Tuesday, January 16, 2018

Skirt Pendek Dedah Atas Dada, Jijik. -Dr June Robertson,

Imej yang berkaitan Gambar hiasan.
BANGI, 27 Rabiulakhir 1439H, Isnin – “Salah satu perkara yang saya suka mengenai Malaysia ialah wanitanya tidak berpakaian seperti pelacur dan sangat menghormati orang lain.”
Demikian antara kata-kata seorang doktor wanita dari New Zealand dalam sepucuk surat kepada Ahli Dewan Negara, Senator Datuk Hanafi Mamat, ketika meluahkan kejijikannya terhadap pakaian pramugari sebuah syarikat penerbangan Malaysia.

Imej yang berkaitan Gambar hiasan.
Dr June Robertson yang tinggal di Wellington dan kerap datang ke Malaysia tersinggung dengan pemakaian skirt yang terlalu pendek pramugari syarikat penerbangan berkenaan.
Malah, Robertson berkata, pemakaian skirt pendek itu tidak pernah dilihatnya di mana-mana syarikat penerbangan antarabangsa lain sebelum ini.
“Syarikat penerbangan Eropah, New Zealand, Australia atau Amerika tidak memakai skirt pendek seperti itu. Saya rasa ianya menjijikkan kerana tidak semua orang menghargai dan menerima perkara seperti itu,” katanya dalam surat yang menjadi tular di media sosial sejak semalam.
Robertson berkata beliau datang ke Malaysia dua kali setahun sejak 10 tahun lalu dan sangat menyukai negara ini.
Katanya, antara perkara yang disukai mengenai Malaysia adalah realiti wanita di negara ini yang sangat menjaga adab berpakaian dan menghormati orang lain.
Bagaimanapun jelasnya, etika berpakaian yang digunapakai syarikat penerbangan itu menjejaskan reputasi Malaysia yang mencerminkan budaya pemakaian yang sopan.
Katanya, pernah terjadi tanpa sengaja beliau terlihat seluar dalam seorang pramugari syarikat penerbangan yang membongkok di pasar raya di KLIA2.
“Ianya dahsyat! Pada penerbangan saya bersama syarikat berkenaan dari Auckland ke Kuala Lumpur pada Oktober 2017 – pramugari yang melayan kami di kelas perniagaan mendedahkan bahagian dadanya, sehingga terlihat bahagian atas payudara.
“Saya menegur dan meminta dia menutup jaketnya. Saya juga tertanya-tanya kenapa negara yang dihormati seperti Malaysia membenarkan pemakaian seperti ini.
“Syarikat penerbangan ini membiarkan reputasi itu terjejas, dan jika melawat KLIA2 terdapat ramai wanita yang berpakaian seragam merah berjalan disekitarnya dengan berskirt pendek. Bagaimanapun, saya suka dengan uniform yang dikenakan pramugara, ia sangat profesional,” katanya. (ismaweb.net)

Sama saja, DAP, UMNO, PAN, BERSATU..
Hasil carian imej untuk gambar lim guan eng najib
Hasil carian imej untuk gambar lim guan eng najib
Hasil carian imej untuk gambar lim guan eng najib
Hasil carian imej untuk mahathir - lim Kit siang

Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

27 comments:

Anonymous said...

https://www.sayangsabah.com/sukan-bogel-di-pulau-pinang/

Sukan Bogel di Pulau Pinang

PULAU PINANG: Satu rakaman video bogel membabitkan sekumpulan 18 orang dalam satu permainan bogel ” Malaysia Nude Sports Games 2104″ tersebar di beberapa blog dan laman sosial.

Aksinya dikatakan dirakamkan di Pantai Kerachut, Pulau Pinang, dua bulan lalu.

Rakaman berdurasi 5 minit 25 saat membabitkan peserta warga tempatan dan luar negara.

Difahamkan, resort tersebut kini telah ditinggalkan oleh pemiliknya.

Video itu memaparkan aksi sebelas orang iaitu lapan lelaki dan tiga wanita tidak berpakaian melakukan aktiviti di tepi pantai.

Permainannya dimulakan dengan aksi menconteng badan peserta menggunakan pelbagai warna dan kemudian diikuti aktiviti memanas badan oleh kumpulan terbabit dan kemudian diikuti dengan beberapa aksi lain hingga ke waktu malam.

Persoalannya bagaimana insiden ini boleh berlaku di negara ini kerana ia bercanggah dengan nilai etika dan budaya tempatan.

Anonymous said...

KALAU DIKATA JIJIK NANTI DIKATAKAN TIDAK LIBERAL DAN SEKULAR.

http://www.mynewshub.cc/politik/mp-dap-marah-terengganu-kemuka-garis-panduan-aurat/


MP DAP Marah Terengganu Kemuka Garis Panduan Aurat

KUALA LUMPUR – Ahli Parlimen DAP Segambut, Lim Lip Eng membantah langkah kerajaan Terengganu mahu melaksanakan garis panduan pemakaian bagi pelancong terutama wanita.


Lip Eng berkata, Terengganu negeri yang menarik minat ramai pelancong asing untuk menikmati keindahan pantai dan laut sambil berjemur dengan pakaian renang masing-masing.

Justeru, beliau hairan kenapa Terengganu boleh terfikir untuk melaksanakan dasar sedemikian sedangkan pihak berkuasa negeri itu sepatutnya lebih memikirkan usaha memperbaiki kualiti hidup rakyat, membawa masuk pelaburan asing dan pelancong asing.

Anonymous said...

GOLONGAN KHADAM2 NI LAGI HARAM LAGI TAK BOLEH DIHALANG

http://v2.ismaweb.net/2014/10/khalid-samad-pesta-arak-oktoberfest-tidak-boleh-dihalang/

Khalid Samad: Pesta arak ‘Oktoberfest’ tidak boleh dihalang

BANGI, 2 Okt – Menurut Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad, penganjuran pesta arak ‘Oktoberfest’ anjuran Carlsberg Malaysia tidak boleh dihalang ekoran Malaysia merupakan sebuah negara majmuk.

Sekalipun, arak difahami sebagai ibu segala maksiat bagi ummat Islam dan pesta arak bercanggah dalam Islam, namun penganjuran pesta oleh Carlsberg itu tidak boleh dihalang kerana ia dianjurkan untuk orang bukan Islam.

“Islam mengiktiraf bahawa arak tidak merupakan sesuatu yang haram mengikut ajaran agama mereka.

“Tambahan pula pesta kemuncak yang akan diadakakan di Petaling Jaya itu adalah di kawasan majoriti bukan Islam.

“Apatah lagi jika mahu dibandingkan dosa arak dengan syirik, sebenarnya dosa syirik lebih besar berbanding arak, namun gereja dan kuil tetap dibenarkan,” ujarnya ketika dihubungi wartawan ISMAweb.

Beliau berkata demikian sebagai respon berkenaan penganjuran pesta arak oleh Carlsberg yang didedahkan ISMAweb beberapa hari lalu. Pesta arak ini telah pun bermula sejak 24 September lalu di RP, Saujana Hotel Subang dan diikuti di Berjaya Time Square Hotel, Brussels Setia Walk, Puchong, I Beam, Batu Pahat, Johor, Deutsches Gasthaus, Kepong, KL, Hakka Restaurant Kuala Lumpur, Movida, Sunway Giza, PJ dan Euro Deli, Penang.

Kemuncak pesta ini akan diadakan pada 10 hingga 12 Oktober ini di tempat letak kereta, One Utama Petaling Jaya.

Tambah beliau, lebih 60% di Petaling Jaya ini adalah bukan Islam, jadi tidak ada sebab untuk mengahalang mereka mengadakan acara sebegitu.

“Cumanya, perlu dipertegaskan bahawa orang Islam tidak boleh hadir ke pesta arak seperti itu.

Anonymous said...

BETAPA PAN TALIBARUT LIBERAL SEKULAR. JIKA PAN MENANG, TUAN BESAR AKAN BUAT PESTA BEER

http://v2.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

Anonymous said...

http://www.ismaweb.net/2017/09/12/dap-tetap-teruskan-pesta-arak-walaupun-dibantah/

DAP Tetap Teruskan Pesta Arak Walaupun Dibantah

BANGI, 21 Zulhijjah 1438H, Selasa – Parti rasis dan cauvinis DAP akan tetap meneruskan penganjuran pesta arak Better Beer Festival 2017 yang dijadual berlangsung di ibu negara 6 Oktober depan, meskipun menerima bantahan daripada pelbagai pihak khususnya PAS.

Naib Pengerusi DAP Selangor, Datuk Teng Chang Khim berkata, Malaysia sebagai sebuah negara demokrasi dan semua pihak berhak melakukan sebarang aktiviti selagi tidak menyalahi undang-undang.

Dia yang menyelar bantahan PAS terhadap penganjuran itu meminta supaya bekas sekutunya itu memahami Malaysia sebuah negara majmuk yang tidak diduduki oleh PAS sahaja.

“Ini satu demokrasi jadi semua orang ada kebebasan untuk menentang tetapi orang lain juga ada kebebasan untuk menguruskan yang tidak menyalahi undang-undang.

“Jadi, dia juga kena fahamlah ini masyarakat majmuk. Malaysia ini bukan ada orang PAS sahaja, ramai orang bukan PAS dan majoriti lebih pada orang bukan PAS.

“Dia boleh teruskan protes dan kita boleh teruskan dengan aktiviti,” katanya seperti dilapor portal liberal, hari ini.

PAS sebelum ini dilaporkan sedang mempertimbangkan sama ada akan mengadakan protes terhadap penganjuran kali keenam pada tahun ini oleh syarikat arak, MyBeer (M) Sdn Bhd.

Ia bukanlah kali pertama PAS membantah acara seumpama itu. Pada 2014, parti itu lantang membantah penganjuran pesta ‘Octoberfest’.

Anonymous said...

MUNGKIN SIOK KUT JADI LIBERAL SEKULAR NI, BOLEH TAK TUTUP AURAT, BOLEH ATHEIST, BOLEH OKTOBERFEST, BOLEH LBGT. YANG TAK BOLEH BENDA2 AMAL MAKRUF SAHAJA

ted manoff said...

Ibnu pun copypaste blog bn sekarang.. Dh tk dpt bls hujah maki hamun org yg bertengtangan pendapat dgn hadii bangsat..

Anonymous said...

ADUSSSSSSSSSSSSSSS PAN TERTIPU............. PAN DIBULI. ADOOOOOOIIIIII DAH SEBALDI DAH AYAQ LIOQ BODEK DAP. KHADAM DAH JADI, EASAP XHAUST ROCKET DAH HISAP. TAK KAN KENA BULI KOTTTTTTTTTTTT

https://www.malaysiakini.com/news/408238

Kesedihan selubungi perjumpaan AMANAH Wilayah Persekutuan

Suasana sedih menyelubungi pertemuan pemimpin Parti Amanah Nasional (AMANAH) bersama anggota parti bahagian Wilayah Persekutuan yang berlangsung pada semalam.

Walaupun dengan suasana pilu itu, perjumpaan yang berlangsung kira-kira dua jam itu berjalan secara harmoni.

Perjumpaan itu diadakan berikutan AMANAH tidak diperuntukkan walau satu kerusi parlimen di Kuala Lumpur pada pilihan raya umum (PRU) ke-14, yang mungkin akan dijalankan dalam masa seratus hari lagi.

Menurut sumber yang enggan namanya disiarkan, suasana hiba bermula apabila seorang anggota parti menitiskan air mata ketika menyuarakan rasa terkilannya terhadap keputusan pimpinan Pakatan Harapan (HARAPAN) itu.

"Ada yang telah berkempen sejak AMANAH ada di wilayah (Kuala Lumpur). Saya rasa (mereka) menangis bukan sebab marah, tetapi kerana telah berkorban begitu banyak," katanya kepada Malaysiakini.


Read more at https://www.malaysiakini.com/news/408238#i7JZm5Sz5RH2pIZ6.99

Anonymous said...

PAN CRY CRY BABY. PAM CRY CRY BABY. PI MENGADAP ABUYA PENANG CAKAP DONT BULI PAN LAHHHHH KAH KAH KAH

Anonymous said...

PAN DIBULI

PAN DIBULI

PAN DIBULI

PAN DIBULI

PAN DIBULI

PAN DIBULI

PAN DIBULI

PAN DIBULI

PAN DIBULI

PAN DIBULI

PAN DIBULI

PAN DIBULI

Anonymous said...

Moga allah beri hidayah kpd kamu kembali pada islam ameeen

Anonymous said...

Apa tujuan hasyim memaparkan gambar LGE dan Mat Sabu?

Hanya Dia sahaja tahu samada dia melakukannya kerana Allah atau hanya untuk menyakitkan hati pengomen yang berhujah melawan PAS.

Jangan lah hina diri kamu sendiri Syim.

"Pernah menulis dibeberapa akhbar tempatan. Mantan Pengarang Majalah Al-Ummah dan pernah menghasilkan beberapa buah buku politik, sejarah dan agama." Kamu bukan tahap macai bajingan tsu...!

Anonymous said...

PAS tertipu dengan pembentangan RUU.

Jadi sebelum PRU ini, jika benar PAS menegak hukum Islam sila buktikan dengan mendesak dan menegur cara nasihat agar Najib yang telah masuk ke dalam Kaabah dan Makam Rasullullah saw mengambil tindakan mengenai skirt pendek yang di pakai oleh pramugari tersebut.

Atau umum kan isu ini adalah salah-satu perkara yang akan di tuntut oleh King Maker Al Hadi.

Anonymous said...

Wah sifu banglo terlajak diskaun, jijah dan MahaFiraun telah bermurah hati memberikan paling sedikit kerusi kerusi kepada parti kuali pimpinan Mike selfie mikrofon yang menjadi khadam DA-Pig.

Dan sebilangan kerusi tersebit adalah kubu kuat parti keris. Ini bererti parti kuali ditugaskan untuk melakukan kamikaze yang berakhir dengan harakiri dalam PRU. Kesian.

Selepas PRU, parti kuali akan pupus dan bekalan dedak cap roket untuk Mike selfie mikrofon dan macai-macainya akan dihentikan.

Sifu banglo tidak peduli walaupun Mike dan macai-macai telah mengampu sifu banglo pada tahap maksimum, beratur untuk makan dedak cap roket dan menyedut gas roket sehingga hangus paru-paru mereka. Bahkan Mike sanggup makan babi dengan sifu banglo walaupun Mike mengaku dia seorang Melayu beragama Islam.

Nampaknya Mike dan macai-macainya terpaksa memohon jawatan jaga parking haram selepas PRU.

Anonymous said...


Pramugari berskirt pendek ini dah lama sebelum Hadi masuk wad dan bentang HUDUD.

Malah semasa Hadi mengistiharkan diri nya sebagai penasihat, pramugari Malaysia berskirt pendek.

Macamana Haji-Haji ini boleh buat mata tetapi sebaliknya mempersoalkan isteri Mahathir yang hanya tidak bertudung.

Orang Kafir pulak yang menegur dan menulis surat...

Apa Haji-Haji PAS buat ?

Asan Salin said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Sepatutnya macai dedak 6:55 pm ternakan sifu banglo terlajak diskaun sepatutnya mendesak dan menegur pemimpin liberal dan pemimpin kafir harbi dalam Pakatan kerana menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Kita yakin macai ini takut nak tegur sifu, jijah,mike dan mahafiraun sebab dia takut kehilangan dedak cap roket.
Jika macai ini mencabar parti Islam PAS untuk menegakkan ajaran Islam, macai ini memang mabuk air daun ketum kerana selama ini hanya parti Islam PAS yang berusaha menjadikan Islam sebagai cara hidup umat Islam.

Anonymous said...

Pramugari ni sah belum dapat tarbiah dari PAS,namun pemimpin PAS senyap saja dalam hal ni mungkin nak tumpang tengok wanita seksi. kah...kah..kah....

Anonymous said...

Lanun Bugis + Zahid Bangla + Bomoh Mah + Hadi maka terkenalah Malaysia sebagai negara rasuah di seluruh dunia.

Anonymous said...

Bukankah selama ini Pakatan Haprak menentang usaha parti Islsm PAS untuk memperkasakan undang-undang Syariah dan mahkamah Syariah?

Apa pemimpin-pemimpin liberal dan kafir harbi dalam Pakatan Haprak buat selama ini sehinggakan pramugari boleh berskirt pendek sehingga kelihatan seluar dalam dan gunung dan bukit? Atau pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak pun gatal juga nak tengok?

Bukankah selama ini pemimpin-pemimpin parti ultra kiasu DA-Pig dan barua-barua liberal mereka yang sibuk mempromosi dan membela kemungkaran dan kesesatan seperti festival arak dan menghina pakaian menutup aurat wanita Islam?

Bukankah adengan video dedah aurat, minum arak , menari dan .... berlaku dalam parti DA-Pig?

Lebih pendek skirt, lebih suka pemimpin Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi kerana dapat menonton free sambil air liur basi meleleh dari mulut ke dagu?

Anonymous said...

Macai Pakatan Haprak menjaja fitnah.

Anonymous said...

Woi macai dedak roket 7:34 pm! Mana bukti? Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah. Dan kamu adalah penjaja fitnah.

ted manoff said...

Sudahlah ibnu..takpayah jadii anon utk pertahan hadi..kamu hanya malukn diri sendiri saja..πŸ‘…πŸ‘…πŸ†πŸ†πŸ€πŸ€

Anonymous said...

PAS parti suci.
PAS ada ulama.
PAS tak pernah bercakap kalau tak sentuh ayat-ayat.
Hanya PAS yang kata undi lah PAS, selamat dunia akhirat.
PAS kata hanya perjuangan PAS di berkati dan di redhai Allah swt

Apa sudah jadi??

Belum sentuh PAS kaitkan sejarah Nabi-Nabi...

Anonymous said...

PAS PIS PUS.
UMNO Lanun Bugis jadilah UMNGOK.Untuk mengelak dari bau hancing maka kita perlu mengelak dari dua benda ni iaitu PAS dan UMNO.

Anonymous said...

Kita perlu mengelak dari dua benda ni iaitu parti liberal seperti parti kuali,parti tak adil dan parti mahafiraun tongkang DAN parti kafir harbi DA-Pig kerana mereka menghina dan menentang ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Jangan biarkan puak liberal dan puak kafir harbi kencing anda selepas mereka kencing sekutu mereka sendiri iaitu parti kuali dan Mike selfie.

Oleh sebab itu, marilah kita semua menyokong dan menundi parti Islam PAS dalam PRU14 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Macai roket 8:10 pm ,

Mana bukti ? Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah ----> macai 8:10 pm adalah penjaja fitnah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails