Monday, January 15, 2018

100 Ahli BERSATU Klang Keluar Parti. Keluarlah, Tunggu Apa Lagi?



Kira-kira 100 anggota Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Klang termasuk daripada sayap Pemudanya bertindak keluar parti dan menyertai Umno selepas mendakwa hilang keyakinan terhadap pucuk pimpinan parti dan Pakatan Harapan.


Kumpulan itu yang diwakili Pembantu Wakil Pendaftaran Keahlian BERSATU Klang Mohd Hazwan Zulkifly menyerahkan borang keanggotaan Umno kepada Ketua Umno Klang Datuk Nasarruddin M. Zin di Bangunan Umno Klang, di Pelabuhan Klang hari ini.

Mengulas tindakan mereka kepada pemberita kemudian, Mohd Hazwan mendakwa mereka, termasuk beberapa individu yang memegang jawatan Exco Pemuda, muak dengan permainan politik pemimpin BERSATU yang mementingkan diri dan kroni.


"Kami yang keluar BERSATU ini merupakan penggerak parti yang bertanggungjawab dalam menjalankan kerja-kerja parti, dengan ini BERSATU Klang telah lumpuh,” dakwanya.


Menurutnya kegagalan kerajaan negeri Selangor yang diterajui Parti Keadilan Rakyat menangani isu-isu rakyat seperti air, sampah dan rumah mampu milik turut membuktikan pakatan pembangkang belum bersedia memimpin kerajaan persekutuan.


Sementara itu, Nasarruddin berkata pintu Umno Klang sentiasa terbuka dan mengalu-alukan sesiapa sahaja yang mahu berkhidmat untuk rakyat menyertai Umno.


Katanya hanya Umno dan Barisan Nasional sentiasa komited untuk berkhidmat kepada rakyat. -Bernama



Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ya, keluarlah, tunggu apa lagi. Kalau nak berjuang kebangsaan Melayu, UMNO dah ada, buat apa pilih parti serpihan. Untuk menentang rasuah, pemimpin-pemimpin mereka itu, bukan bersih sangat dalam penyalah gunaan wang rakyat.

Pilihlah parti Islam, untuk kebahagiaan dunia-akhirat, bukan parti sekular yang tak peduli haram dalam kegiatan kehidupan. Parti yang tiada rekod rasuah, cuba melahirkan manusia yang bertaqwa.. Insya Allah.



Sama saja, DAP, UMNO, PAN, BERSATU..
Hasil carian imej untuk gambar lim guan eng najib
Hasil carian imej untuk gambar lim guan eng najib
Hasil carian imej untuk gambar lim guan eng najib
Hasil carian imej untuk mahathir - lim Kit siang


Lihat sebelum ini..
Hasil carian imej untuk undi siapa

14 comments:

ted manoff said...

Hahaha.. Biasalah menjelang pru nii..mereka sebenarnya ahli umno dn takde istilah keluar partii..semua nii gimik umno saja..ibnu bila lagii nk keluar parti..pas dah tk releven dlm arus politik negara..🐷🐽🐗

Anonymous said...

https://aidcnews.wordpress.com/2018/01/12/amanah-johor-tuntut-18-kerusi-dun-jika-tidak-pru-diboikot/

Amanah Johor Tuntut 18 Kerusi DUN, Jika Tidak PRU Diboikot..

AIDCNews -12/01/18 –Pemuda Parti Amanah Negara (Amanah) Johor menuntut pimpinan Amanah pusat bertegas dalam soal pembahagian kerusi dan mendesak Amanah di peringkat negeri dibenarkan bertanding paling minima 18 kerusi daripada 56 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

Ketuanya Muhammad Taqiuddin Cheman berkata jika jumlah calon DUN untuk Amanah gagal diperolehi, beliau bimbang akar umbi parti akan memboikot PRU 14 di Johor.

“Jika berlaku agihan kerusi DUN yang tidak seimbang, ia berisiko mengundang keadaan tidak terkawal ahli di bawah.

“Kita khuatir tindakan boikot gerak kerja pilihan raya akan berlaku dan menatijahkan kesan buruk terhadap harapan rakyat,”katanya dalam satu memorandum yang diserahkan kepada Presiden Amanah, Mohamad Sabu hari ini.

Muhammad Taqiuddin berkata tindakan memboikot itu bukan suatu perkara yang dipandang mudah kerana Amanah Johor telah memboikot Konvensyen PH Ahad lalu apabila tidak berpuas hati parti itu hanya dibenarkan bertanding hanya dua kerusi Parlimen di peringkat negeri.

“Jika agihan kerusi masih tidak menyebelahi Amanah Johor, Timbalan Presiden, Tuan Haji Salahuddin Ayub dan Pengerusi Johor, YB Haji Aminolhuda Hassan harus mengambil tanggunjawab sepenuhnya,”katanya lag

Anonymous said...

http://semuthitam80.blogspot.my/2018/01/khalid-samad-pekak-nak-salahkan-ahli.html?m=1

KHALID SAMAD PEKAK NAK SALAHKAN AHLI BISU!!!

“Jangan salahkan kita kalau kita dah calonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri.” Demikian kenyataan yang dikeluarkan oleh Khalid Samad baru - baru ini.

Kenyataan itu dibuat bagi menyindir pandangan dikalangan puak - puak Pakatan Haprak yang tidak bersetuju dengan cadangan mencalonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri.

Malah Si Khalid Samad tu mendakwa, tindakan ahli diperingkat akar umbi yang mengambil sikap mendiamkan diri dan tidak membantah cadangan tersebut sebelum ini wajar dipersalahkan.
“Kalau tak puas hati, mereka perlu buat aduan di Majlis Presiden. Bukan kita tak ambil perhatian dengan suara mereka. Semasa perkara itu belum diputuskan kita tak terima sebarang laporan mahupun bantahan tentang Tun Mahathir," katanya dalam satu kenyataan.
IRONIKnya, kenyataan Si Khalid Samad itu jelas bertentangan dengan pandangan yang telah diberikan pelbagai pihak yang mahu teraju kepimpinan Pakatan diterajui oleh orang muda.

PKR sebelum ini secara terbuka menyuarakan pendirian mereka yang mahu orang muda menjadi Perdana Menteri dan menolak pencalonan Tun Mahathir sejak dari awal ianya dicadangkan.

Rata - rata, ahli PKR tampil mempertikaikan keputusan Pakatan yang mencadangkan nama Tun Mahathir dan menganggap seolah - olah tindakan itu membuktikan bahawa mereka ketandusan pemimpin.

Maka persoalannya, adakah selama hari ini, Si Khalid Samad tu duduk dalam gua sehingga dia tidak menyedari bantahan sedemikian telah dibuat diperingkat akar umbi? Dia yang sebenarnya Pekak tapi ada hati nak tuduh orang lain pulak yang Bisu!

Anonymous said...

http://semuthitam80.blogspot.my/2018/01/besar-kemungkinan-anwar-kena-kencing.html?m=1


BESAR KEMUNGKINAN ANWAR KENA KENCING!!!

Seperti mana yang dijelaskan sebelum ini, pencalonan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri Pakatan Haprak itu tidak mengundang implikasi yang diharap - harapkan oleh mereka.

Sebaliknya, keputusan pucuk pimpinan Pakatan Haprak dan pengumuman yang dibuat sebelum ini lebih banyak mencetuskan konflik didalam parti gabungan pembangkang itu sendiri.

Khususnya buat PKR yang memang semua orang sedia maklum sedang berhadapan dengan konfik kepimpinan sejak wujudnya dua kem yang berkepentingan peribadi didalam parti itu.

Dalam masa yang sama, kebanyakkan Otai Reformasi 1998 masih lagi mengekalkan pendirian mereka yang hanya mahukan Si Ketua Penipu itu sebagai calon Perdana Menteri, bukannya Tun M.

Tetapi, buat masa ini, mereka terpaksa "Bersetuju Untuk Tidak Bersetuju" diatas keputusan yang dibuat sementara menunggu Si Ketua Penipu itu dari penjara sebelum diangkat menjadi PM.

Namun jika dilihat dari satu sudut, semua orang seolah - olah sudah tertipu. Pernahkah Pakatan mengumumkan sebarang perjanjian bertulis untuk mengesahkan pelantikan Si Ketua Penipu tu sebagai PM?

Ada ke tidak puak Pakatan Haprak tu mengumumkan tempoh masa untuk Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri Sementara? Berapa lama tempoh yang diberikan kepadanya untuk pegang jawatan tersebut?

Sebulan? 2 bulan? Setahun? Dua Tahun? Atau sehingga habis penggal yang akan datang? Itu yang menjadi bahan persoalan dikalangan rakyat, terutama buat pengikut PKR itu sendiri.

Kerana bagi mereka, Tun Mahathir ni seorang yang pemimpin Politik yang licik dan penuh dengan tipu muslihat. Maka tidak mustahil sekiranya Si Ketua Penipu dan pengikut - pengikut tegarkan akan dikencing oleh bekas Perdana Menteri itu buat sekian kalinya!!!

Anonymous said...

https://m.malaysiakini.com/news/324602

DAP Perak marah KJ sekat atlet Israel

26 Dis 2015, 7:28 malam (Dikemaskini 26 Dis 2015, 7:32 malam)


DAP Perak menyelar Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin kerana menafikan visa dua peserta luncur angin dari Israel yang dijadual menyertai satu kejohanan di Langkawi, esok.

Ketua Biro pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin ( gambar ) berkata, Khairy menggunakan sentimen politik dan peribadi dalam acara sukan antarabangsa itu.


Read more at https://m.malaysiakini.com/news/324602#ulejbErKbeswJZgl.99

Anonymous said...

Pemimpin DA-Pig penjilat dedak rejim pengganas Israel.

khairulryezall osman said...

Wei bahlol! Sukan ni universal tk terkait dgn politik! Najib lantik penasihat yahudi,guna bank yahudi tk pula bising! Buang saja hp dn laptop ibnu hashim dlm tong sampah!itu semua yahudi punya,kikikikikiki

Anonymous said...

Habislah parti mahafiraun tongkang. Semua orang bijak dan cerdik telah keluar dari parti mahafiraun. Macai-macai mahafiraun tongkang boleh mohon jawatan jaga parking haram selepas PRU14.

Anonymous said...

Munafik ternakan rejim pengganas Israel meroyan gila babi memaki orang ramai ysng mengkritik dan memulau rejim pengganas Israel.

Apabila rejim pengganas Israel merompak, merogol, menyiksa dan membunuh umat Islam Palestin, si munafik bangsat ini bertepuk tangan gembira. Babi ternakan Yahudi Zionis.

khairulryezall osman said...

Benar apa yg saudara katakn,sedangkn negara arab pun tkleh buat apa,apalagi malaysia nk buat,arab sendiri beli senjata dari us tapi bila palestine diserang mereka hanya bermesyuarat saja tanpa apa2 tindakan!! Apa kata kita hantar hadi awang utk lwn israel! Kikikikikiki

Anonymous said...

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=3721270538691005963&postID=8292124281305446586&bpli=1

Surat Buat 3 PM Israel Bukti Mahathir Bukan Anti-Yahudi
Published on Dec 23, 2017 in Politik/Utama & Sensasi

TERBONGKAR… Ketika pembangkang memperbesarkan imej Tun Dr. Mahathir Mohamad konon berjuang isu Palestin, sejarah pernah membuktikan beliau pun pernah ada hubungan dengan rejim Israel.
Lebih lucu, ketika Mahathir disanjung netizen antikerajaan kerana tampil berucap kutuk negara Yahudi itu di depan Kedutaan Amerika Syarikat (AS) di ibu negara baru-baru ini, realitinya beliau pernah merayu ihsan kerajaan Israel.

Paling aib, Mahathir sanggup menulis surat rasmi dengan menggunakan nama jawatannya sebagai Perdana Menteri Malaysia dan beralamat di pejabatnya di Putrajaya ketika pernah memerintah negara ini selama 22 tahun dahulu.

Ia bukan sahaja aneh tetapi jelas memalukan imej Malaysia yang langsung tiada hubungan diplomatik dengan rejim Zionis itu, malahan dijadikan dasar luar negara sejak merdeka sebagai tanda sokongan kepada perjuangan Palestin.

Mungkin Mahathir beranggapan tindakan menghantar surat itu konon hanya sebagai kaedah untuk bantu Palestin, tetapi ia jelas menyalahi adab Islam yang tegas melarang konsep matlamat menghalalkan cara waima apa jua situasi.

Tambahan pula, tindakan Mahathir menulis surat kepada pemimpin Israel bagi memohon ihsan mereka ternyata lawan firman Allah SWT dalam surah al-Baqarah ayat 120 memperingatkan umat Islam mengenai bahaya ini:

“Sesungguhnya orang Yahudi dan Nasrani tidak sesekali akan reda dengan kamu selama-lamanya sehinggalah kamu akhirnya menurut cara hidup mereka. Katakanlah ‘sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk benar’.

“Dan sesungguhnya jika kamu tetap memilih untuk mengikuti kemahuan golongan Yahudi dan Nasrani ini setelah datang kepada kamu ‘ilmu (Al Quran), maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.”

Kementerian Luar Malaysia pernah mengesahkan Mahathir, 92, ada menulis surat berkenaan iaitu kepada Perdana Menteri Israel, Yitzhak Rabin pada 1993 lalu diikuti Benjamin Netanyahu pada 1997 dan Ehud Barak pada 1999.

Agensi berita rasmi tempatan Bernama bahkan menyiarkan transkrip penuh terjemahan daripada bahasa Inggeris untuk tiga surat itu waima tidak disiarkan menerusi buku Mahathir’s Selected Letters to World Leaders pada 2008.

Mahathir malahan ketika pelancaran rasmi buku setebal 239 halaman dan disunting oleh bekas Duta Khas Malaysia ke Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB), Tan Sri Abdullah Ahmad itu, turut mengakui ada menulis surat sulit tersebut.

Namun secara nada jenaka, beliau mendakwa tidak sempat pula memasukkan tiga surat berkenaan dalam buku itu kerana ada lebih 200 pucuk surat yang belum dapat disemak dan ada juga masih diklasifikasi sebagai rahsia negara.

Untuk rekod, Pakatan Harapan yang menggantikan Pakatan Rakyat dan didalangi DAP sehingga kini tidak pernah bersuara dalam isu Palestin termasuk paling baharu, pengiktirafan Baitulmaqdis oleh AS sebagai ibu kota Israel.

Semua maklum, DAP sendiri secara jelas diwarisi daripada PAP yang memerintah Singapura sejak pulau republik kecil itu berpisah daripada Malaysia pada 1965 dan mempunyai hubungan amat rapat dengan rejim Tel Aviv.

Justeru segala berita penindasan Zionis terhadap Palestin dikawal ketat pihak pemerintah Singapura waima DAP sendiri pernah berhasrat buka Kedutaan Israel di Kuala Lumpur jika memerintah Malaysia! – Mynewshub.cc/HAA

Anonymous said...

https://rmf7.wordpress.com/2015/09/06/fakta-25-agenda-yahudi-zionis-yang-menjadi-panduan-pkr-dan-dap-untuk-menghuru-harakan-negara/

FAKTA -25 Agenda Yahudi Zionis Yang Menjadi Panduan PKR dan DAP Untuk Menghuru Harakan Negara

Mungkin selama ini saya menulis tentang kaitan DAP PKR dengan Yahudi Zionis tanpa saya memaparkan fakta. Hari ini saya paparkan segala fakta tetap agenda yahudi dan zionis sebagaimana persamaanya dengan apa yang dilakukan PKR dan DAP terhadap negara ini.

Tak Sedar Lagi Tak Tau la.Boleh la saya katakana bahawa Melayu yang meyokong DAP dan PKR adalah Melayu yang berfahaman Yahudi dan Zionis, Jika anda tidak tahu sebelum ini berpatah la kembali kepada Melayu Islam. Semua maklumat 25 agenda ini adalah dari alihan bahasa dari Protokol of Zions

Membaca itu sumber ilmu, kalau setakat mendengar sembang kedai kopi dan di viral kan sebagai berita adalah lebih baik tidak ada cerita , kerana itu telah menerbitkan fitnah jika ada diantara nya yang percaya.

Dalam banyak banyak artikel saya banyak menceritakan fakta fakta melaui pembacaan saya dan persamaan persamaan yang ada diantara DAP, PKR dan zionis serta perancangan yang mereka lakukan untuk memperdayakan rakyat Malaysia terutama Melayu.

Sebagai manusia dengan pengetahuan yang ada saya sentiasa meyebarkan maklumat agar akal kita dapat berfikir dengan waras bukan sekadar politik sahaja.

Dibawah ini adalah perancangan Zionist dan yahudi untuk melakukan penjajahan dengan turutan berskala sebagai agenda terancang untuk memperdayakan orang melayu.

Di Malaysia DAP dan PKR adalah sebagai tulang belakang yahudi dan zionis untuk melancarkan penjajahan keatas negara ini dengan sokongan dari seluruh unit media mereka. Konspirasi dilakukan untuk menjatuhkan sesabuah kerajaan dengan apa cara sekali pun.

Rakyat akan digunakan untuk melaksanakan agenda mereka. Pada kebiasaannya hasutan dan fitnah dilakukan untuk mempergaruhi rakyat yang berada di kelas bawahan dan pertengah untuk melancarkan serangan terhadap kerajaan yang terpilih.

Kita tak perlu pergi jauh untuk melihat bukti-bukti ini. Ia sedang bermula di sini. Siri BERSIH adalah salah satu flatfom untuk memulakan api sengketa dan disusuli dengan desakan “CHANGE”. Anwar dengan berani dan bersahaja mengeluarkan kenyataan bahawa “we want change”. Dia tahu bahawa kita semua sudah maklum bahawa perkataan ini asalnya dari USA semasa menceroboh negara Islam. Dia ingin memberitahu kepada kita bahawa dia dilindungi oleh satu kuasa besar. Dia sudah tidak takut lagi.

Sebelum bermulanya demostrasi BERSIH 3.0, Anwar dan beberapa pegawainya telah membuat pertemuan dengan beberapa pegawai kedutaan luar. Untuk apa?.

Jadi jangan hairan jika selepas ini akan ada berbagai-bagai berita buruk mengenai Malaysia terutamanya terhadap Najib Tun Razak. Ia akan digerakkan oleh semua agensi berita dunia (milik Yahudi).

Secara kebetulam BERSIH 3.0 memberikan jawapan terhadap teka-teki ini. Pegawai Polis dipukul sehingga hampir mati. Kenderaan polis diterbalikkan hanya dengan persepsi bohong bahawa di bawah kenderaan itu ada mangsa yang dilanggar.

Dan BERSIH 4 telah menjadi jawapan sebenarnya apa yang mereka rancang bersesuaian dengan agenda yang telah ditetapkan oleh “tuan” mereka untuk dilaksanakan setelah dapat menumbangkan kerajaan.

Kita akan ketahui sama ada kenyataan itu benar atau sebaliknya dari cara jawapan diberi. Sekarang terjawaplah permasalahan siapa yang bertanggung jawab terhadap penyerbuan demostran ke Dataran Merdeka serta mencabar kedaulatan negara ini di hari yang bersejarah iaitu Hari Kemerdekaan Negara..

Puaka Rimba said...

Saudara Khairull, mana mahunya Hadi Awang ke Palestin.. MENCANDAT SOTONG DENGAN BINI MUDA BOLEH LAH. Hehehekikikihahahakahkahkah

ikan said...

gi palestine panas gi jepun ke london ke baru la best. kalau orang kata ponteng admin blog ni mesti ada back up baik punya, syiok oo...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails