Monday, January 15, 2018

Lucu! DAP PP Perdaya Rakyat. Syarikat Fesyen Bina Terowong. Ha Ha Ha..

Kisah Lucu Syarikat Fesyen Bina Terowong Dasar Laut Mega


PELBAGAI cara pelik dilakukan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah kepimpinan unik Ketua Menterinya, Lim Guan Eng kreatif memperdayakan rakyat negeri itu tanpa disedari sesiapa pun.

Cakap politik kedai kopi mendakwa banyak perkara tidak masuk akal dilakukan selagi mana dana wang rakyat dapat diagihkan sesama mereka yang berada dalam kepimpinan DAP. Semua akan diambil asalkan menjadi duit sendiri.
Terbaharu Voir Holdings Berhad, sebuah syarikat berkaitan penganjuran urusan fesyen sama ada lelaki, perempuan dan kanak-kanak selain terkenal menerusi pasar raya bernama Voir Gallery dengan harga berpatutan mula tular!
Jenama itu amat pakar dalam bidang fesyen tetapi satu perkara amat mengejutkan apabila syarikat tersebut terlibat secara langsung dalam pembinaan terowong dasar laut sehingga banyak menimbulkan pelbagai urusan diragukan.
Perkara ini amat memeranjatkan pelbagai pihak bagaimana penipuan yang tidak masuk akal dilakukan oleh DAP untuk ‘rompak’ wang rakyat secara terang dengan menggunakan sebuah syarikat tiada kaitan dengan pembinaan.
Persoalannya apakah kekuatan atau kredibiliti dan keupayaan sebuah syarikat fesyen untuk menjadi pemegang saham. Sedangkan pemegang saham yang lain telah menghilangkan diri. – Ke manakah perginya mereka ini?
Perkara pelik tapi benar ini sudah berlaku di Pulau Pinang, mungkin Guan Eng sedang mewujudkan imej fesyen tertentu untuk pengguna kenderaan apabila mereka terkesima masuk ke dalam terowong yang bakal dibina itu.
Ironi, semua maklum projek prasarana pembinaan mega itu langsung belum bermula, waima sudah ratusan juta ringgit dibelanjakan untuk kertas kajian kebolehlaksanaan dan kemudian melibatkan sebuah syarikat fesyen pula.
Bukan itu sahaja, paling lucu dalam isu kos cadangan dan rekabentuk terperinci pembinaan terowong bawah dasar laut tersebut didakwa Guan Eng konon lebih murah berbanding kos jalan berkembar di kawasan tanah berbukit.
Nilainya adalah satu pertiga daripada kos pembinaan sebenar. Ajaib apabila projek dasar laut pula jauh lebih murah daripada darat. Guan Eng terus tipu rakyat Pulau Pinang dan penyokong mereka asalkan dapat kaut wang rakyat.

Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Ir. Dr. Wee Ka Siong yang juga Menteri Di Jabatan Perdana Menteri malah turut mempertikaikan perkara sama menerusi kenyataan media yang telah dikeluarkan semalam:
Why is a fashion company building the Penang Tunnel?
In early 2013, amidst allegations that the Special Purpose Vehicle company awarded the mega RM6.3 billion Penang Tunnel was heavily under-capitalized and lacked experience, the DAP Penang State Government issued a statement to reassure the public that two giant and experienced China construction companies will be shareholders of the SPV and is backed by RM4.6 billion in paid-up capital.
But today, our checks show that the two China construction companies are nowhere to be seen as shareholders of the SPV.
In their place is a small local fashion company called by VOIR Holdings while 39% of the shares of the SPV are held under nominees. Did the DAP Penang Government lie to the public and did a “bait and switch”?
Does this very material change in ownership and experience means that the project award made under the Request for Proposal exercise (not open tender) is now null and void?
The DAP Penang Government must answer as the Penang people have a right to know why their mega-billions undersea tunnel will now be built with the participation of a small local fashion company instead of two experienced and well-funded construction companies as originally promised.
Nampaknya makin parah kes songlap wang rakyat. Selain kisah lazim kebas tanah rakyat marhaen dan seleweng dana termasuk projek tebatan banjir daripada Pusat, DAP juga halang bina banyak rumah murah oleh agensi pusat.
Kejahatan DAP ini hanya sedikit tertutup dek kejayaan Pengerusi Pakatan Harapan, Mahathir Mohamad cuba alih tumpuan rakyat kepada pelbagai isu bodoh ciptaannya termasuk konon tol lebuh raya Malaysia termurah di dunia.
Mahathir, 93, yang lari dari satu isu kepada isu lain kerana isunya hanyalah permainan persepsi jahat dan rekaan, kini dijangka perlu mencipta isu lain pula demi menutup penyelewengan DAP dan Guan Eng di Pulau Pinang.
Namun kantoi apabila terbongkar nama syarikat pembina terowong itu yang tidak pernah siap dibina dan belum bermula, melakar sejarah kerana laporan yang mahal iaitu kertas kosong A4 bernilai RM302 juta pun tidak ada.
Malah didapati nama pemaju pun sudah bertukar kepada nama syarikat fesyen pakaian pula. Penyokong DAP dan Mahathir yang terkenal sinis jika ada isu melibatkan Datuk Seri Najib Tun Razak atau UMNO kini terlihat bodoh.
Tiada sedikit bunyi pun datang dari mereka. Jika mereka sering perbodoh penyokong Perdana Menteri yang juga Presiden UMNO di alam maya, kini kebodohan dan bahan gelak ketawa itu adalah untuk pihak mereka sendiri.
Ada pula syarikat kilang buat baju menjadi syarikat pembina terowong bernilai berbilion ringgit. Macam mana boleh beralih tukar secara tiba-tiba pun tiada siapa yang tahu bak kata ungkapan popular Mahahir: “Saya tidak tahu!”
Paling malu tentulah Mahathir kerana dia tidak langsung tahu apa cerita sebenarnya tahu tetapi kerana DAP telah beri laluan untuk beliau menjadi Perdana Menteri sementara, maka Mahathir kenalah pura-pura jadi bodoh.
Banyak juga blog yang melaporkan hal penipuan mega ini , namun hingga kini semua netizen yang berpihak kepada DAP dan Guan Eng menikus daripada menjawab. Mungkin mereka sedar penipuan itu, cuma takut dengan DAP.
Antara paling kuat kritik DAP berhubung isu terowong mega ini ialah Timbalan Presiden Parti Cinta Malaysia, Mejar Datuk Huan sehinggalah pihak SPRM mula tampil bertindak balas. Tahniah! – Agensi



Sama saja, DAP, UMNO, PAN..
Hasil carian imej untuk gambar lim guan eng najib
Hasil carian imej untuk gambar lim guan eng najib
Hasil carian imej untuk gambar lim guan eng najib



Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

23 comments:

Anonymous said...

Inilah golongan ygenjadi pujaan PAN. Sudahlah anti Islam. Nepotism Corruption dan Nepotism.

Itu tak campur banglo terlajak diskaun.lagi tu.

Biar orang kampung dihalau di Pulau Pinang janji Roket bahagia

Anonymous said...

Sifu DA-Pig banglo terlajak diskaun dan parti DA-Pignya sama ada gila tahap 4 atau baham rasuah kerana menyerahkan projek kejuruteraan awam yang kompleks kepada syarikat fesyen pakaian.

Maka mereka memang layak masuk sama ada hospital mental atau penjara tetapi tempat yang terbaik untuk mereka ialah penjara dan kerja berat selama 100 tahun dan anak kunci penjara dibuang ke laut.

Malangnya parti-parti munafik liberal yang menjadi sekutu DA-Pig sentiasa membela kejahatan dan kezaliman DA-Pig walaupun mereka dikencing kaw kaw oleh pemimpin DA-Pig yang memusuhi agama Islam dan umat Islam. Dan yang paling hancing kena kencing ialah parti kuali pimpinan Mike Sabun Mikrofon.

Oleh sebab itu marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS dalam PRU14 supaya parti Islam dan ulama Islam boleh membela agama Islam dan hak umat Islam.

Nota:

Selepas ini macai munafik dan macai kafir ternakan Pakatan Haprak pimpinan DA-Pig yang menyamar sebagai orang Islam akan membuat pelbagai dakwaan karut yang tidak masuk akal manusia normal untuk memfitnah ulama Islam dan parti Islam PAS.

Anonymous said...

https://sozcyili.blogspot.my/2016/02/lagi-kes-penduduk-kampung-dihalau-di.html?m=1

Lagi Kes Penduduk di Halau Di Pulau Pinang

Kampung Permatang Tok Subuh yang terletak di Bukit Minyak, Pulau Pinang, sedang menghadapi ancaman pengusiran paksa. 26 keluarga yang menduduki kampung ini telah menerima notis bailif pemilikan kosong yang mengarahkan mereka untuk mengosongkan rumah sebelum 4 Mac 2016. Rumah mereka boleh diroboh secara paksa bila-bila masa pada dan selepas 4 Mac nanti.

Kampung Permatang Tok Subuh sudah diteroka oleh penduduk sejak 70 tahun yang lalu. Distinct Class Sdn Bhd yang menggelar dirinya tuan tanah dikatakan membeli tanah tersebut daripada pemilik sebelum itu dan mengheret penduduk asal ke mahkamah untuk mengusir mereka. Keputusan kes di Mahkamah Sesyen Butterworth tidak berpihak kepada para penduduk dan sekarang notis pemilikan kosong telah dikeluarkan.

Para penduduk menuntut supaya hak perumahan mereka dijamin, iaitu perlunya rumah ganti sekiranya mereka terpaksa berpindah. Namun, Distinct Class Sdn Bhd enggan berunding dan cuba mengusir penduduk secara paksa.

Penduduk Kampung Permatang Tok Subuh bertekad untuk mempertahankan kampung halaman mereka.

Boleh mengikuti perkembangan tentang perjuangan penduduk Kampung Permatang Tok Subuh di laman FB Pertahankan Kg Permatang Tok Subuh.

Harap komrad semua, kawan-kawan boleh berikan sokongan, atau idea penyelesaian kepada perjuangan Kampung Permatang Tok Subuh ini.


Read more: https://sozcyili.blogspot.my/2016/02/lagi-kes-penduduk-kampung-dihalau-di.html#ixzz54D2eerpN

Anonymous said...

ULAMA ISLAM PEMIMPIN PARTI ISLAM PAS MEMPUNYAI REKOD YANG BERSIH DARI RASUAH ATAU SALAH GUNA KUASA.

PEMIMPIN-PEMIMPIN DA-PIG BARU PERINTAH SEBUAH NEGERI SUDAH PANDAI BAHAM RASUAH DAN SALAH GUNA KUASA YANG MENYEBABKAN BANJIR KILAT, TANAH RUNTUH DAN KEMATIAN RAKYAT DAN PENGHAPUSAN ETNIK MELAYU ISLAM.


MALANGNYA SIFU DA-PIG BANGLO TERLAJAK DISKAUN DAN BARUA-BARUA POYONYA SIBUK MEMFITNAH ULAMA ISLAM DAN PARTI ISLAM UNTUK MENYEMBUNYIKAN KEJAHATAN, KEZALIMAN DAN JENAYAH PARTI KAFIR HARBI.

Anonymous said...

WAH KESIAN PARTI KUALI IMAYAM DAN PEMIMPINNYA MIKE SABUN MIKROFON DIKENCING KAW KAW OLEH SIFU BANGLO, JIJAH DAN MAHA FIRAUN TONGKANG!

HAHAHAHA JILAT JANGAN TAK JILAT HAHAHAHA

Puaka Rimba. said...

Kalau perangai pemimpin kamu yg tidak amanah contohnya Tuang Presiden selalu tuang sessi parlimen, memfitnah contohnya kenyataan beliau berkenaan tuduhan pil kudha, serta tiada kesungguhan dalam membawa usul RUU 355,. Sepatutnya Geng Abg Lobai malu, mempunyai pemimpin dan Parti yg melacurkan Agama untuk memesong kefahaman umat islam. Tak payahlah berselindung dengan jubah, serban serta janggut yg sedikit ,untuk menunjukkan kamu lebai ISLAMIK, sedangkan Abu jahal pun memakai pakaian yg sama. Hari~hari minum air zam~zam. Tetap juga dilaknat Allah. Allah maha Adil dlm menilai hambanya. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Sapa tak tau menipu kata beliau power 10, mimpi allayarham 15x dan terakhir anak dia kena tahan jual pil unta

Anonymous said...

Puaka munafik ternakan DA-Pig,

Mana bukti? Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah dan kamu Puaka adalah penjaja fitnah kitar semula. Bangsat!

Puaka Rimba said...

Walaun selalu memainkan isu perkampungan Melayu di Pulau Pinang, sedangkan ianya tanah milik persendirian dan mahkamah telah membuat keputusan ,berlandaskan HAK, maka dijaja kononnya kerajaan DAP zalim terhadap orang melayu ,Disebabkan sifat assobiyyah demi sesuatu tujuan ,kamu membenarkan pembohongan ini walaupun ianya ditegah agama. Kamu lah golongan yg bersifat munafiq yg bertopeng islamik demi memuaskan nafsu serakah golongan kamu. Kita ambil contoh kerajaan negeri Kelantan.Sedangkan habis hutan balak dikerjakan oleh golongan kamu yg dipercayai keluasannya mengatasi negeri Perlis. Adakah ini tidak Zalim?. Sehingga mencemarkan dan memporakperandakan kehidupan orang Asal,mergastua serta mergasatwa, dan juga flora dan Fauna. Semua makhluk Allah mempunyai Hak kan?. APA CRITA? Hehehekikikihahahakahkahkah

Puaka Rimba said...

Bukti apa yg kamu mahukan?. Kalau dalam bentuk video, Puaka Rimba hanya ada bukti video "SPENDER PUTIH saiz xxl" je. Kalau pasal chief Lobai,semua orang tahu Presiden kamu kaki TUANG PARLIMEN. Macamana nak kira elaun parlimen yg diterima?. Kalau di disedekahkan atau dibayar zakat, boleh jadi suci ke?. Mana tau ada FATWA baru yg boleh dijadikan AMALAN kita semua. Bukan Geng Lobai je yg mahu ke SURGA. Hehehekikikihahahakahkahkah Hehehekikikihahahakahkahkah

Puaka Rimba said...

Maaf lah. Lupa pula Puaka Rimba, yg Ostad Retard ada menyatakan, siksa kubur boleh terhindar jika mempunya kad keahlian Parti Suci . Mudah kerja Malaikat Munkar dan Nankir ye tak?. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Woi puaka munafik ternakan DA-Pig, rejim pengganas Israel juga menggunakan undang-undang untuk merampas tanah orang Palestin dan menghalau orang Palestin keluar dari Palestin.

Maka terdapat persamaan antara rejim pengganas Israel dan rejim DA-Pig .

Berpuluh kampung dan gerai perniagaan Melayu Islam telah dirobohkan dalam negeri yang diperintah oleh rejim DA-Pig yang memusuhi agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

Kezaliman rejim DA-Pig ini telah disaksikanoleh rakyat dan berita ini telah disiarkan oleh media massa utama.

Sebenarnya hutan balak telah dimusnahkan oleh dua ekor pemimpin DA-Pig dengan kerjasama Musang Moses pil kuda kuasa 10 pemimpin parti kuali yang telah dikencing oleh sifu banglo, jijah dan mahafiraun tongkang.

Rejim DA-Pig juga telah memberikan hak milik tanah 999 tahun kepada kaum DA-Pig di waktu DA-Pig berkuasa di Prk. Kaum-kaum lain hanya mampu telan air liur sahaja.

Dan puaka sebagai barua DA-Pig masih mahu menegakkan benang basah.

Puaka Rimba said...

Ada juga Ostad Retard yg menyatakan,kalau tak sokong RUU355, nanti tanam kat JIRAT. Bagaimana pula bagi yg membentangkan usul ,tiada kesungguhan dalam mendesak untuk perlaksanaannya. Macamana Ostad?. Takkan mayat depa ni nak di BAKAR pula?. Sekadar bertanya je!. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Mana bukti ? Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah. Dan puaka adalah penjaja fitnah yang amat bangsat.

Puaka kafir ini suka menghina ulama Islam dan ajaran Islam. Maka tidak hairanlah puaka laknatullah ini sentiasa mencipta pelbagai fitnah untuk memfitnah dan menghina agama Islam.

Anonymous said...

Puaka suka menjilat pemimpin evangelis yang memimpin parti DA-Pig ysng memusuhi Islam. Maka tidak hairanlah puaka sentiasa menentang ajaran Islam dan memfitnah ulama Islam.

Puaka Rimba said...

Woi walaun minum kencing Unta. Senang je kamu menuduh orang atas keBODOHAN dikalangan pemimpin Parti Suci. Demi Jawatan Dunia sebagai MB dari Parti Suci, maka pemimpin kamu rela mengadai HAK RAKYAT KELANTAN. Cerdik macam KELDAI,Bodoh macam BANGRAL. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Tuan presiden parti Islam tidak hadir parlimen kerana sakit dan sebab-sebab yang munasabah.

Bagaimaana pula pemimpin-pemimpin Pakatan Haprak pimpinan kafir harbi yang ponteng parlimen dan DUN tanpa sebab yang munasabah?

Oh ya semua dosa mereka kononnya telah di'suci'kan oleh sifu DA-Pig banglo terlajak diskaun yang sedang dibicarakan di mahkamah kerana pelbagai dakwaan rasuah.

Wah sifu rasuah pun boleh sucikan pendosa dalam Pakatan Haprak! Hebat sifu kencing!

Komen puaka jelas menunjukkan puaka tidak mempunyai bukti. Semua dakwaannya tidak berasas. Macai bangsat !



Puaka Rimba said...

Puaka Rimba tak mengiktiraf status ULAMAK YANG KAMU BERI KEATAS PEMIMPIN PARTI SUCI KAMU. Ulamak Apa Kalau Kaki Ponteng, Reka cerita, Memutar belit,Makan Dedak 90J dan yg paling teruk NONTON PORNO DI GERMAN. Inilah standard Ulama Parti Suci kamu .Hehehekikikihahahakahkahkah

Puaka Rimba said...

Kalau kita mengikuti Sidang Dewan Rakyat di Parlimen. Kita boleh menilai ,pihak mana yg bersungguh dalam memperjuangkan nasib RAKYAT. Kalau Wakil Rakyat Parti Suci lebih suka diam,kerana mengikut tafsiran mereka "orang yg tidak banyak cakap, kurang melakukan DOSA". Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Memanglah macai kafir harbi seperti puaka tidak mengiktiraf ulama Islam sebab macai kafir harbi ini hanya mengiktiraf pemimpin evangelis yang memimpin DA-Pig.

Maka tidak hairanlah puaka evangelis menghina dan memfitnah ulama Islam dan ajaran Islam.

Puaka Rimba said...

Amacam!. Cukup ke?. Atau mahu Puaka Rimba mengilai lagi?. ...Adios Amigoss!... Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Wah puaka evangelis mabuk air ketum.

Anonymous said...

Wah puaka ternakan DA-Pig meroyan gila babi hari ini selepas makan pil kuda kuasa 10 ! Sayonara .... RIH ...rest in hell with your corrupt sifu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails