terdesak apabila PRU semakin hampir.

NurBaiti Ramli said...

Baca Al-Quran setiap hari dan fahami isi kandungan Al-Quran yang menjadikan islam untuk semua makhluk ciptaanya sebagai tempat paling selamat dan sejahtera bukan berideoligi akal yang beracuan penjajah berfahaman sekular,libralisi,sosialis didalam mengenali Islam mesti melalui wahyu Allah dan hadith nabi,Ijmak Ulamak dan qisas.Yang mengulas pun silap buat tak pandai pun membaca Al-Quran.

Anonymous said...

Itu lah peliknya parti suci dan parti UMNO yang nak menunjukkan betapa tinggi nya semangat Islam sanggup berhimpun bantah Trump.


Jika benar lah DAP menghina Islam, pergi lah berhimpun depan Ibu pejabat DAP. Kenapa tak buat macam isu Bugis? Berpuluh-puluh laporan Polis.

Ini sampai orang Islam sendiri kena tindas... orang Islam Rohinhya yang di bantu.

Kerajaan kita di pimpin oleh orang Islam. Ketua nya bernama Najib. Dan kawan Najib ini berserban berjubah.. Ilmu kawan Najib ini kononnya tinggi. Apa yang dia orang buat? Cukup ke masuk Kaabah dan mengingatkan orang lain bertaubat?

Anonymous said...

Antara sebab mengapa kita tidak menyokong keluarga MahaFiraun:

1. MahaFiraun adalah penganut sekular liberal yang telah menghina dan menentang ajaran Islam seperti Hudud dan hukum menutup aurat dll.

Maka kita todak merasa hairan melihat anaknya menjadi kepala bapak NGO liberal Sisters in Sins yang menentang ajaran Islam.

2. MahaFiraun pernah membunuh ulama Islam dan orang kampung yang tidak bersalah. Mereka adalah orang kampung hidup aman dan tidak mengganggu sesiapa pun.

3. MahaFiraun terlibat dalam pelbagai skandal kewangan berskala besar.

4. MahaFiraun menahan musuh politiknya tanpa perbicaraan mahkamah.

5. Anak MahaFiraun pernah menjadi pemegang saham kilang arak sedangkan arak adalah dosa besar dan haram.

6. Dari sumber kewangan manakah yang menjadikan anak MahaFiraun menjadi kaya raya?

7. MahaFiraun menjadi boneka sifu banglo terlajak murah dan tuang punahsihat parti kafir harbi.

8.Dahulu MahaFiraun dan kit sial saling kutuk mengutuk tetapi sekarang menjilat ludah sendiri. Mereka tidak mempunyai prinsip atau intergriti.

9. Dll.

Anonymous said...

Halo Pak Lebai, sebutlah saja nama anaknya perempuannya, tak payahlah nak sebut "keluarga Mahathir". Mahathir tidak ada kena mengena dengan istilah berkaitan. Inilah cara halus kamu memburukkan nama Mahathir. Lebai paling goblok...

Anonymous said...

Siapakah yang menghina Islam jika bukan parti kafir harbi roket?

Parti kafir harbi roket telah menghina ajaran Islam:
.
1. Undang-undang Syariah termasuk Hudud.

2. Hukum menutup aurat wanita Islam

3. khutbah Jumaat

4. khutbah hariraya

5. menyamakan sedekah hariraya dengan
rasuah

6. mufti dan ulama Islam

7. institusi Islam seperti mahkamah Syariah dan jabatan agama Islam.

8. fatwa

9. kedudukan raja sebagai ketua agama Islam

10. Perlembagaan Persektuan yang melindungi hak agama Islam dan hak umat Islam termasuk kaum Melayu.

11. Parti kafir harbi mendesak umat Islam diberi kebebasan untuk murtad

12. Dll.

Anonymous said...

Sila buat lapuran Polis.

Budak melayu buat salah .. tuduh hina raja.. jabatan agama sibuk nak bagi dakwah ..

Ini negara DAP ke Negara Islam
?

Anonymous said...


1. Hudud tidak ke mana. Pemimpin
Islam akhirnya akui Hudud
tidak sesuai di negara ini.
Banyak negara Islam gagal
melaksana hudud dengan bijak
dan adil. Mereka yang lebih
ramai Islam tak mampu
menghadapi tekanan dari kuasa
luar.

2. PAS pun nak tak nak buat
RCI.Cara PAS sekadar melepas
batuk di tangga.

3. UMNO gagal buktikan
penglibatan Mahathir tetapi
sebaliknya musuh Mahathir
terutama PAS guna keluarga
Mahathir menyerang Mahathir.

4. Bekas Tahanan ada yang telah
memaafkan Mahathir dan ada
yang mahu melupakan peristiwa
tersebut. Keutamaan mereka
ialah menjatuhkan Najib dan
untuk selamatkan umat Islam
dari pemahaman sempit PAS.

5. Bandingkan dengan PAS, yang
kebas duit mangsa Memali.
Lebih baik minum arak dari
minum darah saudara sendiri.

6 Sumber kekayaan Keluarga yang
pasti nya bukan bersumber
dedak.

7. PM ke 7 ialah Mahathir bukan
Hadi. Hadi adalah barua Najib

8. Dahulu UMNO kafir. Kini PAS
sendiri cium orang yang PAS
kafir kan.


DALAM KITA WALA DAN KONON NYA ISTIQAMAH BERPENDIRIAN, RUPA NYA KITA DEGIL DAN TOLOL. ITULAH YANG DI AJAR OLEH PAS.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails