Sunday, January 14, 2018

Terowong: Satu Kata Bayar, Satu Bukan. Apa Ni LGE, Penin Kuut?


GEORGETOWN – Kerajaan Pulau Pinang didakwa mengeluarkan kenyataan yang bercanggah berhubung pembayaran laporan kebolehlaksanaan (feasibility) bagi projek mega melibatkan terowong dasar laut dan tiga lebuhraya di negeri ini.
Pengerusi BN Pulau Pinang, Teng Chang Yeow berkata, mengikut pencerahan yang dibuat Ketua Menteri, Lim Guan Eng semalam, kerajaan negeri tidak membuat sebarang bayaran ke atas laporan kebolehlaksanaan bagi pembinaan terowong dasar laut di negeri ini.
Tambahnya, pembayaran RM208 juta secara pertukaran tanah itu dibuat untuk laporan Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA) bagi projek tiga lebuhraya dan bukannya untuk laporan kebolehlaksanaan projek tersebut.
Chang Yeow berkata, walaubagaimanapun, dalam jawapan soalan bertulis dalam Sidang Dun pada 19 Mei 2017 oleh Exco Kerja Raya, Lim Hock Seng menyatakan, RM208 juta itu adalah hasil pemberian tanah kepada kontraktor sebagai bayaran bagi Kajian Kebolehlaksanaan dan Rekabentuk Terperinci bagi projek lebuhraya tersebut.
“Semalam (kelmarin) Guan Eng kata RM208 juta itu untuk laporan EIA tetapi jika kita lihat semula jawapan Hock Seng dalam Sidang Dun tahun lalu, lain pula. Hock Seng menyatakan bahawa RM208 juta itu adalah hasil pemberian milik tanah 1.49 hektar di Lot 702 dan 0.8 hektar di Lot 713 Bandar Tanjung Pinang kepada kontraktor, sebagai bayaran Kajian Kebolehlaksanaan dan Rekabentuk Terperinci tiga lebuhraya.
“Jadi, yang mana satu (kenyataan) yang betul? Satu kata bayar untuk laporan EIA dan satu lagi kata bukan. Ini amat mengelirukan, kita gesa kerajaan negeri atau Guan Eng sendiri jelaskan,” katanya kepada media tadi.
Kelmarin, Kerajaan Pulau Pinang mengesahkan tiada pembayaran dibuat olehnya ke atas laporan kebolehlaksanaan bagi pembinaan terowong dasar laut di negeri ini. – Sinar
Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

6 comments:

Anonymous said...

Jadi, apa masalah nya ?

Satu kata duit yang di belanja. Satu kata duit dari hasil. Jumlah pun sama.

Dapat dari Kontraktor. Bayar pada EIA.

UMNO kawan baru PAS jual FEKDA... Satu sen pun tak dapat. Masalah jual tanah kerana kelemahan pengstrukturan pengurusan. PAS boleh terima pulak kelentong UMNO.

Puaka Rimba said...

Nak gelakkan LGE dan kerajaan negeri DAP konon. Abg Lobai lupa ke? apa dah jadi dengan LEBUHRAYA RAKYAT. Duit Rakyat dikutip , hutan balak diatas jajaran lebuh raya ditebang . Perkembangan Lebuhraya masih tak tahu status terkini. Sama juga dengan kutipan DERMA TABUNG MAMALI. JANGAN KATA DUITNYA MANA? , sekali DENGAN TABUNG TIN MILO PUN LESAP. Kerana hendakan laba politik ,baru baru ini diseret nya Balu Ibrahim libya untuk memberi kenyataan,berkenaan lantik TUN M. PAS PARTI HIPOKRIT LAGI LAHANAT SERTA MUNAFIQ GAMPANG. HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH.

Anonymous said...

Ibnu Hasyim untuk mudah faham setiap cerita politk anda kena minum air ketum dahulu baru boleh faham apabila otak dah naik pusing.Atau anda boleh tanya Datin Rosmah iaitu pakar perunding ekonomi Lanun Bugis. Kah....kah...kah......

Anonymous said...

Macai-macai dedak ternakan LGE mabuk air ketum menulis pelbagai dakwaan terhadap parti Islam dan ulama Islam TANPA BUKTI. Berhentilah menjaja fitnah.

Lebuhraya adalah projek Musang Moses yang menjadi pemimpin parti kuali khadam LGE. Macai ternakan LGE pula fitnah parti Islam. Memang macai-macai ini bodoh bertingkat. Pakatan Haprak ke laut selepas PRU 14.

Anonymous said...

Macai DA-Pig bodoh bertingkat suka menjilat pemimpin rasuah seperti sifu banglo terlajak diskaun dan Musang Moses kuasa 10 yang berpakat dengan 2 ekor pemimpin DA-Pig menyamun hutan balak Kelantan. Akibatnya banjir besar melanda Kelantan.

Puaka Rimba said...

Itu tandanya Pemimpin Abang Lobai BANGANG. Hehehekikikihahahakahkahkah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails