Tuesday, January 02, 2018

Serangan Ke Atas MB K'tan Bermula Lagi, Ini Dia Peluru Fitnah!!




Tersebar di beberapa laman facebook dan whatsapp suatu berita berkaitan anak YAB Menteri Besar Kelantan ditahan kerana kes dadah.
Sebaran berkenaan adalah tidak benar dan berniat jahat serta memburukkan maruah YAB Ustaz Dato' Bentara Kanan Menteri Besar Kelantan serta keluarganya.


Pihak yang suka menyebarkan sebaran palsu dan fitnah ini diajak kembali kepada ajaran Islam dan gerun kepada ancaman neraka kerana sengaja mencipta pembohongan untuk meraih sokongan politik serta menjatuhkan orang lain.

Semua sebaran yang tidak mempunyai bukti adalah dusta dan fitnah sebagaimana penegasan Imam Ibnu Hajar Al-Asqalani:

أن الكذب هو الإخبار بالشيء على خلاف ما هو عليه سواء كان عمدا أم خطأ

  • “Bahwasanya dusta itu adalah memberitakan (menyebarkan) sesuatu yang berbeza dengan keadaan sebenar, sama ada dilakukan secara sengaja atau kerana keliru.” [Kitab Fathul Bari]

Orang yang selalu hidup dengan pendustaan dan menyebarkan fitnah ditulis sebagai pembohong besar disisi Allah. Sabda Rasulullah S.A.W:
وما يزال الرجل يكذب ويتحرى الكذب حتى يكتب عند الله كذابا

  • "Dan tiadalah seseorang itu sentiasa berbohong dan berusaha untuk melakukan pembohongan, sehingga dicatat di sisi Allah sebagai pendusta”. [Riwayat Muslim]

Zaman ICT dan penularan media baru pada hari ini menjadikan sebaran fitnah dan pembohongan tersebar dengan pantas ke seluruh pelusuk dunia.
Hal ini telah diberi peringatan oleh Rasulullah S.A.W tentang gerangan pendusta yang sentiasa membuat posting atau sebaran saraf jahat dengan sekelip mata tersebar ke seluruh dunia:
يكذب بالكذبة تحمل عنه حتى تبلغ الآفاق

  • "Dia sentiasa berdusta dengan mencipta pendustaan lalu disebar sehingga sampai ke seluruh u*****". [Riwayat Bukhari]

Sekali lagi ditegaskan kepada penyebar fitnah ini agar berhenti daripada perbuatan keji tersebut dan bertaubat kepada Allah serta memohon maaf kepada pihak YAB Ustaz Dato' Bentara Kanan Menteri Besar Kelantan.
~Mohd Asri bin Mat Daud
Setiausaha Akhbar Menteri Besar Kelantan.



Lihat sebelum ini..

23 comments:

Anonymous said...

Macai dedak ternakan parti sekular liberal dan kafir harbi yang memfitnah ulama Islam dan parti Islam adalah macai bangsat dan celaka.

Anonymous said...

Sepatutnya puak Pakatan Haprak merasa malu sebab anak pemimpin merapu kuasa sepuluh telah ditangkap kerana pil kuda. Cermin muka dulu sebelum memfitnah ulama Islam dan parti Islam.

Anonymous said...

Pakatan pil kuda kuasa sepuluh selfie dada amoi banglo terlajak diskaun ... kahkahkahkahk pakatan bodoh bertingkat !

Anonymous said...

Macai ternakan dumno dan macai ternakan pakatan haprak 2 kali 5 ! Kaki kencing makan dedak!

Anonymous said...

Macai-macai ternakan musuh parti Islam sangat terdesak sekarang sehingga terpaksa mencipta cerita dongeng lagi karut untuk memfitnah ulama Islam dan parti Islam. Maklumlah PRU14 semakin hampir dan umat Islam akan menyokong dan mengundi parti Islam.

Ini bererti pemimpin-pemimpin parti sekular, liberal dan kafir harbi menganut ajaran sesat 'matlamat menghalalkan cara kotor' !

Anonymous said...

Ada bukti? Mohon disertakan bukti. Terima kasih

Anonymous said...

Ada bukti? Mohon disertakan bukti. Terima kasih

Anonymous said...

Ya kita mohon puak dumno dan pakatan haprak menunjukkan bukti yang menyokong dakwaan mereka terhadap ulama Islam dan parti Islam sebab dakwaan tanpa bukti adalah fitnah.

Anonymous said...

Ada bukti? Ke mcm Tuan Presiden tempohari?

Anonymous said...

Woi macai-macai dedak ternakan parti sekular, liberal dan kafir harbi .... mana bukti ? Tidak ada bukti, jangan cakaplah !

Anonymous said...

Semuanya membuat tuduhan tanpa menyediakan bukti2. Bukankah itu juga fitnah? Adakah ini sifat dan sikap ahli PAS? Renung2kan lah...

Anonymous said...

Selama ini macai pakatan haprak yang sibuk menggunakan pil kuda untuk memfitnah TGHH. Allah Maha Berkuasa, anak pemimpin kuasa sepuluh parti kuali cap buaya telah ditangkap kerana memiliki pil kuda. Tak malukah?

Anonymous said...

Wah macai dedak Pakatan Haprak minta bukti sedangkan selama ini macai-macai dedak inilah yang memfitnah ulama Islam dan parti Islam dalam laman web ini dll. Hebat kamu macai dedak liberal dan kafir harbi kerana sikap hipokrit kamu satu level dengan dajal. Kura-kura dalam perahu !

Anonymous said...

Macai dedak ternakan parti liberal dan kafir harbi telah membuat pelbagai fitnah tanpa bukti terhadap ulama Islam dan parti Islam. Dan sikap hipokrit macai-macai terdedah hari ini apabila macai-macai ternakan liberal dan kafir harbi meminta bukti .... kahkahkahkahkah ! Mana bukti rasuah RM90 juta, bukti UG, bukti dedak dumno dan lain-lain dakwaan karut terhadap parti Islam? Mana? Ptui !

Anonymous said...

Woi macai dedak roket mana bukti rasuah RM90 juta?

Anonymous said...

Woi macai dedak roket mana bukti kerajaan UG?

Anonymous said...

Woi macai dedak roket, mana bukti kerjasama parti Islam dengan parti dumno?

Anonymous said...

Memang sikap macai dan pemimpin pakatan liberal dan kafir harbi sentiasa membuat dakwaan karut tanpa bukti terhadap ulama Islam dan parti Islam.

Anonymous said...

Pas+Ikatan+Gagasan Sejahtera=PIGS

Anonymous said...

Wah barua-barua dedak dan pemimpin-pemimpin parti sekular, liberal dan kafir harbi seperti barua roket 12:01 PM berlagak 'suci' dalam tahi sambil memfitnah dan menghina ulama Islam dan parti Islam dan parti-parti lain sebagai 'PIGS' dll. Paku dulang paku serpih !

Inilah bukti macai dan pemimpin parti sekular, liberal dan kafir harbi masih berfikir dalam kotak zaman batu. Berebut jawatan boss boneka parti ultra kiasu roket seperti kanak-kanak bergaduh berebut aiskrim !

Anonymous said...

Dulu cakap DAPIGS..skrang 'paku dulang paku serpih'..PIGS..Allah Maha Kuasa

Taikuching said...

1.2 bilion dana israel bila nk saman?

Anonymous said...

Nampaknya parti perkauman roket telah melahirkan pigs seperti macai dedak 1:58pm.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails