Sunday, January 14, 2018

Terowong, Syarikat Fesyen Pegang Saham Terbesar.. DAP Bohong?


 Post Pic
MCA persoal syarikat fesyen pegang saham projek terowong dasar laut

SHAH ALAM: Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Wee Ka Siong mempersoalkan kewajaran syarikat fesyen tempatan, Voir Holding menjadi pemegang saham terbesar dalam syarikat kenderaan kegunaan khas (SPV) berkaitan projek pembinaan terowong dasar laut di Pulau Pinang.

Wee berkata kerajaan negeri pimpinan Lim Guan Eng itu mengumumkan pada awal 2013 bahawa saham dalam syarikat itu diberi kepada dua syarikat pembinaan gergasi China, dengan sokongan modal berbayar RM4.6 bilion.

“Tetapi hari ini, pemeriksaan kami mendapati kedua-dua syarikat gergasi dari China itu tiada lagi dalam senarai pemegang saham SPV manakala 39 peratus saham lagi dipegang individu lain.
“Apakah kerajaan DAP Pulau Pinang berbohong kepada orang ramai dan cuba bermain umpan dan alih?” katanya dalam satu kenya­taan di sini, hari ini.

Tambah Wee, ini bermakna projek infrastruktur yang kononya dikatakan diberikan melalui persaingan terbuka itu adalah tidak sah sama sekali.
Beliau memberitahu, kerajaan DAP Pulau Pinang perlu menjawab segala persoalan yang ditimbulkan kerana rakyat berhak mengetahui kisah di sebalik pemberian kontrak berbilion ringgit kepada syarikat yang majoriti sahamnya dipegang oleh syarikat fesyen.

Tender bagi pembinaan terowong bawah laut sepanjang 7.2 kilometer dan tiga lebuh raya itu diserahkan kepada Consortium Zenith BUCG Sdn. Bhd. (Zenith) yang mengandungi beberapa anak syarikat. (-sh-)

Sama saja, DAP, UMNO, PAN..

3 comments:

Anonymous said...

Wah kes penipuan , penipuan dan porno parti kafir harbi DA-Pig sedang terbongkar satu demi satu.

Namun macai-macai bodoh bertingkat ternakan DA-Pig masih menjadi penjilat sifu banglo terlajak diskaun dan menjaja fitnah untuk memfitnah ulama Islam dan parti Islam yang bersih dari rasuah.

Macai-macai dedak dungu, pekak dan buta ini adalah lebih hina dari babi ternakan towkay dedak cap roket.

Anonymous said...

Rakyat sudah jemu, bosan dan meloya melihat ketamakan, kejahatan, putarbelit dan tipudaya pemimpin-pemimpi parti liberal dan parti kafir harbi DA-Pig.

Tanpa merasa malu dan segan, pemimpin parti liberal dan pemimpin parti kafir harbi DA-Pig bersekutu dan berkerjasama menentanh dan menghina ajaran Islam seperti Hudud dan menafikan hak umat Islam.

Sebagai contoh , Mike Sabun mikrofon sanggup berkata dia rela makan babi dengan sifu banglo terlajak murah. Apakah jenis manusia yang berkata demikian? Bukankah menghalalkan yang haram boleh menyebabkan murtad? Kesian dia dan geng PANdirnya telah dikencing kaw kaw oleh sifu banglo, jijah dan MahaFiraun.

Oleh sebab itu marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

Anonymous said...

Sejak bila syarikat fesyen buat projek kejuruteraan awam yang rumit dan kompleks? Nampak sangat sifu roket kaki kencing.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails