Friday, July 28, 2017

Azmin Gaji RM267,000 Sebulan, Patut Bantu Rafizi Bayar Saman RM300,000..


Naib Presiden PKR Rafizi Ramli wajar meminta Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali melunaskan saman RM300,000 oleh National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) ekoran Menteri Besar Selangor itu memperoleh durian runtuh bonus dua bulan aidilfitri baru-baru ini.
Pengerusi Gerakan Akar Umbi UMNO Malaysia, Datuk Zulkarnain Mahdar berkata, dengan gaji Azmin sebanyak RM29,250, Menteri Besar berkenaan memperoleh bonus serta dicampur gaji bulan berkenaan sebanyak RM73,125.
Justeru, Zulkarnain menyeru Rafizi untuk tidak meminta rakyat membiayai saman oleh NFC akibat fitnahnya kepada syarikat berkenaan sebelum ini.
“Rafizi dan fitnah berpisah tiada, siapa tak kenal Rafizi, kan?
“Azmin – seperti yang diketahui umum – dia dapat elaun banyak, dua bulan bonus raya.
“Jadi, saya fikir Azminlah paling layak dan sesuai bantu Rafizi walaupun mereka berdua ini tak sependapat. Tak payahlah susahkan rakyat,” katanya kepada media, semalam.
Selain gaji Menteri Besar, Azmin juga didakwa memperoleh bonus dua bulan aidilfitri bagi 15 jawatannya yang lain.
Menteri Besar Selangor itu dikatakan mempunyai gaji bulanan bagi setiap jawatan disandangnya bernilai RM267,750 sebulan, justeru bonus yang diterima sempena aidilfitri baru-baru ini sebanyak RM803,250.
Kata Zulkarnain, sungguhpun Azmin dan Rafizi tidak sehaluan, namun sebagai anggota parti sama, Timbalan Presiden PKR itu wajar membantu Naib Presidennya yang didalam kesusahan.
“Lagi pun (Azmin ialah) timbalan presiden, kena bantulah naib dia,” kata Zulkarnain.
Rafizi menerusi posting Facebooknya meminta rakyat menyumbangkan dana bagi membolehkannya membayar ganti rugi kepada NFC atau diisytihar bankrap jika gagal berbuat demikian.
Mahkamah sebelum ini menetapkan ganti rugi sebanyak RM200,000 sebagai ganti rugi kepada selain kos RM100,000.
Saman dimulakan oleh Pengerusi Eksekutif Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail dan syarikatnya selepas mendapati Rafizi memfitnah NFC berhubung pembelian hartanah di KL Eco City, Bangsar. – mD
Lihat juga artikel ini...
Presiden PAS Wajar Jadi PM M'sia.

Pihak kami sanggup pergi ke Sabah &Sarawak memberi maklumat lengkap mengenainya.


3 comments:

jalilnor said...

no commenq

Anonymous said...

Kenapa tak minta PAS tolong bayar saja,PAS dapat 90j dari Jiby.PAS adalah parti pembangkang dan rakan kongsi PKR di Selangor.Zuliskandar ni sebenarnya kaki bodek nak minta jawatan dari Jiby.

Anonymous said...

Moga islam bersinar dan teguh di malaysia.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails