Thursday, January 18, 2018

Servis Grab Bike Wanita Di M'sia, Wajarkah? Gadis Ini Tawarkan..


SEBUT sahaja perkataan Grabcar pasti ramai dikalangan pembaca sudah biasa mendengarnya, apatah lagi mungkin ada yang sering menggunakan perkhidmatan tersebut.

Tidak dapat dinafikan kini perkhidmatan e-hailing itu semakin mendapat tempat dalam kalangan rakyat Malaysia seiring dengan perkembangan teknologi.Namun, pernahkah anda mendengar perkataan Grab Bike? Jika Grabcar menggunakan kereta untuk membawa penumpang namun Grab Bike pula menggunakan motosikal sebagai pengangkutan.
Di Indonesia, perkhidmatan Grab Bike sudah lama diperkenalkan. Maklumlah di sana memang terkenal dengan kesesakan lalu lintas yang teruk. Jadi, penggunaan Grab Bike sememangnya merupakan alternatif yang tepat bagi memudahkan pengguna meredah kesesakan trafik.
Mendapat idea ketika berkunjung ke Indonesia, seorang gadis yang dikenali sebagai Shaqirah Shukri di laman Faceook telah menawarkan perkhidmatan seakan serupa dengan menggunakan motosikalnya sendiri.
Menurutnya, dia pada mulanya hanya berniat suka-suka sahaja menawarkan perkhidmatan berkenaan, tetapi tidak disangka-sangka servis yang ditawarkannya ini mendapat sambutan yang baik.
Malah, dia kini tidak menang tangan menerima mesej  daripada orang ramai untuk mendapatkan perkhidmatannya.
“Alhamdullilah rezeki tak pernah salah alamat, niat hanya suka suka tapi ada yang dah book perkhidmatan Grab Bike dengan saya ni hehe. 

“Sebenarnya saya menawarkan perkhidmatan Grab motorcycle, lebih kurang macamGrabcar tapi tu naik kereta en? Haa ni kita naik motor luar best sikit bukan? Lebih cepat, pantas dan jimat masa utk sampai ke destinasi,”
 Katanya.
Namun, perkhidmatan perkongsian motosikal tersebut hanya dikhaskan untuk penumpang perempuan di sekitar Lembah Klang sahaja.
Jadi, buat si lelaki, jangan pula pandai-pandai menyamar jadi perempuan semata-mata nak naik ‘Grab Bike’ yang disediakan oleh Shaqirah ini ya.
Setakat berita ini ditulis, perkongsian daripada Shaqirah itu sehingga kini menerima sebanyak 1,583 perkongsian dan disukai lebih daripada 6,000 pengguna media sosial. 
Komen Weblog Ibnu HasyimServis 'Grab Bike' bagi wanita diwujudkan di negara ini, wajarkah? Perlu dikajiteliti dari berbagai sudut, bidang, dan dari sudut keselamatan wanita. Apa lagi dari segi hukum syariah Islam..
Lihat sebelum ini..
Siri Politik Islam Masakini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

*Video sekadar hiasan…

7 comments:

Anonymous said...

Waktu Bershit dulu Mike Selfie dapat berlanhhar dada dgn amoy waktu berselfie. Kuncu2 dia pula bawak amoy nail motor ala ala Grab Bike.

Kira PAN ni memang kehadapan cuma kecewa dapat kerusi 27 ajerrr. Itu sebabla Din Pudu dan PAN wilayah teriak macam budak kecik sebelum pi khatan

Anonymous said...

Di sana ada grab bike. Di Malaysia PAN buat grab kerusi. 27 kerusi saja beb PH bagi. Itu pun kena mengemis gila gila.

Sebab masalah Grab Kerusi ni PAN sekarang dilanda perubutan jawatan dalam parti di akar umbi.

http://www.sinarharian.com.my/mobile/politik/amanah-baling-bergolak-krisis-berebut-jawatan-1.760358

Amanah Baling bergolak, krisis berebut jawatan

BALING - Amanah Baling bergolak apabila separuh ahli dan kepimpinan utama termasuk ketuanya keluar parti selepas berlaku krisis perebutan jawatan.

Difahamkan, antara jawatan dikosongkan pimpinan sebelum ini ialah ketua, ketua wanita dan setiausaha.

Salah seorang bekas pimpinan Amanah, Rosli Hassan berkata, keputusan meletakkan jawatan beramai-ramai itu bagi menyedarkan sebahagian pimpinan lain yang disifatkan 'tidak telus'.

"Sejak Amanah Baling ditubuhkan pada 2016, pengurusan berjalan lancar. Ramai daripada ahli Pas ketika itu keluar menyertai Amanah.


"Tetapi apabila berlaku perebutan bagi tiga jawatan tertinggi, ia menyebabkan berlaku perpecahan menjadi dua kumpulan," katanya kepada pemberita, di sini, hari ini.

Menurutnya, krisis bermula apabila bekas ahli Umno diterima masuk ke dalam parti biarpun individu berkenaan dipercayai menyebabkan perpecahan dalam Bersatu Baling.

"Daripada Umno individu itu masuk ke dalam Bersatu, selepas berjaya meretakkan pimpinan Bersatu Baling beliau beralih menyertai Amanah.

"Keputusan itu diterima sebahagian lain dan sebahagian lagi menentang," katanya.

Anonymous said...

Cantik orangnya ibenu,kalau pak lebai pas tgk pasti nk jadikn bini no 5.


-peminat hadi bewang-

Anonymous said...

Servis grab bike takpe,jgn servis benda lain plk! Terjojol biji mata lobai pas nanti.


-peminat hadi bewang-

Anonymous said...

Wah macai dedak 12:39 pm ternakan parti kafir harbi roket adalah pengikut ajaran sesat sifu banglo terlajak diskaun.

Sifu kafir harbi berbangga(ang) kerana sepasang gelap dalam DA-Pig yang mendakwa mereka beragama Islam tetapi pada waktu yang sama mereja minum arak , menari dan .....

Puak DA-Pig kepala bapak hipokrit.

Anonymous said...

Perpecahan dalam Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig semakin jelas kerana setiap pemimpin parti tidak puas hati dengan pembahagian kerusi yang menguntungkan sifu banglo terlajak diskaun dan perlantik MahaFiraun sebagai PM.

Apabila PRU semakin hampir kita tidak akan terkejut melihat sebilangan pemimpin dan ahli keluar dari Pakatan Haprak untuk menyertai parti Islam dll.

Masih ingat apa yang berlaku kepada parti Semangat 46 ?

Anonymous said...

Puak Pakatan Haprak pimpinan sifu kafir harbi adalah puak grab pesta arak dll.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails