Sunday, January 14, 2018

DHPP K/Langat DUN 53 MORIB Serah 37 Borang Ahlian Baru.



DHPP Kuala Langat *DUN 53 MORIB* menyerahkan 37 borang keahlian baru menunjukkan satu perkembangan sihat sokongan bukan Islam kepada PAS.










Kredit
Harakah Mandarin Online 哈拉卡中文网
 



Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

12 comments:

Anonymous said...

Wayang tamil je tu! Hanya orang bodoh saja yg sokong pas sekarang!

Anonymous said...

Senarai Dan Daftar Artis Indonesia Yang Murtad Dan Keluar Dari Islam Secara Mengejut, Lihat Kehidupan Mereka Setelah Itu Sungguh Tidak Disangka-Sangka
Mungkin nama Lukman Sardi menjadi kehebohan akhir-akhir ini setelah sekian lama menyembunyikan status keyakinannya yang sudah keluar dari agama terdahulu dan berpindah ke keyakinan baru yang kemudian dituding telah menipu banyak orang termasuk para sutradara dan penggemar film yang ia bintangi. Tapi tahukah anda ternyata di luar Lukman Sardi ada sejumlah artis yang telah melakukan hal sama.

Mungkin kejadiannya agar berbeda dan tak sedramatisir pada apa ang dilakukan oleh Lukman Sardi tapi banyak orang yang terutama masyarakat yang beragama Islam merasa gregetan dengan ulah para artis ini. Mereka rata-rata berpindah agama gara-gara menikah dengan orang non-Muslim. Selain artis peran di film atau sinetron adapula artis penyanyi yang melakukannya dan mungkin hingga kini belum banyak diketahui publik bahwa telah berpindah keyakinan.

Yang baru-baru ini masih melekat diingatan mungkin adalah kasus yang dialami Asmirandah, dia terlahir dari keluarga Muslim namun karena dekat dengan seorang artis pria yang beragama Kristen ia rela meninggalkan Islam dan menikah dengan sang pacar. Kabarnya artis murtadyang satu ini mengalami kemerosotan dalam karir dan juag keuangan setelah berpindah. Faktanya memang begitu, kalau dulu anda sering melihat Andah sapaan akrabnya di layar TV terutama RCTI kini dia sudah pernah terlihat lagi.

Lalu artis pindah agama yang kedua adalah Rianti Cartwright, artis blasteran ini memang akhir-akhir ini sudah jarang terlihat di layar kaca setelah menikah dengan seorang pria bernama Cas. Pernikahan keduanya berlangsung di kota New York, Amerika Serikat. Kabarnya Rianti juga sudah berpindah agama mengikuti keyakinan sang suami. Sedangkan yang berikutnya adalah Pinkan Mambo yang ternyata juga sudah murtad sejak tahun 2010 yang lalu.



Pinkan adalah artis berdarah Manado yang sempat menikah dengan pria bernama Sandy yang merupakan seorang Muslim. Tapi setelah bercerai ia dekat dengan seorang pria non Muslim. Kabar terbaru yang KabarGue dapatkan, Pinkan Mambo kini menetap di Amerika. Mungkin dirinya sulit meraih sukses di karir jika di Indonesia dan bahkan Pinkan sempat tertangkap kamera sedang mengamen di jalanan di salah satu kota di negeri Paman Sam. Apakah ini juga adalah akibat dari perpindahan keyakinan? Mungkin iya dan mungkin tidak.

Kalau artis yang terakhir ini masih eksis dan masih sering muncul di layar kaca, dan dia memang bukan terlahir sebagai seorang Muslim. Ketika berpacaran dengan Primus Yustisio (artis dan juga seorang anggota DPR saat ini) dirinya menjadi Muallaf. Namun sayangnya Nafa Urbach ketika putus dengan Primus harus murtad dan kembali ke agama yang semula dianutnya. Kini artis yang keluar dari Islam yang satu ini menikah dengan Zack Lee, dan Primus menikah dengan Jihan Fahira yang juga berprofesi sebagai artis.

Anonymous said...



KAH.KAH.KAH.

Anonymous said...

Kesimpulannya Islam mengizinkan seseorang menjadi artis asalkan agama nya Islam.

Tapi PAS benci pada artis dan menganggap artis satu pekerjaan yang hina.

Cium tangan pun dah jadi isu.

Cerita apa lah yang kau bawak ni ? Yang 37 orang masuk PAS tu artis ke ?

Puaka Rimba said...

Yang serah borang tu tentu ,bekas ahli MIC yg keciwa.... Yg dok gebang kononnya Pas parti Suci yg dirahmati . Ketua DHPP pun tak berjaya di tarbiah kan untuk menganut agama Islam. Apo cerito ni Abang Lobai?.. Gimik biasa politik menjelang Pilihanraya. Tukar taktik lah abg Lobai!. Taktik lapuk yg tiada manafaat, kecuali ada DEDAK. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...



Kita berdua tak masuk syurga tau..

37 orang tu .. dapat masuk.

Puaka Rimba said...

Ye..ke..anon 403.?.Macamana ni?... Alahai kassiiimm. Ampun kan mak kasssim. Mak mengaku Mak ni memang Puaka. Ampun kan Mak..... Kassim. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Macamana lagi....?

Tapi yang masuk dulu ialah Ulama yang jual agama..

Masuk tetap masuk.

Antara puaka.... yang Allah celaka kan kerana jual agama lah yang masuk dulu.

Mudah-mudahan Allah ampunkan dosa kita.

Anonymous said...

Macamana lagi....?

Tapi yang masuk dulu ialah Ulama yang jual agama..

Masuk tetap masuk.

Antara puaka.... yang Allah celaka kan kerana jual agama lah yang masuk dulu.

Mudah-mudahan Allah ampunkan dosa kita.

Anonymous said...

Berdasarkan komen bodoh bertingkat 3:42pm , kita tahu macai ternakan DA-Pig sama ada jahil murakkab, munafik atau orang kafir yang cuba menyamar sebagai orang Islam untuk menyesatkan umat Islam.

Fakta:

Menyanyi lagu yang melalaikan atau menyesatkan adalah haram.

Salam antara orang yang berlainan jantina dan bukan mahram adalah haram.

Anonymous said...

Pembetulan perenggan terakhir komen 7:45 am:

Salam tangan atau cium tangan orang yang berlainan jantina dan bukan mahram adalah haram.

Islam tidak menghalang manusia dari menjadi artis jika mereka mengikut garis panduan agama Islam.

Anonymous said...

Wahai barua munafik dan barua kafir harbi laknatullah ternakan Pakatan Haprak laknatullah pimpinan parti kafir harbi DA-Pig laknatullah, kamu telah memfitnah, menghina dan memburuk-burukkan ulama Islan dan parti Islam PAS semata-mata kerana ulama Islam dan parti Islam berusaha membela agama Islam dan hak umat Islam.

Kamu adalah pengecut yang amat hina kerana kamu bersembunyi disebalik pc dan mobile phone untuk menyebarkan fitnah kerana kamu tahu semua dakwaan @ fitnah kamu tidak mempunyai bukti.

Kesombongan, kebodohan, kejahatan dan kesesatan kamu telah melampaui batas dan aku berdoa kepada Allah semoga Allah membalas kejahatan kamu di di dunia dan di akhirat. Amin.

Musuh Islam merancang untuk menghapuskan agama Islam dan menyesatkan umat Islam. Musuh Islam lupa Allah juga merancang untuk membalas kejahatan musuh Islam. Sesungguhnya Allah adalah Perancang yang terbaik dan paling hebat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails